Gjest togli Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Jeg bruker briller litt sånn av og på og nå ser det ut som brillene mine synger på siste verset :-( For tiden har jeg rammeløse briller i titan. De har jeg vært kjempefornøyd med, men føler de er på vei "ut"? Noen som kan fortelle meg hva som er in nå og evt vise til bilder av fine briller? På forhånd, takk :-) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Jeg vet ikke hva som er in, men jeg har briller "uten" innfatning, dvs det er ikke noen stenger rundt glassene. Firkantede glass med lyseblå farge. Jeg synes de er kule. Du kan jo spørre hos optikeren hva slags briller som passer til ansiktsformen din, det er viktigere enn hva som er moderne, synes jeg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Her er i hvert fall noen http://www.brilleland.no/syn/no/ 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Det er et godt spørsmål. Jeg antar den var mega-ironisk ;-) Var temmelig sikker på at noen kom til å slenge med leppa og si: "Og sånt spør du oss her inne om! Herre Gud, hvordan kan vi vite hva som passer deg og er det såå viktig å følge moten!!?" Du fikk iallefall sagt det på en pen måte *hehe* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg vet ikke hva som er in, men jeg har briller "uten" innfatning, dvs det er ikke noen stenger rundt glassene. Firkantede glass med lyseblå farge. Jeg synes de er kule. Du kan jo spørre hos optikeren hva slags briller som passer til ansiktsformen din, det er viktigere enn hva som er moderne, synes jeg. Jepp, enig i det, men var litt usikker på om jeg skulle satse på briller uten innfatning igjen (litt moteprega?). Kraftig innfatning eller ingen innfatning er vel spørsmålet ;-) Dine høres kule ut :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Her er i hvert fall noen http://www.brilleland.no/syn/no/ Thank's :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg antar den var mega-ironisk ;-) Var temmelig sikker på at noen kom til å slenge med leppa og si: "Og sånt spør du oss her inne om! Herre Gud, hvordan kan vi vite hva som passer deg og er det såå viktig å følge moten!!?" Du fikk iallefall sagt det på en pen måte *hehe* Hvilken ansiktsform har du? Rund, avlang, firkantet, litt brei kjaka, utstående ører, utstående øyebryn, brede kinnbein, litt fyldig, litt sigen? Og hvor gammel er du? Hviken livsstil vil du uttrykke? Stram, effektiv, blid og rund, intelligent, sjenert, kontroversilell, fargerik osv. Bruker du sminke? Mye? Farge? Markert, myk, billig? Siden det ikke fins bilde. Så kan du ha briller til fest eller hverdag eller arbeid eller spesialbruk som terminalarbeid, lesing, kjøring osv. Du kan f eks være bussjåfør og ha spesielle behov for å se både billetter og veien, men samtidig solbrille. En optiker analyserer behovet. Briller på internett er meget bra og meget billig. Vil du slippe moms og toll fra EU til Norge, kan du få dem levert poste restante til ditt navn på et svensk postkontor og hente dem gratis der. Hvis du slår deg sammen med naboen, blir det ekstra billig. Nettbutikkene har ofte de smam modellene, så du trenger bare notere merke og modell når du finner noe bra i et kjent merke i Norge. Ta synstest og få brilleseddel som du sender til butikken. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg antar den var mega-ironisk ;-) Var temmelig sikker på at noen kom til å slenge med leppa og si: "Og sånt spør du oss her inne om! Herre Gud, hvordan kan vi vite hva som passer deg og er det såå viktig å følge moten!!?" Du fikk iallefall sagt det på en pen måte *hehe* Bare ikke velg briller lik ansiktsformen. F eks IKKE runde briller til rund ansiktsform. Da f eks markerte kantete briller. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Hvilken ansiktsform har du? Rund, avlang, firkantet, litt brei kjaka, utstående ører, utstående øyebryn, brede kinnbein, litt fyldig, litt sigen? Og hvor gammel er du? Hviken livsstil vil du uttrykke? Stram, effektiv, blid og rund, intelligent, sjenert, kontroversilell, fargerik osv. Bruker du sminke? Mye? Farge? Markert, myk, billig? Siden det ikke fins bilde. Så kan du ha briller til fest eller hverdag eller arbeid eller spesialbruk som terminalarbeid, lesing, kjøring osv. Du kan f eks være bussjåfør og ha spesielle behov for å se både billetter og veien, men samtidig solbrille. En optiker analyserer behovet. Briller på internett er meget bra og meget billig. Vil du slippe moms og toll fra EU til Norge, kan du få dem levert poste restante til ditt navn på et svensk postkontor og hente dem gratis der. Hvis du slår deg sammen med naboen, blir det ekstra billig. Nettbutikkene har ofte de smam modellene, så du trenger bare notere merke og modell når du finner noe bra i et kjent merke i Norge. Ta synstest og få brilleseddel som du sender til butikken. Tja, jeg hadde ikke så mye annet å gjøre den dagen jeg skrev, så da ble det et lite gjennomtenkt innlegg ;-) *imponert over lengden og dybden på svaret* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Bare ikke velg briller lik ansiktsformen. F eks IKKE runde briller til rund ansiktsform. Da f eks markerte kantete briller. Jeg har smalt ansikt og helt mørkt hår... Hva bør jeg ha da? 0 Siter
keinstein Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Tja, jeg hadde ikke så mye annet å gjøre den dagen jeg skrev, så da ble det et lite gjennomtenkt innlegg ;-) *imponert over lengden og dybden på svaret* Ei venninne er optiker og bryr seg med alt, men hun er egentlig ikke så dum. Jeg oppbevarer det mest utrolige i hodet, mest unyttige ting, og hører på de fleste. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg har smalt ansikt og helt mørkt hår... Hva bør jeg ha da? Da tror jeg du kan ha runde, blanke eller fargede. Men så var det hva du ønsker utstråle, og sminkenivået. Så kommer det an på snyteskaftet, ikke for store til stor nese, da blir det (bur)ugle. *flirer* 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jepp, enig i det, men var litt usikker på om jeg skulle satse på briller uten innfatning igjen (litt moteprega?). Kraftig innfatning eller ingen innfatning er vel spørsmålet ;-) Dine høres kule ut :-) Takk! Har fått mange komplimenter for dem. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Ei venninne er optiker og bryr seg med alt, men hun er egentlig ikke så dum. Jeg oppbevarer det mest utrolige i hodet, mest unyttige ting, og hører på de fleste. Jeg har skjønt at du har godt hode for det meste :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Da tror jeg du kan ha runde, blanke eller fargede. Men så var det hva du ønsker utstråle, og sminkenivået. Så kommer det an på snyteskaftet, ikke for store til stor nese, da blir det (bur)ugle. *flirer* Jeg fant, jeg fant! Det ble noenlunde firkanta briller med markert innfatning i beige-brun. De stod i "trendhylla", så da blir jeg garantert trendy *håpe* 0 Siter
keinstein Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg fant, jeg fant! Det ble noenlunde firkanta briller med markert innfatning i beige-brun. De stod i "trendhylla", så da blir jeg garantert trendy *håpe* Lån dem med hjem over natta og sov på dem. Noen optikere lar deg gjøre det - på landet. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg har skjønt at du har godt hode for det meste :-) De fleste tåler meg bare i små doser. Jeg må bruke kjetting for å ikke bry meg med saker jeg ikke har noe med, ikke hjelpe folk og ikke mase. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.