Gå til innhold

Med skuddsikker vest på kurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant du ut av det?

Fyren dukka senere opp uten vest gitt. Ellers så er han nå i en annen gruppe.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

19

• Prozak

6

• ShitDiddelyDo

6

• soleil

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Det sidelengstopplegget har jeg for øvrig aldri helt forstått. Men det er det vel ingen som helt forstår. :)"

Det er vel i stor grad en hollywood-ting, tror jeg. Noen har sågar hevdet at hollywood gjør det med vilje, slik at "ordentlige" gangstere skal herme, og dermed ikke treffe noe :-)

"......................................."

Poenget er at armen og hånda dekker en stående fiende når du holder pistolen vertikalt, og at det er lettere å se om våpnenet peker for mye opp eller ned.

Forresten: lyddemper brukes de fordi soldaten ikke skal bli hørselskadd av smellene uten hørselvern. Det er en fordel å slippe hørselvern, for da kan han høre hva som foregår. På den annen side er han mer utsatt for motstanders smell og evt sjokkgranater.

Men de som er vant til å få kjeft av kjerringa, tåler ofte mer.

Skrevet

"Det sidelengstopplegget har jeg for øvrig aldri helt forstått. Men det er det vel ingen som helt forstår. :)"

Det er vel i stor grad en hollywood-ting, tror jeg. Noen har sågar hevdet at hollywood gjør det med vilje, slik at "ordentlige" gangstere skal herme, og dermed ikke treffe noe :-)

"og at det er lettere å se om våpnenet peker for mye opp eller ned når det holdes horisontalt. Hvis tilsynekomst av fi er rundt et hjørne mot venstre og du er høyrehendt, så er det fordel å bikke våpenet til horisontalt med skjeftet mot høyre, dermed ser du fi hvis fi legger seg ned og dukker opp rullende fram fra hjørnet på bakken"

Skulle det være.

Skrevet

"og at det er lettere å se om våpnenet peker for mye opp eller ned når det holdes horisontalt. Hvis tilsynekomst av fi er rundt et hjørne mot venstre og du er høyrehendt, så er det fordel å bikke våpenet til horisontalt med skjeftet mot høyre, dermed ser du fi hvis fi legger seg ned og dukker opp rullende fram fra hjørnet på bakken"

Skulle det være.

Personlig holder jeg en pistol litt bikket mot høyre (jeg er venstrehendt). Men det har kun med armens naturlige og mest avslappede posisjon å gjøre.

Skrevet

Personlig holder jeg en pistol litt bikket mot høyre (jeg er venstrehendt). Men det har kun med armens naturlige og mest avslappede posisjon å gjøre.

Det kan gjøre at du bommer på litt avstand. Et sikte er vanligvis innstilt for å kompensere for fall i banen, når våpenet holdes rett. Vrir du det mot venstre, vil fallet bli vridd mot venstre i f t siktet, og du treffer for langt til høyre og litt for lavt.

Skrevet

Det kan gjøre at du bommer på litt avstand. Et sikte er vanligvis innstilt for å kompensere for fall i banen, når våpenet holdes rett. Vrir du det mot venstre, vil fallet bli vridd mot venstre i f t siktet, og du treffer for langt til høyre og litt for lavt.

Det er selvfølgelig noe man lærer seg å kompensere for. Så får du også konkurransepistoler med skjefter som er skjeve, slik at løpet blir rett likevel.

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...