chess Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Er nå 22 uker gravid, og vi har ikke vært så veldig seksuelt aktive etter jeg ble gravid. Sist gang -forrige uke- ble jeg litt engstelig etter samleie og orgasme. Når jeg fikk orgasme trakk livmoren seg sammen så det ble en hard topp midt på magen. Det virket nesten litt ubehagelig. Jeg har lest at en orgasme skal kunne virke som lett massasje på fosteret, men nå virket det heller som det fikk ganske hard medfart! Utover dagen syns jeg også at jeg kjente mindre liv enn vanlig. Er det virkelig helt ufarlig for fosteret å "gå gjennom" en orgasme på denne måten? Det sies jo at man ikke skal klemme særlig hardt utpå magen når man kjenner at rygg/hode/bak presser ut. Man kan jo ikke vite hvordan barnet ligger når livmoren trekker seg sammen i orgasme heller!??? Takknemlig for svar, så kan kanskje jeg og pappa'n ha et avslappet sexliv under svangerskapet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23821-orgasmeredsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Det er ikke helt riktig det du sier, om at barnet ikke tåler så mye dulting og press. Vi jordmødre kjenner ganske hardt på magen for å finne ut hvordan den ligger, og det er ingen ting som tyder på at barnet ikke skulle tåle det. En orgasme er også helt ufarlig. At magen reiser seg opp og blir stram, gjør ingen ting. Det er som en uskyldig kynner og utgjør ingen fare. Jeg vil anbefale deg å nyte det sex-livet dere har uten å engste deg unødig for hva barnet tåler. Husk, den ligger inni masse fostervann og tåler mye. At du kjenner litt ekstra på magen innimellom, kan virke som en hilsen, en måte å hilse det lille barnet på. Vi har mange måter å kommunisere med barnet på. Den hører stemmen vår, men er også klar for god berøring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23821-orgasmeredsel/#findComment-100250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinead Skrevet 3. april 2001 Del Skrevet 3. april 2001 Det er ikke helt riktig det du sier, om at barnet ikke tåler så mye dulting og press. Vi jordmødre kjenner ganske hardt på magen for å finne ut hvordan den ligger, og det er ingen ting som tyder på at barnet ikke skulle tåle det. En orgasme er også helt ufarlig. At magen reiser seg opp og blir stram, gjør ingen ting. Det er som en uskyldig kynner og utgjør ingen fare. Jeg vil anbefale deg å nyte det sex-livet dere har uten å engste deg unødig for hva barnet tåler. Husk, den ligger inni masse fostervann og tåler mye. At du kjenner litt ekstra på magen innimellom, kan virke som en hilsen, en måte å hilse det lille barnet på. Vi har mange måter å kommunisere med barnet på. Den hører stemmen vår, men er også klar for god berøring. Heisan! Jeg hadde akkurat samme opplevelsen som du beskriver, men du kan være sikker på at det ikke utgjør noen fare for ditt lille ufødte barn. Det at det var lite bevegelse neste dag har antageligvis ikke noen sammenheng med orgasmen. Nyt sexlivet så lenge dere ønsker det selv. Vi fortsatte helt til det bitter end, dette gjorde vi også bevisst mot slutten for om mulig å kunne påskynde fødselen noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23821-orgasmeredsel/#findComment-100429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest myggen Skrevet 3. april 2001 Del Skrevet 3. april 2001 Jeg har også opplevd at magen blir steinhard etter orgasme, og har også lest at det blir som en slags massasje for barnet. Livmoren er jo en stor muskel, og trekker seg vel sammen rundt hele, og ikke bare på ett punkt. Derfor er det vel ingen fare for å skade barnet. Tenk bare på hvor kraftige riene skal bli når barnet skal fødes - ingen som mener at babyen tar skade av det. Jeg har også opplevd at babyen sovner etter orgasmen! Hvis den har vært aktiv, så er orgasme rene "sovemedisinen". Vet ikke om det er fordi massasjen virker beroligende, og kanskje det blir trangt og behagelig i livmoren. Ellers er vel babyen søvnmønster ofte litt ujevnt. Jeg opplever i hvertfall at babyen i hovedsak sover når jeg gjør det, men hvis det er netter jeg er lenge oppe, sover dårlig, osv, så er babyen mye våken, men til gjengjeld sover h*n i timesvis utover dagen etterpå! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23821-orgasmeredsel/#findComment-100433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.