Gjest jeg skjønner det ikke Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 hvorfor må slankerene til jevnlige legekontroller når de bruker Reductil, når psykiatripasienter ikke må det når de bruker pillene ....... ? Brustad kjerringa skulle ta overvekten i Norge på alvor, men allikevel er legene plikta til å suge mest mulig penger ut av slankerene 0 Siter
frosken Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Sjekk www.felleskatalogen.no og se på bivirkningsprofilen til Reductil. Det har forekommet blodtrykksstigning hos noen pasienter, derfor vil vel samvittighetsfulle leger følge dette nøye. Det hører med til sjeldenhetene at leger gidder å følge opp skikkelig, så jeg hadde ikke sett på det som noe negativt hadde det vært meg. 0 Siter
Gjest signatura Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 hehe... Det der var et jævlig godt spørsmål! De psykiatriske pasientene er vel ikke så viktige da... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Mener du det der negativt av legen vil følge deg opp? Reductil kan i seg selv ha skadelige bivirkninger, som frosken er inne på under her, men mange som bruker Reductil har overhodet ingen kontroll på hva de gjør med kroppen sin når de ved siden av slanker seg brutalt, og slanking kan være veldig helseskadelig. At en lege tar ansvar og følger opp slike pasienter er overhodet ikke negativt. Tvert imot. 0 Siter
Gjest jeg skjønner det ikke Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Sjekk www.felleskatalogen.no og se på bivirkningsprofilen til Reductil. Det har forekommet blodtrykksstigning hos noen pasienter, derfor vil vel samvittighetsfulle leger følge dette nøye. Det hører med til sjeldenhetene at leger gidder å følge opp skikkelig, så jeg hadde ikke sett på det som noe negativt hadde det vært meg. Ja jeg vet om bivirkningene, men de bivirkningene er vel der for psykiatriske pasienter også ..... det var legen min som nevnte det for meg sist jeg var der, han syns det er merkelig at det kun er slankerene de er pålagt å innkalle hver 14. dag de tre første månedene de bruker tabelettene. Nå har Reductil vært slankepille i Norge i flere år, og INGEN har fått blodpropp o.l. pga bruk av tablettene ..... 0 Siter
Gjest jeg skjønner det ikke Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Mener du det der negativt av legen vil følge deg opp? Reductil kan i seg selv ha skadelige bivirkninger, som frosken er inne på under her, men mange som bruker Reductil har overhodet ingen kontroll på hva de gjør med kroppen sin når de ved siden av slanker seg brutalt, og slanking kan være veldig helseskadelig. At en lege tar ansvar og følger opp slike pasienter er overhodet ikke negativt. Tvert imot. Ja jeg vet om bivirkningene, men de bivirkningene er vel der for psykiatriske pasienter også ..... det var legen min som nevnte det for meg sist jeg var der, han syns det er merkelig at det kun er slankerene de er pålagt å innkalle hver 14. dag de tre første månedene de bruker tabelettene. Nå har Reductil vært slankepille i Norge i flere år, og INGEN har fått blodpropp o.l. pga bruk av tablettene ..... 0 Siter
frosken Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Ja jeg vet om bivirkningene, men de bivirkningene er vel der for psykiatriske pasienter også ..... det var legen min som nevnte det for meg sist jeg var der, han syns det er merkelig at det kun er slankerene de er pålagt å innkalle hver 14. dag de tre første månedene de bruker tabelettene. Nå har Reductil vært slankepille i Norge i flere år, og INGEN har fått blodpropp o.l. pga bruk av tablettene ..... Reductil brukes vel ikke i psykiatrien og det er de konkrete bivirkningene knyttet til medikamentet som er årsak til anbefalingen om kontroll av BT, ser derfor ikke helt hva dette har med psykiatri å gjøre. Forøvrig er det også anbefalt oppfølgning av pasienter som starter med medikamenter mot psykiske lidelser, men av litt andre årsaker enn det som gjelder for Reductil. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Ja jeg vet om bivirkningene, men de bivirkningene er vel der for psykiatriske pasienter også ..... det var legen min som nevnte det for meg sist jeg var der, han syns det er merkelig at det kun er slankerene de er pålagt å innkalle hver 14. dag de tre første månedene de bruker tabelettene. Nå har Reductil vært slankepille i Norge i flere år, og INGEN har fått blodpropp o.l. pga bruk av tablettene ..... Jeg tror ikke Reductilen i seg selv er det mest alvorlige. Det mest alvorlige er at mange som går på Reductil i tillegg slanker seg hardt. Det kan være svært farlig, og det kan på sikt føre til store problemer (jeg tenker på stoffskifte, osv). Egentlig burde alle som slanker seg gå til legen for jevnlig kontroll. Men det skjer naturligvis ikke, og ingen kan be dem gjøre det. Blir man dog fulgt opp av legen fordi man går på Reductil, bør man se på det som noe svært positivt. Sammenligningen med legemidler innen psykiatrien kan jeg ikke gå inn på. Jeg vet ingenting om disse medikamentene. Men det er godt mulig de burde blitt fulgt opp bedre de også. 0 Siter
