Gå til innhold

Hvorfor tror folk på det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk tror på det samme hele tiden jeg... overalt hvor jeg går mener folk det samme. For meg er det ikke opplagt at man kan endre tankegang ved viljesakt.

Skjønner ikke folk at de bare gjentar det andre sier, og at det om 20-30 år vil være en helt annen agenda?

Videoannonse
Annonse
Gjest tok ikke den jeg
Skrevet

Hva er det vi tror på nå da?

Gjest komigang
Skrevet

har prøvd det selv-og tro meg-DET VIRKER! ta en sjanse du også,vær så snill!

Gjest bare lurtepå det;)
Skrevet

hvor gammel er du?

Gjest barelurte på det;)
Skrevet

hvor gammel er du?

Skrevet

Er det noe jeg ikke har fått med meg? :)

Vet neimen ikke jeg, men begynner jo å lure!

Hvorfor er det så opplagt at det går an å endre tankegang ved viljesakt? Jeg syns ikke det er så opplagt jeg.

Gjest komigang
Skrevet

den største feilen du gjør nå, er å hindre deg selv i å utvikle deg til å bli et lykkelig menneske-bare fordi DU IKKE VIL TRO PÅ AT DET GÅR AN Å FORANDRE TANKENE SINE. HÅPER DU HAR KOMMET PÅ BEDRE TANKER ETTER EN NATTS SØVN. ;)GOD NATT

Skrevet

Hoisann

Skrevet

Det er ikke uvanlig at man tror at tankesett ikke kan styres med viljen.

Et eksempel: Jeg hadde skikkelig edderkoppfobi, etter å ha bodd i en leilighet der det krydde av dem - også oppi senga mi.

Men da jeg fikk barn bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle videreføre denne skrekken til han. Derfor tok jeg meg sammen hver gang jeg så en edderkopp. Hvis husbonden var hjemme varslet jeg han helt i det stille, slik at han fjernet edderkoppen uten noe oppstuss. Var han ikke hjemme, fant jeg diverse måter å bli kvitt dyrene på av meg selv, uetn å hyle og og styre med dette.

Og vet du hva? denne måten å forholde seg til edderkoppende på virket faktisk selvterapeutisk! Jeg sluttet å ha fobi. Jeg liker dem fortsatt ikke, men har absolutt ikke den store skrekken som jeg hadde før, med bl a mareritt om nettene.

Så det går an å endre mye ved tankene! Tro kan flytte fjell!!

Men samtidig tror jeg ikke at det alltid - uansett situasjon - er slik at det er nok å bare "ta seg sammen" selv. I mange tilfeller trenger man absolutt profesjonell hjelp til å komme seg ut av et uføre man har havnet oppi.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at man tror at tankesett ikke kan styres med viljen.

Et eksempel: Jeg hadde skikkelig edderkoppfobi, etter å ha bodd i en leilighet der det krydde av dem - også oppi senga mi.

Men da jeg fikk barn bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle videreføre denne skrekken til han. Derfor tok jeg meg sammen hver gang jeg så en edderkopp. Hvis husbonden var hjemme varslet jeg han helt i det stille, slik at han fjernet edderkoppen uten noe oppstuss. Var han ikke hjemme, fant jeg diverse måter å bli kvitt dyrene på av meg selv, uetn å hyle og og styre med dette.

Og vet du hva? denne måten å forholde seg til edderkoppende på virket faktisk selvterapeutisk! Jeg sluttet å ha fobi. Jeg liker dem fortsatt ikke, men har absolutt ikke den store skrekken som jeg hadde før, med bl a mareritt om nettene.

Så det går an å endre mye ved tankene! Tro kan flytte fjell!!

Men samtidig tror jeg ikke at det alltid - uansett situasjon - er slik at det er nok å bare "ta seg sammen" selv. I mange tilfeller trenger man absolutt profesjonell hjelp til å komme seg ut av et uføre man har havnet oppi.

Men hva var det som satte igang denne selvhelbredende prosessen i deg selv da?

Kom det fra deg, eller var det slik at du var oppdratt til å sette igang slike tiltak selv?

Begge deler. Såklart.

