EllaJo Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Har noen tips til supper som kan spises (drikkes) med sugerør? eller annen mat som moses og en kan bruke sugerør til? Har kjøpt alt av supper som fantes i poser på butikken, men en bør være litt oppfinnsom når det gjelder suppedrikking et par uker... Alt mottas med takk! 0 Siter
Osiris Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Har du blender eller hurtigmikser? I såfall er grøn ertesuppe noe av det enkleste du kan lage og mye sunnere enn posesupper. Du bare koker opp en pose selskapserter i litt vann med buljong eller kraft og kjører den i mikseren til den blir glatt. Bruk så mye av kokevannet at den får den konsistensen du vil ha. Jeg syns også det er godt å surre en løk til den blir blank og evt litt hvitløk før jeg heller over vann og koker opp og heller i ertene. Da metter suppen litt mer. 0 Siter
Åsemor Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Da jeg fjernet visdomstennene mine ble det endel McDonalds-milkshake. Det er ganske mettende. Ville kanskje testet ut yoghurt med sugerør? 0 Siter
citygirl Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Har ikke fått med meg hvorfor du må leve av supper spist med sugerør, men du har vel en grunn:-) De fleste supper vil jeg tro er for tjukke til å spises med sugerør? Har du stavmikser kan du alltids mose suppene også, men spørs om du klarer å trekke det opp i sugerøret? Evt kan du tynne ut suppa med buljong for å få mer vannaktig konsistens, Obs varm mat kan gi stygge forbrenninger når man spiser med sugerør! Forslag; buljong, melk med tilsatt ernæringspulver, ferdig næringsdrikker kjøpt på apotek. 0 Siter
EllaJo Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Skrevet 11. juli 2006 Har ikke fått med meg hvorfor du må leve av supper spist med sugerør, men du har vel en grunn:-) De fleste supper vil jeg tro er for tjukke til å spises med sugerør? Har du stavmikser kan du alltids mose suppene også, men spørs om du klarer å trekke det opp i sugerøret? Evt kan du tynne ut suppa med buljong for å få mer vannaktig konsistens, Obs varm mat kan gi stygge forbrenninger når man spiser med sugerør! Forslag; buljong, melk med tilsatt ernæringspulver, ferdig næringsdrikker kjøpt på apotek. Ok, takk! Det er ikke jeg, men kjæresten... 0 Siter
EllaJo Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Skrevet 11. juli 2006 Da jeg fjernet visdomstennene mine ble det endel McDonalds-milkshake. Det er ganske mettende. Ville kanskje testet ut yoghurt med sugerør? Det er prøvd ut allerede! Kjæresten som skal leve på suppe et par uker. Blir litt forskning på kjøkkenet fremover! 0 Siter
EllaJo Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Skrevet 11. juli 2006 Har du blender eller hurtigmikser? I såfall er grøn ertesuppe noe av det enkleste du kan lage og mye sunnere enn posesupper. Du bare koker opp en pose selskapserter i litt vann med buljong eller kraft og kjører den i mikseren til den blir glatt. Bruk så mye av kokevannet at den får den konsistensen du vil ha. Jeg syns også det er godt å surre en løk til den blir blank og evt litt hvitløk før jeg heller over vann og koker opp og heller i ertene. Da metter suppen litt mer. har kjøpt en slik stavmikser. Takk for tips! 0 Siter
Osiris Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 har kjøpt en slik stavmikser. Takk for tips! Den blir ikke like glatt med stavmikser, men det er det jeg bruker da. Men jeg spiser den med skje. Om han skal leve på flytende i to uker så bør du nok satse på litt erter og bønner med mere slik at han får i seg noe proteiner også 0 Siter
citygirl Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Ok, takk! Det er ikke jeg, men kjæresten... Du får ha lykke til med kokkeleringa! Husk at hvis man skal leve av flytende kost noen uker, trenger man MENGDER med væske. Se om h*n kan få i seg hverfall 4 liter i døgnet om dere ikke har fått annen beskjed. 0 Siter
citygirl Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Et tips til; for å berike suppe kan du strø i litt potetmos fra pose, det gir litt ekstra næring. :-) 0 Siter
EllaJo Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Skrevet 11. juli 2006 Den blir ikke like glatt med stavmikser, men det er det jeg bruker da. Men jeg spiser den med skje. Om han skal leve på flytende i to uker så bør du nok satse på litt erter og bønner med mere slik at han får i seg noe proteiner også Han kan kanskje bruke ei lita skje etterhvert. Han har fått noe proteindrikk som han kan drikke 0 Siter
EllaJo Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Skrevet 11. juli 2006 Du får ha lykke til med kokkeleringa! Husk at hvis man skal leve av flytende kost noen uker, trenger man MENGDER med væske. Se om h*n kan få i seg hverfall 4 liter i døgnet om dere ikke har fått annen beskjed. Lider litt med ham! Det minste jeg kan gjøre er å kokkelere litt så ikke alt blir ensidig. Han har fått beskjed om å drikke mye ja. 0 Siter
citygirl Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Lider litt med ham! Det minste jeg kan gjøre er å kokkelere litt så ikke alt blir ensidig. Han har fått beskjed om å drikke mye ja. Han er heldig som har noen til å stelle sånn for seg:-) Min yndlingssuppe er hjemmelaget tomatsuppe, oppskrift; http://www.aperitif.no/index.db2?id=31991 Men jeg bruker mosede tomater på boks, synes faktisk det smaker bedre enn friske tomater. Skader ikke med en liten chili oppi eller en dæsj med tabasco:-) 0 Siter
EllaJo Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Skrevet 11. juli 2006 Han er heldig som har noen til å stelle sånn for seg:-) Min yndlingssuppe er hjemmelaget tomatsuppe, oppskrift; http://www.aperitif.no/index.db2?id=31991 Men jeg bruker mosede tomater på boks, synes faktisk det smaker bedre enn friske tomater. Skader ikke med en liten chili oppi eller en dæsj med tabasco:-) Han synes selv han er heldig også :-) 0 Siter
Gjest samfunnskritiker Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Du kan jo drikke alle slags supper. Sil ut "klumper av ting og tang" eller mos dem fint. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.