Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I de siste tre måndende har jeg hatt en god del blødningsforrstyrrelser. Jeg har hatt blødninger hver 14,ende dag i januar og februar, som har vart en hel uke hver.I mars har jeg blødd 3 ganger på en hel måned,med 5 dager til en ukes mellomrom ved hver blødning, som igjen har vart opptil 5 dager hver. Jeg synes jeg er litt ung til og få blødningsforstyrelser. Jeg er 26 år

og småbarnsmor. Jeg prøver for det meste og ha et sundt kosthold, i tilleg til at jeg trener en del.

En annen ting som er også svært plagsomt for meg. Er at helt siden

jeg har fått barn , har jeg hatt kløe rundt skjedeåpningen, som har klødd i hver eneste dag i de siste tre årene, Jeg har prøvd og konfrontere dette med leger flere ganger. Da får jeg som svar at jeg må bruke canasten salve eller stikkpille, dette har jeg prøvd og dette fungerer knapt noen dager , før kløen kommer tilbake.

Jeg har også lagt merke til at jeg føler meg uvel hvis jeg spiser noe som har for mye sukker i seg , spesielt sjokolade.

Det jeg lurer på om jeg har sopp i kroppen og ikke bare i underlivet.

Hvor kan jeg få svar på dette? eventuellt hjelp?

Prevansjonen jeg bruker nå heter condulag, og er en minipille.

Denne bruker jeg pga. at jeg fremdeles ammer og fordi det er så lite bivirkninger.

Kan denne minipillen jeg bruker skape blødningsforstyrelsene ?

Jeg håper virkelig det er noen som kan svare meg på dette.

Vennligst Hilsen Corinda

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23816-bl%C3%B8dningsforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Minipillen kan gi blødningsforstyrrelser. Du bør sjekke at du ikke er gravid, pillen er jo ikke helt så sikker som vanlig p-pille. Se det an med hensyn til blødning, det pleier å ordne seg etterhvert.

Med hensyn til kløen synes jeg at du skal få sjekket om det er sopp og ikke en kronisk hudirritasjon, eksem f.eks. Søk evt hudlege for undersøkelse og råd.

"sopp i kroppen" tror man ikke videre på her i landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...