petter smart Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=122751 Det blir noe komisk over dette når SV (fordel godene/alle er like-partiet) sier at statsråder er så viktige at de må få lov å snike i køen. Minner litt om "all animals are equal, but some animals are more equal than others". Liv og lære sier bare jeg. 0 Siter
Osiris Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Jeg er SV-er og tar fullstendig avstand fra INge Ryans utsagn her. De bør stå i dne samme køa som alle andre. 0 Siter
mrxx Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 SV driter på draget hele tiden. Jeg blir så utrolig lei, nå håper jeg folket vet hva de ikke skal stemme neste gang i alle fall. Idioter. 0 Siter
Gjest havelar Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Selvfølgelig er jobben som statsråd mye viktigere enn min jobb f.eks. Om jeg er ute i permisjon for å passe barn noen år spiller det ingen rolle. Om jeg satt i regjeringen hadde saken stilt seg annerledes. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Jeg synes ikke det spørsmålet er så lett, faktisk. Det nytter ikke å argumentere mot at f.eks Kristins Halvorsens jobb (elendig som hun nå enn gjør den) er viktigere for landet enn min(e) jobb(er). Ingenting alvorlig skjer om jeg ikke rekker det eller det møtet (som regel), mens dette kan være annerledes for de som faktisk "styrer" landet. Samtidig er det litt dette med sosialisme-så-lenge-det-passer, og så-lenge-det-gjelder-de-andre, som provoserer litt. Men - hvis nå dette skulle være gjort ordentlig, så skulle vel egentlig Stortinget betalt for dette, og ikke trukket det av lønna slik at statsråden(e) betaler det selv. Da blir det jo en privat sniking, og ikke en sniking i embeds medfør. "...................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Tydeligvis. Dessuten går de foran oss dødlige i helsekøen og får suiter isteden for rom. Så når folk står i sykehuskø så står suiten tom og venter på celebre gjester. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Jeg synes det blir helt feil dette. Sosialister som de er burde de forstått at "alle er like". Sosialisme er greit så lenge det ikke rammer meg selv, likesom. 0 Siter
petter smart Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Skrevet 12. juli 2006 Jeg synes ikke det spørsmålet er så lett, faktisk. Det nytter ikke å argumentere mot at f.eks Kristins Halvorsens jobb (elendig som hun nå enn gjør den) er viktigere for landet enn min(e) jobb(er). Ingenting alvorlig skjer om jeg ikke rekker det eller det møtet (som regel), mens dette kan være annerledes for de som faktisk "styrer" landet. Samtidig er det litt dette med sosialisme-så-lenge-det-passer, og så-lenge-det-gjelder-de-andre, som provoserer litt. Men - hvis nå dette skulle være gjort ordentlig, så skulle vel egentlig Stortinget betalt for dette, og ikke trukket det av lønna slik at statsråden(e) betaler det selv. Da blir det jo en privat sniking, og ikke en sniking i embeds medfør. "...................................." Selvsagt kan man argumentere for at en statsråd er viktigere enn mange andre. Man kan også si at en lege er viktigere enn en vaskehjelp. Men jeg trodde ikke det var greit å sortere folk slik. Og SV som mener at alle er like og bør behandles likt burde i alle fall holdt seg for god for noe slikt. 0 Siter
Osiris Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Jeg synes det blir helt feil dette. Sosialister som de er burde de forstått at "alle er like". Sosialisme er greit så lenge det ikke rammer meg selv, likesom. De fleste SV-ere syns dette er feil. De fleste SV-ere jeg kjenner syns ikke Erik Solheim er en typisk SV-er, han er nok ikke represantativ. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Selvsagt kan man argumentere for at en statsråd er viktigere enn mange andre. Man kan også si at en lege er viktigere enn en vaskehjelp. Men jeg trodde ikke det var greit å sortere folk slik. Og SV som mener at alle er like og bør behandles likt burde i alle fall holdt seg for god for noe slikt. "Selvsagt kan man argumentere for at en statsråd er viktigere enn mange andre. Man kan også si at en lege er viktigere enn en vaskehjelp." Men det blir ikke helt det samme. Selv om en lege fyller en viktigere funksjon, så er det ikke bare én lege i landet, og landets styre er ikke avhengig av at vedkommende er tilstede til enhver tid. "Men jeg trodde ikke det var greit å sortere folk