Gå til innhold

Fyllearrest på rulleblad?

Anbefalte innlegg

Gjest Sånn kan det gå
Skrevet

Gubben havnet i fyllearresten og fikk en saftig bot. Han har aldri vært i nærheten av å havne i noe sånt tidligere, rolig som han er. Han var kranglete står det i rapporten, men utøvde ikke vold.

Vil dette havne på rullebladet?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det vil det ikke.

Det er kun hvis han blir anmeldt for noe (og så dømt) at det havner på rullebladet.

Straffen er noen tusenlapper og fyllenerver.

Gjest Morsk
Skrevet

Ja, det vil havne på rullebladet, så fremt det er et brudd på løsgjengerloven han ble dømt for og det står forelegg og ikke forenklet forelegg på papiret han underskrev.

Gjest Morsk
Skrevet

Nei, det vil det ikke.

Det er kun hvis han blir anmeldt for noe (og så dømt) at det havner på rullebladet.

Straffen er noen tusenlapper og fyllenerver.

Får man et forelegg fra politiet er man pr. def. anmeldt av politiet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Får man et forelegg fra politiet er man pr. def. anmeldt av politiet.

Men det havner ikke på rullebladet.

Det blir som en fartsbot.

Gjest Morsk
Skrevet

Men det havner ikke på rullebladet.

Det blir som en fartsbot.

Mulig vi snakker forbi hverandre, men det å havne i fyllearresten er ikke straffbart og havner selvsagt ingen steder.

Blir man ilagt forelegg for ordensforstyrrelse og andre dumme fyllesaker så havner det på rullebladet..garantert.

For det vet jeg av erfaring:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mulig vi snakker forbi hverandre, men det å havne i fyllearresten er ikke straffbart og havner selvsagt ingen steder.

Blir man ilagt forelegg for ordensforstyrrelse og andre dumme fyllesaker så havner det på rullebladet..garantert.

For det vet jeg av erfaring:)

Det er mulig vi snakker forbi hverandre, for jeg tror det (i hvert fall i Oslo-området) er en fast takst på noen tusenlapper kun for å overnatte. Dyrt hotell.

Men hvis man f.eks. ender opp med anmeldelse for et eller annet, blir det nok noe annet.

Disse anmeldelsene er uansett rimelig vage. Jeg ble tatt uten billett på trikken, fikk 750 kroner i bot, og fikk da beskjed om at jeg var anmeldt.

Men jeg dette ikke havnet på rullebladet mitt, ei heller står det noe der om at jeg mista lappen for å kjøre for fort for noen år siden.

Har sjekka mitt utvidede rulleblad (altså det mest detaljerte), og det står det ingenting om noe.

Fyllearresten har jeg dog ikke forsøkt, med mindre danskebåten regnes. :)

Gjest Morsk
Skrevet

Det er mulig vi snakker forbi hverandre, for jeg tror det (i hvert fall i Oslo-området) er en fast takst på noen tusenlapper kun for å overnatte. Dyrt hotell.

Men hvis man f.eks. ender opp med anmeldelse for et eller annet, blir det nok noe annet.

Disse anmeldelsene er uansett rimelig vage. Jeg ble tatt uten billett på trikken, fikk 750 kroner i bot, og fikk da beskjed om at jeg var anmeldt.

Men jeg dette ikke havnet på rullebladet mitt, ei heller står det noe der om at jeg mista lappen for å kjøre for fort for noen år siden.

Har sjekka mitt utvidede rulleblad (altså det mest detaljerte), og det står det ingenting om noe.

Fyllearresten har jeg dog ikke forsøkt, med mindre danskebåten regnes. :)

En slik praksis med kr 750.- har de neppe noen hjemmel for. Går vel med til å finansiere julebordet til polittiet regner jeg med..

Reglene for dette er egentlig veldig enkle. Når man straffes får man altid et papir.

Står det Forenklet forelegg på det er det intet på rullebladet.

Står det bare Forelegg er det det samme som i gamle dager het en bot, og betyr at det ligger en anmeldelse til grunn. Forelegg skal anmerkes på rullebladet. Om det slurves med dette er en helt annen sak.

ShitDiddelyDo
Skrevet

En slik praksis med kr 750.- har de neppe noen hjemmel for. Går vel med til å finansiere julebordet til polittiet regner jeg med..

Reglene for dette er egentlig veldig enkle. Når man straffes får man altid et papir.

Står det Forenklet forelegg på det er det intet på rullebladet.

Står det bare Forelegg er det det samme som i gamle dager het en bot, og betyr at det ligger en anmeldelse til grunn. Forelegg skal anmerkes på rullebladet. Om det slurves med dette er en helt annen sak.

Ok. Da slurva de med min fartsbot. For det var ikke et forenkla forelegg selv om det ikke står noe på rullebladet.

Men fyllearresten, med mindre det er noe særskilt, er forenkla forelegg.

Gjest Morsk
Skrevet

Ok. Da slurva de med min fartsbot. For det var ikke et forenkla forelegg selv om det ikke står noe på rullebladet.

Men fyllearresten, med mindre det er noe særskilt, er forenkla forelegg.

Kan også skyldes at utvidet poiltiattest ikke er den "største" attesten. Den heter Uttømmende og bare på den vil gamle forhold fremgå.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kan også skyldes at utvidet poiltiattest ikke er den "største" attesten. Den heter Uttømmende og bare på den vil gamle forhold fremgå.

Det er uttømmede jeg mener. Husket bare ikke hva den het. Det var den fullstendige, der alt skal stå.

Men det sto ingenting der.

Gjest Morsk
Skrevet

Lyder rart at de har så dårlige rutiner. Det kunne jo dreid seg om langt mer alvorlige forhold som tydligvis har blitt "borte"...

Men det er av avgjørende vekt st det virkelig var en uttømmende og ikke en utvidet.

Gjest Morsk
Skrevet

Det er uttømmede jeg mener. Husket bare ikke hva den het. Det var den fullstendige, der alt skal stå.

Men det sto ingenting der.

Lyder rart at de har så dårlige rutiner. Det kunne jo dreid seg om langt mer alvorlige forhold som tydligvis har blitt "borte"...

Men det er av avgjørende vekt st det virkelig var en uttømmende og ikke en utvidet

Gjest Sånn kan det gå
Skrevet

Ja, det vil havne på rullebladet, så fremt det er et brudd på løsgjengerloven han ble dømt for og det står forelegg og ikke forenklet forelegg på papiret han underskrev.

Han skrev under et papir, men fikk ikke kopi med seg hjem, så egentlig er vi like langt.

Det er dyrt å slenge med leppa :-( Jeg har kjent han i åresvis, og aldri har han oppført seg sånn, så dette var dritkjipt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...