Hatsumomo Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Noen som kan oversette til fransk, uten å bruke noe sånt online oversettelse redskap? Isåfall, kunne dere oversatt disse setningene for meg? - Hvor er veien til ... ? - Hvor er toaletttet? - Hva betyr dette ? - Kan du kjøre oss til... ? Det er flere som har vært i Paris som forteller meg franskmennnene er vanskelige på å snakke engelsk til turistene. Jeg vet ikke hvor mye hold det er i det. Men greit å ha noen fraser. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Kjøp en sånn liten ordbok som du får i alle bokhandler. En sånn lommeparlør liksom, som ikke er stort større enn en lommebok. Den inneholder alle kjente "fraser". 0 Siter
Katt-ja Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 En annen sak er om man - hvis man først kan fransk så dårlig at man ikke klarer å formulere disse setningene sånn ca. selv (på forståelig, men sikkert ikke korrekt fransk) - ville hatt utbytte av svaret på "Hva betyr dette ?" ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 http://www.travlang.com/languages - velg fra norsk til fransk, og du får opp ca 7 kategorier (husker ikke eksakt) med ulike ord og fraser, bl.a. det meste av det du nevner, om jeg husker riktig. Jeg har brukt den siden med hell, når jeg skulle lære meg noen greske fraser for en del år tilbake. Nå er ordforrådet en smule bedre, selv om jeg på ingen måte kan si at jeg KAN gresk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.