Gå til innhold

Hjelp! Har sykdomsangst nå...

Anbefalte innlegg

Gjest Kan du svare meg?
Skrevet

Kan noen svare meg på dette:

Når dere ligger på rygg og legger en hånd på magen ovenfor navlen, kan dere da kjenne deres egen puls?

Jeg spør fordi min mor har fått konstatert utposning på hovedpulsåren og jeg er så redd for at jeg også har det. Jeg kan nemlig kjenne pulsen min ganske tydelig på magen... Lurer på om dette er normalt eller om det er tegn på noe alvorlig... Jeg er tynn så det kan jo kanskje være en forklaring på at jeg kjenner pulsåren pulsere?

Aner ikke om min mor kunne kjenne dette. Utposningen ble oppdaget tilfeldig og hun skal behandles.

Fortsetter under...

Gjest Kan du svare meg?
Skrevet

Jeg kjenner det veldig, tror det er normalt.

Tusen takk!! Så du kjenner det altså på magen, ikke på hjertet/brystet?

Skrevet

Tusen takk!! Så du kjenner det altså på magen, ikke på hjertet/brystet?

På magen ja. Kjenner det kjempegodt.

Skrevet

Jeg gjør hvertfall det. Og hvis jeg skikkelig ligger på sofaen og daffer med minimalt med klær, og fjernkontrollen på magen, så hopper den.

Skrevet

Da kjæresten min lå i bar overkropp på sofaen her om dagen, kunne jeg faktisk se at pulsen hans slo på magen, litt ovenfor navelen. Han er ikke spesielt tynn, har mye muskler, men så det likvel.

Så helt sikkert normalt og ingenting å bekymre seg for. :)

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ser pulsslag i navelen min om jeg ligger på ryggen. Sånn har det vært i alle år, så om dette er et sykdomstegn, har jeg hvertfall vært syk lenge..;-)

Jeg tror det er helt normalt å ha synlig puls i navelen, men jeg tror det varier litt på akkurat hvor godt en ser det. Min er VELDIG synlig. ( Jeg har piercing der..Jeg husker pierceren synes det var litt festlig..hun så på navlen min at jeg grudde meg litt! ;-P)

:-)

Gjest soljenta_83
Skrevet

Jeg kjenner det også veldig godt

Gjest Vimsenn
Skrevet

Å kjenne pulsen på magen slik er like vanlig og normalt som at du puls i og kjenner den i halsen.

Ingenting å bekymre seg over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...