Gemini Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Ja jeg vet om bivirkningene, men de bivirkningene er vel der for psykiatriske pasienter også ..... det var legen min som nevnte det for meg sist jeg var der, han syns det er merkelig at det kun er slankerene de er pålagt å innkalle hver 14. dag de tre første månedene de bruker tabelettene. Nå har Reductil vært slankepille i Norge i flere år, og INGEN har fått blodpropp o.l. pga bruk av tablettene ..... Men noen får blodtrykksøkning av tablettene. Og (sterkt) overvektige har statistisk sett i utgangspunktet høyt blodtrykk (selvsagt ikke alle, men mange nok til å generalisere), så når denne gruppen da tar medisiner som øker blodtrykket ytterligere, så bør dette overvåkes nøye, og man må evt. slutte med Reductil hvis blodtrykket blir altfor høyt. Over tid vil blodtrykket imidlertid går ned, som en følge av vektreduksjonen. Nå visste ikke jeg at Reductil brukes til annet enn slanking, men hvis så er tilfelle, så er det jo da mye mindre sjanse for at folk som er slanke eller til og med lett overvektige vil kunne få blodtrykksproblemer pga Reductilbruk, siden de - generelt sett - ikke har økt risiko for høyt blodtrykk. 0 Siter
Gjest jeg skjønner ikke Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Jeg tror ikke Reductilen i seg selv er det mest alvorlige. Det mest alvorlige er at mange som går på Reductil i tillegg slanker seg hardt. Det kan være svært farlig, og det kan på sikt føre til store problemer (jeg tenker på stoffskifte, osv). Egentlig burde alle som slanker seg gå til legen for jevnlig kontroll. Men det skjer naturligvis ikke, og ingen kan be dem gjøre det. Blir man dog fulgt opp av legen fordi man går på Reductil, bør man se på det som noe svært positivt. Sammenligningen med legemidler innen psykiatrien kan jeg ikke gå inn på. Jeg vet ingenting om disse medikamentene. Men det er godt mulig de burde blitt fulgt opp bedre de også. Joda greit at en går til kontroll hos legen ..... men det er ikke alle leger som tar vektkontroll på disse kontrollene, kun puls og blodtrykk ...... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Joda greit at en går til kontroll hos legen ..... men det er ikke alle leger som tar vektkontroll på disse kontrollene, kun puls og blodtrykk ...... Jeg aner ikke hva slags kontroller de utfører. Hvis det kun er puls og blodtrykk forstår jeg ikke helt poenget - dersom det du sier om at faren for blodpropp er ekstremt liten. Det blir altså ikke tatt blodprøver for å måle diverse verdier? Da virker det muligens meningsløst. 0 Siter
Gjest jeg skjønner ikke Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Jeg aner ikke hva slags kontroller de utfører. Hvis det kun er puls og blodtrykk forstår jeg ikke helt poenget - dersom det du sier om at faren for blodpropp er ekstremt liten. Det blir altså ikke tatt blodprøver for å måle diverse verdier? Da virker det muligens meningsløst. Ingen blodprøver nei, kun målinger av puls og blodtrykk. Tablettene er jo dyre i utgangspunktet, så får du da i tillegg utlegg for legekonsultasjonen to ganger i måneden. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Ingen blodprøver nei, kun målinger av puls og blodtrykk. Tablettene er jo dyre i utgangspunktet, så får du da i tillegg utlegg for legekonsultasjonen to ganger i måneden. Vel, jeg ville uansett tatt disse legetimene. Og som Gemini så fornuftig skriver: Mange overvektige sliter med høyt blodtrykk i utgangspunktet. 0 Siter
citygirl Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Har du belegg for å hevde at psykiatripasienter på reductil ikke følges opp? 0 Siter
Gemini Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Ingen blodprøver nei, kun målinger av puls og blodtrykk. Tablettene er jo dyre i utgangspunktet, så får du da i tillegg utlegg for legekonsultasjonen to ganger i måneden. Man betaler jo ikke ubegrenset i legehonorarer da, man har jo frikort-ordningen. 0 Siter
Gjest jeg skjønner ikke Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Har du belegg for å hevde at psykiatripasienter på reductil ikke følges opp? Ikke annet enn at legen min sa det, som jeg også har skrevet her tidligere i tråden..... han sa at det er rart at de er pålagt å innkalle de som bruker pillen som et slankemiddel, ikke de andre brukerene ..... 0 Siter
Gjest jeg skjønner ikke Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Man betaler jo ikke ubegrenset i legehonorarer da, man har jo frikort-ordningen. Joda, når du har betalt 1.615 NOK tidligere så får du det .... Reductil får du som slanker ikke på blå resept, så de skal ikke føres på kortet ... 0 Siter
Gemini Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Joda, når du har betalt 1.615 NOK tidligere så får du det .... Reductil får du som slanker ikke på blå resept, så de skal ikke føres på kortet ... Jada, jeg vet at Reductil ikke inngår i frikort/blåresept-ordningen. Jeg er veldig overvektig sjøl, og vet at det koster. Men jeg innser også at jeg har ansvar for min egen overvekt og min egen helse, og at JEG må gjøre en innsats, både når det gjelder kosthold, mosjon og økonomisk om jeg skal klare å komme ned i normalvekt, eller i det minste oppnå bedre helse. Hvorfor velger du å problematisere det hele så veldig? Bruk heller energien på å gjøre de rette tingene som vil få deg ned i vekt, fremfor å klage på nødvendige legetimer når du faktisk går på medisiner som bør følges opp. 0 Siter
frosken Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Ikke annet enn at legen min sa det, som jeg også har skrevet her tidligere i tråden..... han sa at det er rart at de er pålagt å innkalle de som bruker pillen som et slankemiddel, ikke de andre brukerene ..... Reductil brukes vel ikke i behandling av psykiske lidelser, så kanskje dere har snakket litt forbi hverandre. 0 Siter
citygirl Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Ikke annet enn at legen min sa det, som jeg også har skrevet her tidligere i tråden..... han sa at det er rart at de er pålagt å innkalle de som bruker pillen som et slankemiddel, ikke de andre brukerene ..... Aldri hørt om andre kategorier enn svært overvektige som bruker reductil i Norge. Mulig jeg er for dårlig oppdatert:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.