Gå til innhold

Finnes omvendt anorexia?

Anbefalte innlegg

Gjest matvraket
Skrevet

Jeg er et matvrak! Tenker på mat hele tiden, gleder meg til lunsj, gleder meg til middag, og bare venter på at jeg skal kunne spise litt. Er redd for å spise for mye for jeg vil ikke bli bæl-feit, men jeg elsker å stappe ting i munnen, det er så kos.

Jeg er 160 høy og veide 53 kg i fjor sommer, nå veier jeg faktisk 60 kg! noe jeg synes er helt grusom, likevel synes jeg ikke at jeg ser at jeg har lagt på meg så mye i speilen. begynner å lure på om jeg har omvendt anorexia eller noe, alltid lyst på mat, og ser ikke at jeg blir feitere og feitere... Går det ann?

Merker jo på klær og sånn at jeg blir større, og at jeg er mer dvask, men synes ikke jeg ser tykk ut.

Hvordan skal jeg greie å snu denne trangen for noe å spise? Greier å ikke spise godteri i uka da, og drikker bare lett brus. Småspier også mye frukt og grønnsaker, men likevel MÅ jeg ha noe nesten hele tiden. Hva kan man gjøre for å få stoppet suget etter noe å stappe i munnen?

Er redd jeg kommer til å fortsette til jeg blir skikkelig feit, uten at jeg merker det selv engang...

Videoannonse
Annonse
Gjest matvraket
Skrevet

Tvangsspising eller overspising, kanskje?

http://www.iks.no/

http://www.iks.no/sf.htm#Tvangsspising

Nei, tror ikke det er noen reell spiseforstyrrelse det her, men bare det å like mat altfor godt. Er også sulten veldig ofte, og spiser som en hest. Spiser alltid like mye til middag som kjærestensom er mye større og som har fysisk jobb.

Ikke noen følelsemessige greier involvert som det er for de med spiseforstyrrelser, bare det at jeg er litt sulten og har lyst på noe, og koser meg når jeg spiser. Spiser aldri voldsomt mye eller noe, bare litt for ofte og litt for mye, også er det lysten på mat som er der hele tiden...

Gjest periodevis matvrak
Skrevet

Nei, tror ikke det er noen reell spiseforstyrrelse det her, men bare det å like mat altfor godt. Er også sulten veldig ofte, og spiser som en hest. Spiser alltid like mye til middag som kjærestensom er mye større og som har fysisk jobb.

Ikke noen følelsemessige greier involvert som det er for de med spiseforstyrrelser, bare det at jeg er litt sulten og har lyst på noe, og koser meg når jeg spiser. Spiser aldri voldsomt mye eller noe, bare litt for ofte og litt for mye, også er det lysten på mat som er der hele tiden...

Det er litt en vanesak også.

Du får forsøke å bestemme deg for hvor mange måltider du trenger i løpet av en dag (4-5) og holde deg til dem. Ikke spise mellom.

For noen år siden var det noen som anbefalte en pause mellom hver porsjon eller hver brødskive e.l. slik at man rekker merke at man er mett før man har spist for mye. Kanskje en ide?

Skrevet

Fysisk aktivitet for å regulere appetitten og f. eks. forelskelse for å ta fokuset vekk fra mat kan anbefales.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...