Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Før sommeren fikk jeg vite at jeg er kommet i tidlig overgangsalder, bare 35 år gammel. Derfor har vi sannsynligvis slitt med å bli gravide etter MA på våren i 2005. Jeg synes imidlertid at det er veldig tidlig å komme i overgangsalderen. Ikke har jeg noen symptomer heller.Ingen kvinner i familien min har hatt det heller. Min søster er snart 39 år og er gravid.

Kan det være andre sykdomstilstander i kroppen som gjør at jeg har høye FSH verdier (som er indikator for tidlig overgangsalder)?? Har lest ett sted at hormonforstyrrelser kan forårsakes av sykdommer. Noen som vet??? VELDIG takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238259-andre-i-tidlig-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det er mulig jeg er på tynn is her, men har du fått sjekket stoffskiftet ditt. Det kan være at lavt stoffskifte kan påvirke, MEN jeg er ikke sikker på dette.

Hvilke FSH verdier har du? Det "normale" skal visst være under 12. Men det er mange som blir gravide med høyere verdier. Vi skal i gang med prøverørsforsøk nå, men vi fikk ikke gjort dette på Rikshospitalet da jeg har en FSH på 15. Men på private klinikker opererer de med langt høyere grenser, og mange blir gravide for det.

Vet ikke hvor du bor, men på Frøyaklinikken i Oslo kan de hjelpe kvinner til å få ned FSH verdien (ved hjelp av alternativ medisin).

Lykke til :)

• 2 uker senere...

Jeg var 28 år og ferdig med mitt fjerde IVF/ICSI-forsøk da jeg fikk brev fra sykehuset om at jeg var kommet i overgangsalderen... Et meget tøft slag i trynet når man er 28 år.

Jeg slo meg vel aldri til ro med diagnosen, men livet gikk nå videre uansett. Men for å gjøre en lang historie kort; 1.5 år senere var jeg gravid! Helt uten behandling for å få det til. Jeg gikk av ulike årsaker ned i vekt månedene før jeg ble gravid. Mulig det har noe å si, jeg vet ikke. Ingen har gitt meg noen forklaring på det.

Nå har underet skjedd en gang til, 6 år etter første gang. Like overraskende som forrige gang. Nurket er ventet når som helst, jeg har termin 1. august.

Miraklenes tid er ikke forbi...:o) På disse årene har jeg ikke gjort noe for ikke å bli gravid.

Håper du kan få oppleve samme gode overraskelsene som jeg har fått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...