slik. Og SV som mener at alle er like og bør behandles likt burde i alle fall holdt seg for god for noe slikt." Men hvis man faktisk godtar at en statsråd har en viktigere jobb enn de fleste andre. Da blir jo konsekvensene av at en statsråd uten barnehageplass evt. at h*n ikke får gjort jobben ordentlig. Og hvis det er viktig nok, er det da galt å prioritere slik at det ikke skjer? Det er en fin tanke at man ikke skal sortere folk. Men i praksis så er det komplett umulig. Det er ikke dermed sagt at man skiller folk - det holder å skille det man gjør, og folks funksjoner. Og da er det jo ganske enkelt noen funksjoner som er mer kritiske enn andre, og som dermed må sorteres. Å snakke om sortering av _mennesker_ i den sammenhengen blir jo helt irrelevant, all den tid det ville vært det samme om f.eks du var finansminister istedet for Kristin Halvorsen. "....................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 De fleste SV-ere syns dette er feil. De fleste SV-ere jeg kjenner syns ikke Erik Solheim er en typisk SV-er, han er nok ikke represantativ. "De fleste SV-ere jeg kjenner syns ikke Erik Solheim er en typisk SV-er" Nei, en typisk SV-er er vel heller denne Langeland-fascist-jævelen, som er kommunist til fingerspissene, totalmostander av alt som har med privat eiendomsrett å gjøre o.s.v. Fysj og faen, for noe menneskelig søppel! "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Kort svar på det konkrete spørsmålet: Ja. En statsråds funksjon i samfunnet er viktigere enn de fleste andres. "......................................." 0 Siter
Osiris Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 "De fleste SV-ere jeg kjenner syns ikke Erik Solheim er en typisk SV-er" Nei, en typisk SV-er er vel heller denne Langeland-fascist-jævelen, som er kommunist til fingerspissene, totalmostander av alt som har med privat eiendomsrett å gjøre o.s.v. Fysj og faen, for noe menneskelig søppel! "........................................" Det fins nok et gjennomsnitt i mellom de to 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Det fins nok et gjennomsnitt i mellom de to Få håpe det. Uansett kan jeg ikke ta voksne folk som ikke har skjønt at kommunisme ikke fungerer for mennesker, seriøst. "..................................." 0 Siter
badlands Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Få håpe det. Uansett kan jeg ikke ta voksne folk som ikke har skjønt at kommunisme ikke fungerer for mennesker, seriøst. "..................................." Men du forventer selv å bli tatt seriøst etter et slikt innlegg? "Nei, en typisk SV-er er vel heller denne Langeland-fascist-jævelen, som er kommunist til fingerspissene, totalmostander av alt som har med privat eiendomsrett å gjøre o.s.v. Fysj og faen, for noe menneskelig søppel!" 0 Siter
Gjest Tights Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Mennesket bak statsråden er ikke viktigere, men funksjonen statsråden har er viktigere. Det er derfor riktig at de skal komme før i køen i visse tilfeller som barnehageplass og lignende. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Men du forventer selv å bli tatt seriøst etter et slikt innlegg? "Nei, en typisk SV-er er vel heller denne Langeland-fascist-jævelen, som er kommunist til fingerspissene, totalmostander av alt som har med privat eiendomsrett å gjøre o.s.v. Fysj og faen, for noe menneskelig søppel!" Av deg? Neppe. Men jeg sa jo ingenting som ikke medfører fullstendig riktighet. Fyren er gal, og fascist. Det er bare å høre på når han glemmer "sin plass", og begynner å snakke fra levra. "......................................." 0 Siter
Osiris Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Av deg? Neppe. Men jeg sa jo ingenting som ikke medfører fullstendig riktighet. Fyren er gal, og fascist. Det er bare å høre på når han glemmer "sin plass", og begynner å snakke fra levra. "......................................." han er absolutt ikke fascist 0 Siter
Gjest Hva med dagmamma? Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Mennesket bak statsråden er ikke viktigere, men funksjonen statsråden har er viktigere. Det er derfor riktig at de skal komme før i køen i visse tilfeller som barnehageplass og lignende. For noe tull. De kan jo bare velge dagmamma dem også slik som andre som ikke får barnehageplass må gjøre. Men barna til politikerne er vel kanskje mere verdt enn andres? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.