Gå til innhold

Hvordan finne tlf nr eller adresse?

Anbefalte innlegg

Gjest humlemor
Skrevet

Hvordan skal man få tak i en person når man ikke har kontakt på flere år? har ikke nr hennes. hun står ikke i tlf katalogen, får ikke opp noe når jeg søker på 1881. søkte på navnet hennes på google men fikk bare opp annonsen fra avisen da hun fikk barn. Er det umulig eller finnes det andr muligheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringe noen felles kjente som har kontakt med henne?

Ringe Folkeregisteret i kommunen der du antar at hun bor (eller har bodd tidligere).

Gjest humlemor
Skrevet

Ringe noen felles kjente som har kontakt med henne?

Ringe Folkeregisteret i kommunen der du antar at hun bor (eller har bodd tidligere).

kan man gå in på folkeregisteret åpå internett å sjekke tror du?

Skrevet

nei

Skrevet

sikker? ;)

Ja, det er helt sikkert at du ikke kan gå inn på folkeregisteret og søke selv.

Og det er langt fra sikkert at du får opplysninger ved å ringe dit heller, men det er da forsøket verdt.

Ellers aksnkje du kunne søke i skattelistene??

Selv om de siste kun sto på nettet i få uker, finnes tidligere års skattelister fortsatt der ute.

Snacky1365380698
Skrevet

Man kan ikke bare ringe folkeregisteret og spørre om opplysninger. Det er forbudt å gi fra seg opplysninger derfra, selv om det kun gjelder noe harmløst som en adresse. Opplysningen, tlfkatalog e.l hvor det er opplysniger tilgjengelige for allmennheten må brukes i slike tilfeller.

Folkeregisteret er strengt taushetsbelagt, og kun et fåtall av offentlig instanser har tilgang til dette (sykehus, politi etc)

Gjest humlemor
Skrevet

Ja, det er helt sikkert at du ikke kan gå inn på folkeregisteret og søke selv.

Og det er langt fra sikkert at du får opplysninger ved å ringe dit heller, men det er da forsøket verdt.

Ellers aksnkje du kunne søke i skattelistene??

Selv om de siste kun sto på nettet i få uker, finnes tidligere års skattelister fortsatt der ute.

hvor finner jeg de skattelistene da?

Skrevet

sikker? ;)

Jeg har ikke undersøkt det i det siste, men jeg tror nok personverntilsynet eller hva de nå heter ville ha reagert noe hvis hele Folkeregisteret lå ute på nett.

Som jeg forslo tidligere, bare ring og spør da vel. Nå er det for sent i dag, ring i morgen formiddag.

Skrevet

hvor finner jeg de skattelistene da?

prøv f eks Bergens Tidene:

www.bt.no/skatt

Skrevet

Man kan ikke bare ringe folkeregisteret og spørre om opplysninger. Det er forbudt å gi fra seg opplysninger derfra, selv om det kun gjelder noe harmløst som en adresse. Opplysningen, tlfkatalog e.l hvor det er opplysniger tilgjengelige for allmennheten må brukes i slike tilfeller.

Folkeregisteret er strengt taushetsbelagt, og kun et fåtall av offentlig instanser har tilgang til dette (sykehus, politi etc)

Mulig du har rett i praksis, det var slik jeg trodde det var tidligere.

Men jeg har fått opplysninger om adresse når jeg har ringt dit og spurt, ved flere ulike anledninger. Også i et tilfelle der vedkommende jeg lette etter tidligere hadde hatt hemmelig adresse (hadde ikke det lenger på det tidspunktet jeg ringte folkereg.).

Snacky1365380698
Skrevet

Mulig du har rett i praksis, det var slik jeg trodde det var tidligere.

Men jeg har fått opplysninger om adresse når jeg har ringt dit og spurt, ved flere ulike anledninger. Også i et tilfelle der vedkommende jeg lette etter tidligere hadde hatt hemmelig adresse (hadde ikke det lenger på det tidspunktet jeg ringte folkereg.).

oioi...er seriøst ikke lov. Mulig den du har pratet med har skjønt at dette var et harmløst forsøk. Men i mange tilfeller kan det gå galt, spes hvor det involverer kvinner med voldalarm, personer med ny identitet o.l.

Men selvfølgelig - er jo lov til å prøve :)

Skrevet

Har hun ikke muligens en mann/samboer som du vet navnet på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...