Gå til innhold

Lage eget maleri - har ikke peiling ;o)

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Har tenkt på å male et bilde selv, til å henge på veggen hjemme. Jeg er på dypt vann, for jeg kan f.eks ikke tegne :-I

Jeg har en tanke om et abstrakt acrylmaleri/collage, som skal oljelaseres til slutt. Er det noen her som har tips?

Hva trenger jeg: lerret, materiell til forskjellig collage, maling, pensler. Hvor handles slikt BILLIG og BRA? Bør jeg anskaffe meg ei bok om teknikker? Hvilken?

*tusen spørsmål*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lerret kjøpte jeg billig på europris....

Har ikke kommet så langt at jeg har skaffet det andre..

Gjest Flystripa
Skrevet

Lerret kjøpte jeg billig på europris....

Har ikke kommet så langt at jeg har skaffet det andre..

Pris/str?

Vet at de har en del på ClasOhlson. Må sikkert innom Panduro, men de er sikkert _dyre_...

Skrevet

Pris/str?

Vet at de har en del på ClasOhlson. Må sikkert innom Panduro, men de er sikkert _dyre_...

Uff, nei det husker jeg ikke.... Rundt 50 kr for 40x50??? Nei, ikke sikker....

Gjest my sunshine
Skrevet

hei! lån bøker på biblioteket om forskjellige teknikker,da vel:) og gå på kunstutstillinger-og hent ideer og bli inspirert.lykke til!

Gjest my sunshine
Skrevet

kunstnerens håndbok av ray smith,teknologisk forlag,er en komplett,praktisk veiledning om verktøy,teknikker og materialer til maling,tegning og grafiske teknikker.(vet ikke om den beskriver collage,men den inneholder nye,moderne,spennende teknikker-i tillegg til gamle tradisjonelle)lykke til med bildet;)

Skrevet

Om du bare vil ha former, for eksempel, så finnes det ferdig opptegnet hvor du selv fyller inn fargen. Da får du alt du trenger i et sett.

Skrevet

Alle kan tegne:-) Jeg vet det er dumt å si, for jeg sier også jeg ikke kan. Maling er vel mer å jobbe med flater og farger.

På claes ohlson er det billig å handle. Hvis du kjøper primærfagene gul, blå og rød + hvit kan du blande deg frem til de alle mulige farger. Hvis det ikke er bestemte farger du har bestemt deg for du vil ha. Akrylmalng er veldig greit, da blir det mindre søl. Kos deg.

Skrevet

Ang. bøker om maling - halloooo?! Hvor er jeg liksom?! ;o)

Gjest Flystripa
Skrevet

Ang. bøker om maling - halloooo?! Hvor er jeg liksom?! ;o)

Ja, hvor er du ;o) Var der i dag, men utvalget var labert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...