Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til plasser der jeg kan kjøpe øko frukt?

er noen butikker her som har det, men jeg synes det er litt kjpt å betale over 40 kr for 3 epler... Dumt at det er sååå dyrt.

Mye økomat er dyrere enn vanlig, men det er greit, for det er snakk om noen kroner bare.

Men frukt synes jeg er meget dyrt... Bortsett fra Max Havelaar bananer da, de kjøper jeg!:) Epler, apelsiner osv er det værre med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mega har litt økologisk frukt, Helios har masse. Men det er dyrere enn annen frukt.

Skrevet

Det jeg lurer på er hvor mye betyr dette om det er økologisk eller ikke? Hvor mye sunnere er det ene fremfor det andre?

Jeg kjenner ikke til dette i det hele tatt, bare så det er sagt.

Skrevet

Det jeg lurer på er hvor mye betyr dette om det er økologisk eller ikke? Hvor mye sunnere er det ene fremfor det andre?

Jeg kjenner ikke til dette i det hele tatt, bare så det er sagt.

Det brukes ikke giftige sprøytemidler på økologisk frukt/mat.

Det er færre tilsettningsstoffer som er lov også:)

www.debio.no

Følgende mål er sentrale for den økologiske driftsmetoden:

å produsere matvarer med høy kvalitet, i tilstrekkelige mengder og rettferdig fordelt

å forvalte naturressursene slik at skadelige virkninger på miljøet unngås, og dermed sikre jordens fruktbarhet på lang sikt

sikre genetisk mangfold og artsrikdom

skape et miljø som tilgodeser husdyrenes naturlige atferd og behov

sikre mest mulig resirkulering av næringsstoffer

Skrevet

Mega har litt økologisk frukt, Helios har masse. Men det er dyrere enn annen frukt.

Ok, tusen takk:)

Skrevet

Det brukes ikke giftige sprøytemidler på økologisk frukt/mat.

Det er færre tilsettningsstoffer som er lov også:)

www.debio.no

Følgende mål er sentrale for den økologiske driftsmetoden:

å produsere matvarer med høy kvalitet, i tilstrekkelige mengder og rettferdig fordelt

å forvalte naturressursene slik at skadelige virkninger på miljøet unngås, og dermed sikre jordens fruktbarhet på lang sikt

sikre genetisk mangfold og artsrikdom

skape et miljø som tilgodeser husdyrenes naturlige atferd og behov

sikre mest mulig resirkulering av næringsstoffer

Jeg vet at det ikke brukes giftige sprøytemidler, men jeg lurer på hvor farlig dette er og om det i praksis betyr noe for oss i lengden.

Alt er jo farlig i visse mengder, men i beskjedne megnder så lever vi likevel til vi er 90 år.

Jeg kjenner de som er veldig opptatt av økologisk mat, men som røyker 20 til 30 om dagen. Da mener jeg at de har helt feil fokus, bare som et eksempel:-)

Skrevet

Jeg vet at det ikke brukes giftige sprøytemidler, men jeg lurer på hvor farlig dette er og om det i praksis betyr noe for oss i lengden.

Alt er jo farlig i visse mengder, men i beskjedne megnder så lever vi likevel til vi er 90 år.

Jeg kjenner de som er veldig opptatt av økologisk mat, men som røyker 20 til 30 om dagen. Da mener jeg at de har helt feil fokus, bare som et eksempel:-)

Hehe, enig i det da:)

Jeg vet dessverre ikke så mye om hvor farlig disse tilsetningsstoffene er...

Jeg prøver å bruke mest mulig økologisk mat, men er ingen fanatisk person. Drikker feks brus, noe som har tjukt av tilsettningsstoffer og er meget umiljøvennlig med tanke på mye embalasjespøppel osv...

Men jeg tenker at når jeg kjøper mest mulig økologisk i tillegg, så støtter jeg iallefall miljøet litt:)

jeg prøver å tenke på den langvarige konsenkvesen, og at våre barn og barnenarn osv skal arve denne plassen av oss.

mil1365380270
Skrevet

Meny pleier ha litt. Er forskjellig fra butikk til butikk, de tar inn etter etterspørsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...