Gå til innhold

Hvordan bli ferdig med kjærlighetssorgen?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har ikke tid og krefter til dette!

Jeg klarer ikke spise, kaster opp det lille jeg klarer å spise, jeg finnes ikke konstruktiv, jeg klarer ikke nyte noen få dagers fri, jeg får rett og slett ikke gjort noenting - og jeg blir gal!

Jeg skal åpne ny bhg om tre uker, jeg må ta imot fem nye ansatte, informere 20 foreldrepar, instruere to pedagoger, få ordne på alle papirene, handle inn en hel barnehage, opprette nytt regnskap - i det hele tatt...

ALT, absolutt ALT dreier seg om HAM. Med stor H...

Han har vært en idiot, han har såret meg, misbrukt tilliten min, tråkket på følelsene mine, på grensen til lurt meg, og han har sikkert rett i at vi ikke kan klare å passe sammen, vi er for forskjellige som mennesker, vi har ikke samme mål for livet, og likevel - jeg får ham ikke ut av hodet...

Jeg har ikke kontakt med ham, men blir likevel stadig minnet om ham. Billa snakker om ham, det er hundremillioner ting som minner om ham, i det hele tatt.

Kan noen svinge tryllestaven og få det hele til å forsvinne?

Jeg er så overbevist om at om han hadde gitt dette en sjanse når vi begge hadde litt tid for hånden - så kunne vi ikke fått det bedre, men han er altså ikke enig, og da er det lite jeg kan gjøre.

I tillegg har han tråkket skikkelig i salaten, og det burde ikke finnes en eneste grunn til at jeg skulle ville ha noe mer med ham å gjøre.

Og hvorfor vil jeg det da? Hvorfor ønsker jeg meg at han savner meg like mye som jeg savner ham? Eller at jeg betyr like mye for ham som han gjør for meg? Kan godt hende jeg gjør det, men det vil jeg jo aldri få vite...

Men jeg vet han elsker barnet mitt som om det var hans eget...

Tilbudene fra andre har ikke latt vente på seg, både tilfeldigheter, seriøse saker, og beundrere som har hengt ved lenge - men de finnes ikke interessante i det hele tatt. Ikke i nærheten av aktuelt.

Faens dritt. Med unntak av den effektive slankekuren - så er dette faktisk bare helvete, jeg skal aldri bli glad i noen igjen...

Jaja, tiden leger alt - jeg vet det, men jeg har jo ikke tid, jeg trenger en mirakelkur NÅ!

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest prnesoer
Skrevet

Uff Persille, det der var trist lesing.

Var der for et år siden, og i sorgens kjølvann gjorde jeg mye rart for å glemme og for å komme videre. Selv lange lister med negative ting om HAM fikk meg ikke til å glemme. Ligg i hvertfall unna alkohol, er mitt tips, jeg dreit meg skikkelig ut med det. Festa og gjorde mye teit. Ikke nok med kjærlighetssorgen, men så fikk jeg bekymringer på nakken også.

Tiden leger faktisk slike sår. Nå er jeg helt likegyldig til hele affæren. Merkelig, når hele meg sto i brann for så kort tid siden. Du får skrive det av deg her....

Lykke til!!!

;-/

Gjest Så ekstremt knust av kjærlighets sorg
Skrevet

"Og hvorfor vil jeg det da? Hvorfor ønsker jeg meg at han savner meg like mye som jeg savner ham? Eller at jeg betyr like mye for ham som han gjør for meg? Kan godt hende jeg gjør det, men det vil jeg jo aldri få vite..."

Sant, det er grusomt. Jeg har det på samme måte som deg.

Vi får gråte sammen.

Møkka menn.

Skrevet

Synes synd på seg selv er det værste i alle fall...kjærlighetssorg er jo bare småproblemer i det store og det hele i forhold til hva mange andre sliter med av problemer tross alt...

Gjest Persille
Skrevet

Uff Persille, det der var trist lesing.

Var der for et år siden, og i sorgens kjølvann gjorde jeg mye rart for å glemme og for å komme videre. Selv lange lister med negative ting om HAM fikk meg ikke til å glemme. Ligg i hvertfall unna alkohol, er mitt tips, jeg dreit meg skikkelig ut med det. Festa og gjorde mye teit. Ikke nok med kjærlighetssorgen, men så fikk jeg bekymringer på nakken også.

