Gjest neve Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Noen som har en god oppskrift på Charlotte Russe- kake (fromsjkake med rullekakeskiver utenpå). Prøvde en oppskrift jeg fant, men den var veldig søt. Vil ikke ha den så kjempesøt. Noen som har et godt tips til hvordan man får den ut av forma uten at den kræsjlander? Har fått i oppdrag å bake en sånn til et bryllup.. Anyone? 0 Siter
Gjest Vårhild Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 http://www.varden.no/matogdrikke/recipe.asp?recipe=4159 0 Siter
citygirl Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Har ikke noen oppskrift i hodet; men kle bollen du skal bruke som form med glapack først, så legger du i rullekakeskivene osv. Når du skal hvelve den legger du et fat (det du skal servere på) over, snur rundt, og ved hjelp av plasten får du bollen av som en lek;-) Åhhhhhh.... Nå fikk jeg lyst på sånn kake jeg og... Det er bare så godt... Namnam. 0 Siter
Gjest neve Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Har ikke noen oppskrift i hodet; men kle bollen du skal bruke som form med glapack først, så legger du i rullekakeskivene osv. Når du skal hvelve den legger du et fat (det du skal servere på) over, snur rundt, og ved hjelp av plasten får du bollen av som en lek;-) Åhhhhhh.... Nå fikk jeg lyst på sånn kake jeg og... Det er bare så godt... Namnam. Takk skal du ha o'kloke hode 0 Siter
citygirl Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Takk skal du ha o'kloke hode ;-) Sender du hitover en bit med mye fromasje på når den er ferdig? :-) 0 Siter
Gjest neve Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 ;-) Sender du hitover en bit med mye fromasje på når den er ferdig? :-) jepp 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.