Gjest Gina_St Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Hei! Jeg har et spørsmål ang økonomi, og sa fant jeg ikke helt ut hvor jeg kunne spørre noen om råd... Tar sjansen på at noen enten henviser meg videre eller svarer på spm. her er greia: jeg har formue, og derfor får jeg ikke stipend av lånekassa, bare lån... (og jeg som trodde jeg var smart..!!) Er det noen som veit om et eller annet triks for å få stipend likevel? (har hørt om folk som har satt pengene inn på sånn spesiell kontoosv...??) TAKK for hjelp! 0 Siter
Gjest humlemor Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 vet bare at man kan få lån som gjøres om til stipend hvis man består skoleåret. 0 Siter
EllaJo Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Overfør noe av pengene (så du kommer under grensa) til mor, far, partner etc. 0 Siter
citoyen Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Jepp. Opprett en livrenteforsikring (ikke det samme som livsforsikring). Det fungerer sånn at pengene står låst i f.eks seks år mens du får renter på dem, deretter får du dem utbetalt månedsvis over like lang tid som de sto inne før utbetalingene begynte. Pengene regnes da ikke som formue, så du får stipend fra lånekassen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.