Gå til innhold

Lånekassen!

Anbefalte innlegg

Gjest Gina_St
Skrevet

Hei!

Jeg har et spørsmål ang økonomi, og sa fant jeg ikke helt ut hvor jeg kunne spørre noen om råd... Tar sjansen på at noen enten henviser meg videre eller svarer på spm.

her er greia: jeg har formue, og derfor får jeg ikke stipend av lånekassa, bare lån... (og jeg som trodde jeg var smart..!!) Er det noen som veit om et eller annet triks for å få stipend likevel? (har hørt om folk som har satt pengene inn på sånn spesiell kontoosv...??)

TAKK for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest humlemor
Skrevet

vet bare at man kan få lån som gjøres om til stipend hvis man består skoleåret.

Skrevet

Overfør noe av pengene (så du kommer under grensa) til mor, far, partner etc.

Skrevet

Jepp. Opprett en livrenteforsikring (ikke det samme som livsforsikring). Det fungerer sånn at pengene står låst i f.eks seks år mens du får renter på dem, deretter får du dem utbetalt månedsvis over like lang tid som de sto inne før utbetalingene begynte. Pengene regnes da ikke som formue, så du får stipend fra lånekassen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...