Gå til innhold

Trenger råd :-/

Anbefalte innlegg

Gjest jente1969
Skrevet

Jeg var inne på et sånt dating-treffsted i oktober i fjor, og så plutselig bilde av en fyr jeg hadde møtt et par ganger for ikke så lenge siden. Sendte en hilsen til ham, og fikk svar. Vi maila litt fram og tilbake, og utvekslet telefonnummer.

Så en dag ikke så lenge etter fikk jeg SMS fra ham om vi skulle møtes for en kaffekopp samme dag. Selvsagt på en dag da jeg hadde fullt opp, så jeg måtte takke nei. Han foreslo (sånn uforpliktende) å ta det en annen dag, jeg sendte ham en mail og lurte på om han hadde MSN. Så ble det stille. Hørte ikke mer, og tok ikke kontakt selv heller - slo vel egentlig fra meg hele greia.

Like før jul fikk jeg (og flere andre) en sånn moro-julemail, som jeg ikke svarte på.

Har ikke hatt noe mer kontakt siden, før det plutselig tikka inn en mail (også denne sendt til flere enn meg) i forrige uke, der han fortalte at han hadde flytta og la ved telefonnummer og ny adresse. Leste den først da jeg kom hjem noen dager etter, og svarte at det var hyggelig å høre fra han etc. Sendte for et par dager siden, men har ikke hørt noe mer.

Nå sitter jeg her, er litt eldre enn han og nokså rund, men føler at jeg egentlig godt kunne tenkt meg å bli bedre kjent med ham. Driter jeg meg veldig ut hvis jeg tar kontakt igjen? Kan det være at han faktisk kan være interessert i å ha kontakt med meg?

Jeg føler meg så uerfaren og dum (og litt redd for å dumme meg ut) så hvis noen av dere modne, flinke DOL'ere vil gi meg et råd eller tre om hva dere tror, så er jeg veldig takknemlig.

Videoannonse
Annonse
Snacky1365380698
Skrevet

Du burde lese boka "han er ikke interessert" av Greg Behrendt. Lettlest og kjempeartig bok - men så sann så sann. Løp og kjøp den i morgen.

Kort oppsummert: enhver gutt vet hvordan man tar opp tlf og ringer noen/ sender en mail,ja rett og slett hvordan man tar kontakt med andre mennesker. Jenter ser ofte ut til å glemme at gutter har denne egenskapen. Er en gutt intr i noe gjør han mye for å få viljen sin, spesielt hvis det innebærer sex (eller har mulighet for å føre til det). Ergo; han er nok ikke intr, så finn en annen hunk som er verdt tiden din :)

Gjest Persille
Skrevet

Det koster ingenting å sende en mail og spørre om han fortsatt er interessert i den kaffen, så GJØR DET :)

Gjest jente1969
Skrevet

Du burde lese boka "han er ikke interessert" av Greg Behrendt. Lettlest og kjempeartig bok - men så sann så sann. Løp og kjøp den i morgen.

Kort oppsummert: enhver gutt vet hvordan man tar opp tlf og ringer noen/ sender en mail,ja rett og slett hvordan man tar kontakt med andre mennesker. Jenter ser ofte ut til å glemme at gutter har denne egenskapen. Er en gutt intr i noe gjør han mye for å få viljen sin, spesielt hvis det innebærer sex (eller har mulighet for å føre til det). Ergo; han er nok ikke intr, så finn en annen hunk som er verdt tiden din :)

Jeg har ikke det med å lete etter hønker, så...

Fillern også :-(

Gjest jente1969
Skrevet

Det koster ingenting å sende en mail og spørre om han fortsatt er interessert i den kaffen, så GJØR DET :)

Vet ikke om jeg tør etter det svaret jeg fikk her istad :-(

Får se om det dukker opp noen flere synspunkter først...

Skrevet

Jeg støtter Persille! Det verste som kan skje er at han sier nei. Og da vet du i alle fall det, ikke sant?

Den som intet våger intet vinner!

Lykke til :-)

petter smart
Skrevet

For noe tull. Tror du ikke gutter også kan være sjenerte, mangle selvtillit osv.?

En kan jo snu på flisa og si at alle jenter kan ta opp telefonen, ringe osv. Men en må ta det første skrittet. Hvorfor skal det alltid være mannen?

petter smart
Skrevet

Ikke hør på snacky. Menn kan også være sjenerte, mangle selvtillig, ikke tørre å ringe. Kanskje er han redd for å drite seg ut. Kanskje tror han at du ikke er interessert siden du takket nei sist gang.

Du har egentlig ingenting å tape. Sier han nei så vet du i alle fall at han ikke er interessert. Det er bedre enn å gå rundt i usikkerhet.

Snacky1365380698
Skrevet

For noe tull. Tror du ikke gutter også kan være sjenerte, mangle selvtillit osv.?

