Gå til innhold

Vedlikeholdskonflikter

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt frue

Mannen min og jeg har vært gift i 10 år. i 9 av disse har vi bodd i hans barndomshjem, som vi overtok etter hans foreldre.

Husets kledning er 35 år gammel.

Taket har gammel, grå skifer, som har falt av her og der.

Grunnmuren er fulla v sprekker.

Huset ble sist beiset i 1997.

Vi har pusset opp litt inne, så det er forsåvidt nokså greit nå (gjenstår et rom).

Vel, det jeg blir frustrert av er huset utvendig, og hagen! Grunnmuren har STORE og mange sprekker, kledningen er rett og slett stygg (ser ut som litt råte her og der, men min mann nekter for at det er det), huset trenger beis, og taket er ikke pent lenger det heller.

Hagen: Ja, jeg har ingen hage. Kun noen bed ved husveggen. Tomta er skrå, så det nytter ikke å ha hagemøbler i hagen, for da velter de. Kunne nevn mer her men dropper det.

Jeg har sagt i alle årene vi har bodd her, at nå må noe gjøres med huset og hagen!

Det ser ut til at min mann kun liker å se sparekontoen vokse, og driter i hvordan det ser ut rundt oss. Jeg gråter ofte, fordi jeg synes det er leit at han ikke kan kan være med å gjøre det litt trivelig rundt oss. Det er han som har størst økonomi av oss.

Når jeg ser hvordan andre står på for å få til både hus og hage, blir jeg lei meg på våre vegne.

Vi har det fint, min mann og jeg, men jeg må si, at jeg snart ikke orker å bo her lenger.. (han skal ALDRI flytte!) Orker ikke å se på at huset forfaller og gå i en hagen som IKKE er noen hage.

-Har sittet på nettet og vist ham hva det står om vedlikehold av hus, fra grunnmur til tak, men da går han bare ut av rommet!!

Vet at andre snakker om oss, for de vet vi har økonomi til å bedre hjem og hage.De spør meg stadig; "Skal dere snart gjøre noe med huset?"

Hva skal jeg gjøre da? Hvordan skal jeg få ham til å skjønne at jeg ikke holder ut å ha det sånn??

Det er rett og slett flaut å få folk på besøk.

Orker snart ikke mer, jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238080-vedlikeholdskonflikter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Hvis han er så opptatt av penger som du gir uttrykk for, så forklar han hvor lite huset blir verdt dersom det ikke vedlikeholdes. Og det vil koste langt mer å reparere det når ting går i stykker, enn å vedlikeholde det på forhånd.

Men er det pengene eller er det arbeidet som skremmer han fra å gjøre noe?

Hvis han er så opptatt av penger som du gir uttrykk for, så forklar han hvor lite huset blir verdt dersom det ikke vedlikeholdes. Og det vil koste langt mer å reparere det når ting går i stykker, enn å vedlikeholde det på forhånd.

Men er det pengene eller er det arbeidet som skremmer han fra å gjøre noe?

Det der er jo forferdelig. Han kan da ikke for ramme alvor mene at huset skal forfalle? For det gjør det veldig raskt - mye raskere enn man tror, om det ikke vedlikeholdes. Ikke beiset siden 97? Da er det virkelig på høy tid igjen.

Hva plager han da? Selve arbeidet eller pengebruken? Eller er han ingen handyman overhodet?

Rådet deg til å engasjere en teknisk takstmann eller snekker, til å lage en tilstandsrapport over huset. Det koster et par tusenlapper, men er vel verdt, da får man alle fakta på bordet.

Eller hva med å engasjere en ungdom til å male? Bare for å komme i gang? I siste instans hadde jeg gått i gang selv, hadde jeg vært deg. Avhengig av hvor slitt det er, tar et hus ei uke å få malt, inkludert grunnarbeidet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...