Tiden leger faktisk slike sår. Nå er jeg helt likegyldig til hele affæren. Merkelig, når hele meg sto i brann for så kort tid siden. Du får skrive det av deg her....

Lykke til!!!

;-/

Takk...

Liten hjelp, men takk likevel :)

Gjest Persille
Skrevet

Synes synd på seg selv er det værste i alle fall...kjærlighetssorg er jo bare småproblemer i det store og det hele i forhold til hva mange andre sliter med av problemer tross alt...

Ja, det er det sikkert.

Men tatt i betraktning hva jeg har gått gjennom det siste året - og hvilke ting jeg har måttet håndtre, så forundres jeg over at det er dette som knekker meg. Jeg trodde jeg hadde mer kontroll over meg selv enn som så.

Gjest prnesoer
Skrevet

Du er kanskje aldri deppa, du da? Tenker bare på barna i Afrika, så blir alt så mye bedre?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fulgte du rådene du fikk forrige gang du spurte her? Da snakker jeg ikke om mine eminente få-deg-noen-ligg-råd, men tipsene de fleste var enige om, og som du sa du skulle følge - etter hva jeg husker.

Nemlig å holde deg unna fyren.

Hvis du ikke gjør det, men forsetter å ha telefonkontakt, sms-kontakt, møter ham, osv, så er det jo ikke rart du ikke kommer over mannen.

Du vil heller aldri komme over ham hvis du ikke kutter ham helt ut.

Altså må du holde deg unna fyren. I hvert fall til du er over ham.

Det kan ta tid, men det funker for de fleste.

Kontakt funker definitivt ikke. Ikke hvis du vil komme over ham.

Gjest prnesoer
Skrevet

Fulgte du rådene du fikk forrige gang du spurte her? Da snakker jeg ikke om mine eminente få-deg-noen-ligg-råd, men tipsene de fleste var enige om, og som du sa du skulle følge - etter hva jeg husker.

Hvis du ikke gjør det, men forsetter å ha telefonkontakt, sms-kontakt, møter ham, osv, så er det jo ikke rart du ikke kommer over mannen.

Amen!

Gjest Persille
Skrevet

Ja, jeg har gjort det.

Dvs - jeg har holdt meg helt unna ham, men han har sendt meg noen mld i ny og ne og bedt om forskjellig info.

Nå har jeg levert tilbake alt jeg noen gang har fått av ham, alt ned til minste lapp, og sagt at jeg ikke kan/vil ha kontakt med ham om han ikke ønsker å ha et forhold til meg, fordi jeg MÅ bli ferdig med dette.

Og siden har jeg ikke hørt noe.

Vet ikke om jeg er fornøyd med det eller ikke, for jeg vil jo egentlig at han skal ville ha meg :(

Men ja, jeg gjorde som du sa, og det har ikke funket så veldig bra så langt - kanskje spesielt pga Billa.

Hun snakker om ham, vil se på feriebilder, og er generelt mer knyttet til ham enn jeg trodde - og det er så utrolig jævelig kjipt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, jeg har gjort det.

Dvs - jeg har holdt meg helt unna ham, men han har sendt meg noen mld i ny og ne og bedt om forskjellig info.

Nå har jeg levert tilbake alt jeg noen gang har fått av ham, alt ned til minste lapp, og sagt at jeg ikke kan/vil ha kontakt med ham om han ikke ønsker å ha et forhold til meg, fordi jeg MÅ bli ferdig med dette.

Og siden har jeg ikke hørt noe.

Vet ikke om jeg er fornøyd med det eller ikke, for jeg vil jo egentlig at han skal ville ha meg :(

Men ja, jeg gjorde som du sa, og det har ikke funket så veldig bra så langt - kanskje spesielt pga Billa.

Hun snakker om ham, vil se på feriebilder, og er generelt mer knyttet til ham enn jeg trodde - og det er så utrolig jævelig kjipt.

Ja, jeg forstår problemene i forhold til barnet.

Nei, det funker ikke over natta. Det vil ta tid. Men før eller senere vil du glemme ham, eller i hvert fall det du følte for mannen.

Det er jo ingen andre muligheter heller. :/

Gjest Persille
Skrevet

Ja, jeg forstår problemene i forhold til barnet.

Nei, det funker ikke over natta. Det vil ta tid. Men før eller senere vil du glemme ham, eller i hvert fall det du følte for mannen.

