Gå til innhold

Solosang i kirka

Anbefalte innlegg

Gjest bryllupp
Skrevet

Jeg har en venninne som skal gifte seg snart, og de ønsker en solosang i kirka. De har fått tak i solist, problemet er hvilken sang...

Noen som vet om fine sanger som passer seg i en vielsesgudstjeneste (trenger ikke være kristen, men en kjærlighetssang bør det være)?

Engelsk /norsk /svensk..?

De kan velge mellom kvinnelig eller mannslig solist.

Noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest ChiengMai
Skrevet

Da niesa mi gifta seg i fjor sang en av brudens venninner Katie Meluas "Tiger in the Night" i kirka. Dette er en sang med utrolig nydelig tekst som visstnok fortalte mye om forholdet brudeparet imellom, og det var skikkelig stemningsfullt og fint.

Gjest mye fint
Skrevet

Håret reiste seg på ryggen min da vi var i bryllup for to år siden, en kvinnelig solist sang ..... ååååh den derre Titanic sangen veit du med Celine D...... nei nå stod det HELT stille her du :), håper du vet hvem jeg mener :)

Skrevet

Cecilia Vennersten - Det vackraste

Anne Grete Preus - Hjertets Lys

Og så er jeg enig med ChiengMai at "Tiger in the Night" er nydelig. Har ikke hørt den i bryllup, men kan tenke meg at den passer fint, hvis teksten passer paret.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Håret reiste seg på ryggen min da vi var i bryllup for to år siden, en kvinnelig solist sang ..... ååååh den derre Titanic sangen veit du med Celine D...... nei nå stod det HELT stille her du :), håper du vet hvem jeg mener :)

"My Heart Will Go On" eller noe slikt... ?

Skrevet

Eyvind Skeie har skrevet en nydelig salme om kjærlighetens gave. Husker ikke hav den heter, men har bl a tekst som "Å denne strøm fra dne dype brønner, gir meg tilbake helse liv og mot"

http://no.wikipedia.org/wiki/Eyvind_Skeie

Ellers synes jeg at den svenske sangen "i folkeviseton" er veldig nydelig. Her finner du teksten:

http://hem.passagen.se/myskatt/poesi.htm

Hvis du sverger til engelskspråklig burde jo Leonard Cohens "Dance me to the end of love" passe fint! :-)

Bare les denne teskten:

http://www.azlyrics.com/lyrics/leonardcohen/dancemetotheendoflove.html

Gjest signatura
Skrevet

Det er en nydelig en av Withney Houston Lurer på om den heter 'From this day forward'. Iallefall er dette en del av teksten. Nydelig sang som passer når noen erklærer sin kjærlighet.

Gjest Debra irl
Skrevet

Sangen med desidert finest tekst, syns jeg, er 'Til there was you. Fra musikalen Music man, men Beatles har også sunget den. Den teksten sier _alt_ om å ha funnet den store kjærligheten! Passer veldig bra i bryllup.

Ellers skal kollegaen min ha Can you feel the love tonight- fra Løvenes konge og en Celine Dion sang. Ganske trad med andre ord. Men 'Til there was you er magisk.

Skrevet

Skin sola av Åge Aleksandersen.

You raise me up med Josh Groban.

Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen.

Skrevet

Cecilia Vennersten, det vackraste.

Jeg ser for meg en kvinnelig solist, med en sterk og kraftfull stemme som passer til den store gjenklangen i kirka, og en sang som bare er så nydelig at folk får helt frysninger på ryggen i denne settingen og MÅ gråte.

Tror den sangen kunne funke, men skal prøve å komme på noe enda vakrere =p

Gjest mye fint
Skrevet

"My Heart Will Go On" eller noe slikt... ?

:) takk skal du ha !

Skrevet

"Je meg handa di nu" Eller noe slikt.. Husker ikke hva den heter, men den er veldig fin:)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mitt hjerte er ditt av Alf Prøysen. :)

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

veeel, en sang om at en vil gå videre etter at maken har gått bort passer vel ikke akkurat så godt...

Jeg synes "Ain't no sunshine" fra Notting Hill filmen er nydelig, og kan kanskje passe, men da bør det være noen med fiolin som spiller med...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...