Men hva om man ikke er oppdratt til å sette igang selvhjelpstiltak. Da må man få denne oppdragelsen, istedet for å bare bli fortalt at man må sette igang tiltak.

Litt som å lære et barn å sykle ved å si "bare å sykle det", eller "bare tråkk pedalene rundt i sirkel"... om du skjønner =)

Nå sier ikke jeg at jeg ikke har denne evnen til å hjelpe meg selv, altså. Jeg tror jeg har den.

Dette skriver jeg bare fordi jeg liker å skrive sånne innlegg.

Skrevet

hva nå;)

Det er bare et ord som detter ut av meg når jeg er vitne til et intenst opptrinn.

F.eks

Dame ved siden av meg på kjøpesenteret, stille.

Samme dame plutselig: JÅDDLEIF, KOM HER MED VÅGNA!.

DarkPink: *snu seg mot venninne* Hoisann.

Gjest komigang
Skrevet

Det er bare et ord som detter ut av meg når jeg er vitne til et intenst opptrinn.

F.eks

Dame ved siden av meg på kjøpesenteret, stille.

Samme dame plutselig: JÅDDLEIF, KOM HER MED VÅGNA!.

DarkPink: *snu seg mot venninne* Hoisann.

det var over grensa,synes du?;) ærlig talt lei og trøtt av å prøve å banke ting inn i hodet på en som IKKE VIL forstå., også.. har du det fint i natten?:)

Skrevet

det var over grensa,synes du?;) ærlig talt lei og trøtt av å prøve å banke ting inn i hodet på en som IKKE VIL forstå., også.. har du det fint i natten?:)

Joda, bortsett fra en katt som ikke vil stoppe å hyle og et akutt kjærestebehov, så har jeg det slett ikke verst. Men tror jeg skal krype til køys nå.

Deg da?

Gjest komigang
Skrevet

Joda, bortsett fra en katt som ikke vil stoppe å hyle og et akutt kjærestebehov, så har jeg det slett ikke verst. Men tror jeg skal krype til køys nå.

Deg da?

blir oppe en stund.fikk besøk.god natt:)

Skrevet

Det føles kanskje slik at vi tror og mener det samme, men da skraper du bare på overflaten!

Samtaler som vanlige mennesker fører seg i mellom kan virke slik. Man må kjenne personen godt før man graver ned i det indre og da kommer de virkelige tanker og meninger frem.

Og da viser det seg at vi har forskjellig tro og meninger.

Ofte kan vi være overfladiske for ikke å såre noen, for vi kjenner dem rett og slett ikke godt nok....

Jeg tror at vi mennesker er mangfoldige på alle plan.

Synes kanskje at ditt syn er litt vel negativ, men så vet jeg heller ikke hva du strir med.

Forsøk å se det indre hos folk og ikke bare det ytre!

Lykke til!

Gjest komigang
Skrevet

Men hva var det som satte igang denne selvhelbredende prosessen i deg selv da?

Kom det fra deg, eller var det slik at du var oppdratt til å sette igang slike tiltak selv?

Begge deler. Såklart.

Men hva om man ikke er oppdratt til å sette igang selvhjelpstiltak. Da må man få denne oppdragelsen, istedet for å bare bli fortalt at man må sette igang tiltak.

Litt som å lære et barn å sykle ved å si "bare å sykle det", eller "bare tråkk pedalene rundt i sirkel"... om du skjønner =)

Nå sier ikke jeg at jeg ikke har denne evnen til å hjelpe meg selv, altså. Jeg tror jeg har den.

Dette skriver jeg bare fordi jeg liker å skrive sånne innlegg.

ikke oppdratt til d.fikk lyst til å prøve det etter å ha lest om d og andre delte sin erfaring med meg. godt å høre at du tror at du har denne evnen...håper du setter i gang å bruke den snart,da;) var det ikke sant det med ar du er uten venner,heller? klem:)

Skrevet

Vet neimen ikke jeg, men begynner jo å lure!

Hvorfor er det så opplagt at det går an å endre tankegang ved viljesakt? Jeg syns ikke det er så opplagt jeg.

Noen trenger jo proffsjonell hjelp da. Når man innser det, skaffer man som sagt hjelp. Vel og merke hvis man vil noen plass med livet sitt..

Vil du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...