Det er jo ingen andre muligheter heller. :/

Har du ingen tryllestav? Eller en magisk kur? Du pleier jo å være ham som fikser og har svaret på alt...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har du ingen tryllestav? Eller en magisk kur? Du pleier jo å være ham som fikser og har svaret på alt...

Men jeg er ikke noe god med kjærlighetssorg jeg heller. Den ene gangen jeg virkelig har hatt det tok det lang tid før jeg var over henne. Og vi brøyt kontakten helt etter 6 månederes helvete for begge to.

Elskerinner hadde dog en viss funksjon.

Gjest Persille
Skrevet

Men jeg er ikke noe god med kjærlighetssorg jeg heller. Den ene gangen jeg virkelig har hatt det tok det lang tid før jeg var over henne. Og vi brøyt kontakten helt etter 6 månederes helvete for begge to.

Elskerinner hadde dog en viss funksjon.

Tilbudet om både elskere, tilfeldige klinepartnere, tilfeldig sex og the big love har ikke uteblitt - de er der, og det litt å velge i. Men; jeg har _overhodet_ ikke lyst - ikke i nærheten en gang.

Veldig rart, for det er ikke sex-lysten, eller kline-lysten som er borte, bare lysten til å gjøre det med noen andre.

Jeg har ikke engang lyst til å sove inntil noen andre :(

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tilbudet om både elskere, tilfeldige klinepartnere, tilfeldig sex og the big love har ikke uteblitt - de er der, og det litt å velge i. Men; jeg har _overhodet_ ikke lyst - ikke i nærheten en gang.

Veldig rart, for det er ikke sex-lysten, eller kline-lysten som er borte, bare lysten til å gjøre det med noen andre.

Jeg har ikke engang lyst til å sove inntil noen andre :(

Du er muligens ikke der ennå at du har innsett at livet må gå videre likevel.

Jeg er nok ikke noe godt eksempel. Jeg er god til å fortrenge følelser, glemme dem og styre dem i en viss retning.

Og blir det ikke noe så blir det ikke noe. Da kan jeg ikke annet enn å glemme, fortrenge og gå videre.

Alternativet er jo ikke engang der.

Skrevet

Huff så vondt det der er, har vært der selv så jeg vet...

Har ingen mirakelkur, men ville bare si jeg føler med deg, kjærlighetssorg er virkelig vondt, men synes SDD sier det meste, uansett det finnes ingen snarveier:)

*trøsteklem*

Gjest Persille
Skrevet

Du er muligens ikke der ennå at du har innsett at livet må gå videre likevel.

Jeg er nok ikke noe godt eksempel. Jeg er god til å fortrenge følelser, glemme dem og styre dem i en viss retning.

Og blir det ikke noe så blir det ikke noe. Da kan jeg ikke annet enn å glemme, fortrenge og gå videre.

Alternativet er jo ikke engang der.

Nei, kanskje ikke...

Jeg skjønner jo at jeg må gå videre - jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få det til? Det er der problemet ligger.

Og så er jeg så utrolig sint! Og det får jeg ikke bukt med sånn helt uten videre...

Gjest Persille
Skrevet

Huff så vondt det der er, har vært der selv så jeg vet...

Har ingen mirakelkur, men ville bare si jeg føler med deg, kjærlighetssorg er virkelig vondt, men synes SDD sier det meste, uansett det finnes ingen snarveier:)

*trøsteklem*

Takk :/

Skrevet

Noter ned absolutt alle egenskaper hos ham du ikke likte.

Noter ned alle handlinger han har foretatt seg som du ikke likte.

Les deretter listen hver gang du kjenner savnet.

Gjest been there,and never stopped looking for  love;)
Skrevet

hei! føler med deg,men som du vet finnes ingen mirakelkur..du må bare gi dette tid!men om 3 uker har du sikkert fått det litt på avstand.ta det med ro,ikke stress deg opp med det. sorgen er bare et bevis på at det var kjærlighet du følte,hvis det kan trøste. dessuten håper jeg du ombestemmer deg siden ang at du aldri vil bli glad i noen igjen. det er bedre å ha elsket og tapt,enn ikke å ha elsket i det hele tatt! skriv ned følelsene dine,det hjelper ikke å skrive ned alle hans feil-du kan ikke lure deg selv til ikke å sørge over dette smertefulle tapet.klem fra meg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...