En kan jo snu på flisa og si at alle jenter kan ta opp telefonen, ringe osv. Men en må ta det første skrittet. Hvorfor skal det alltid være mannen?

Det første skrittet er jo langt på vei tatt her. Når ting går så langt at man ikke gidder å svare på mail man selv har fått som svar, synes jeg det er klar sak...

Gjest jente1969
Skrevet

Ikke hør på snacky. Menn kan også være sjenerte, mangle selvtillig, ikke tørre å ringe. Kanskje er han redd for å drite seg ut. Kanskje tror han at du ikke er interessert siden du takket nei sist gang.

Du har egentlig ingenting å tape. Sier han nei så vet du i alle fall at han ikke er interessert. Det er bedre enn å gå rundt i usikkerhet.

Hm. Kanskje du har rett? Men Snacky har jo et poeng, da... Jeg har ennå ikke hørt noe mer.

Gjest jente1969
Skrevet

Jeg støtter Persille! Det verste som kan skje er at han sier nei. Og da vet du i alle fall det, ikke sant?

Den som intet våger intet vinner!

Lykke til :-)

Jo,ja, jeg får vurdere det. Men er veldig usikker (og kanskje litt feig)

petter smart
Skrevet

Hm. Kanskje du har rett? Men Snacky har jo et poeng, da... Jeg har ennå ikke hørt noe mer.

Det er godt mulig at snacky har rett og at han ikke er interessert. Men du har ingenting å tape på å å prøve. Hvilken konsekvens får det for deg om han sier at han ikke er interessert? Litt såret stolthet kanskje, men det går fort over. Og det må være bedre å vite enn å leve i uvisshet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er godt mulig at snacky har rett og at han ikke er interessert. Men du har ingenting å tape på å å prøve. Hvilken konsekvens får det for deg om han sier at han ikke er interessert? Litt såret stolthet kanskje, men det går fort over. Og det må være bedre å vite enn å leve i uvisshet.

Enig med petter smart.

Og hvorfor inkluderer han deg i fellesmailene? Jeg ville tenkt han hadde lyst å fortsatt ha kontakt.

;-)

Skrevet

Er enig med petter smart.

For mange år siden var jeg interessert i en type, men jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle forholde meg, for jeg hadde liten erfaring med gutter. Men jeg hintet frempå at jeg var interessert. Fikk ikke de tilbakemeldingene jeg håpet på, så da gikk jeg ut ifra at han ikke var interessert, og jeg kuttet ut kontakten.

5 år etter kom jeg tilfeldigvis i kontakt med han igjen på nettet. Da snakket vi ut om hva som skjedde den gangen, og det viste seg at han var interessert men at han ikke turde å gjøre noe med det, fordi han hadde ikke vært sammen med noen før, og han var veldig usikker på seg selv.

Ganske idiotisk egentlig at to som liker hverandre ikke skal benytte muligheten til å bli bedre kjent fordi de er så redde for å dumme seg ut.

Så mitt råd er: ta kontakt hvis du liker han. Det værste som kan skje er at han ikke vil ha noe med deg å gjøre, men da har du iallfall forsøkt, og du trenger ikke å gå å gruble på det mere.

Lykke til!

Gjest jente1969
Skrevet

Enig med petter smart.

Og hvorfor inkluderer han deg i fellesmailene? Jeg ville tenkt han hadde lyst å fortsatt ha kontakt.

;-)

Åååå...det var sånn jeg tenkte også :)

Men så er jeg jo litt redd da, har fått meg en smell eller to tidligerer også, og so sagt så er jeg temmelig stor, så..

Gjest jente1969
Skrevet

Er enig med petter smart.

For mange år siden var jeg interessert i en type, men jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle forholde meg, for jeg hadde liten erfaring med gutter. Men jeg hintet frempå at jeg var interessert. Fikk ikke de tilbakemeldingene jeg håpet på, så da gikk jeg ut ifra at han ikke var interessert, og jeg kuttet ut kontakten.

5 år etter kom jeg tilfeldigvis i kontakt med han igjen på nettet. Da snakket vi ut om hva som skjedde den gangen, og det viste seg at han var interessert men at han ikke turde å gjøre noe med det, fordi han hadde ikke vært sammen med noen før, og han var veldig usikker på seg selv.

Ganske idiotisk egentlig at to som liker hverandre ikke skal benytte muligheten til å bli bedre kjent fordi de er så redde for å dumme seg ut.

Så mitt råd er: ta kontakt hvis du liker han. Det værste som kan skje er at han ikke vil ha noe med deg å gjøre, men da har du iallfall forsøkt, og du trenger ikke å gå å gruble på det mere.

Lykke til!

Jeg har sendt ei melding, og fikk til svar at jeg måtte gi lyd når jeg får tid.

Kanskje...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...