Gå til innhold

FU: Hva er din favoritt tegne/barne-film?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Silence of the Lambs!

Øh... *lusker vekk*

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hawkwind

3

• Hatsumomo

3

• laguna1365380434

3

• hare1365380455

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg likte "den hvite stenen", svensk serie i min barndom.

Ikke tegnefilm da, men vanlig serie.

Ellers likte jeg aldri tegnefilmer noe særlig, har aldri likt det.

Åja, den serien elsket jeg. Husker at jeg var på hytta og fant en hvit, rund sten, og det var "den hvite stenen" for meg. :)

Skrevet

Jeg elsket Flåklypa! Gjør det fortsatt. Ingen over ingen ved siden. Vi kjøpte vhs til jenta vår. Jeg hadde LP'en som barn. Vel vi bakte pepperkaker og satte på vhs'en i bakgrunnen. jaggu kunne jeg ikke hele utenat bare ved å høre.

Lo meg skakk da vi igår leide Aristokattene på video. Det var første filmen jeg så på kino som liten. Ellers er jeg også veldig glad i Bambi ;o)

Er ganske fint å få barna for da kan man gjenoppleve gamle minner gitt ;o)

Lykke til på flyturen!

Skrevet

Å jaaaaa! Venninnen min og jeg lekte det var oss ;o) Hadde ikke en hvit sten, men en brosje vi byttet på å ha. Syns den var litt skummel også, men utrolig fin og vi levde oss helt inn i serien og rollespillet vårt!

Solsikkefrø
Skrevet

Sen to Chihiro (Chihiro og heksene).

Gjest Ferri
Skrevet

Chii chii chii chiii BANG BANG!

Chii chii chii chii bang bang me love you, hey chiitty , ho chiitty, Chii Chii Chiity bang bang!

Chii chii chii chii bang bang i love you, eller no sånt gikk den ;)

Gjest heter den:-)
Skrevet

Chii chii chii chiii BANG BANG!

Chii chii chii chii bang bang me love you, hey chiitty , ho chiitty, Chii Chii Chiity bang bang!

Chii chii chii chii bang bang i love you, eller no sånt gikk den ;)

chitty chitty bang bang!

Gjest Ferri
Skrevet

chitty chitty bang bang!

Chitty Chitty bang bang I love you! Chitty Chitty BANG BANG!!!

:)

Snorkfrøken
Skrevet

Tom og Thomas, Venner for livet (tror det var det den heter) Istid, Nemo og sikkert mange flere...

Skrevet

Jeg liker det meste av Walt Disney, men får vel aldri nok av Askepott, he he..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Løvenes konge, er egentlig veldig svak for de fleste Disney-filmene.

Istid

Flukten fra hønsegården

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg husker "det var en gang et menneske".

Den var interessant.

Jeg likte aldri Donald og den slags vås.

Ja, og jeg husker Roger Ramjet. Han var artig. :)

Skrevet

Jeg husker "det var en gang et menneske".

Den var interessant.

Jeg likte aldri Donald og den slags vås.

Ja, og jeg husker Roger Ramjet. Han var artig. :)

Har det var en gang et menneske på DVD her.

Men den er ikke like magisk nå som den var før puberteten, dessverre ;-)

Skrevet

Min Bror Bjørnen, Kipper og Gutten som ville være bjørn er nok favorittene blant de tradisjonelle tegnefilmene. Jeg er imidlertid ganske svak for anime, og da er det f.eks. Otomo's Steamboy og Akira, eller Studio Ghiblis mange mesterverk (Omoide Poro Poro, Spirited Away, My Neighbor Totoro, Nausicaä, Grave of the Fireflies) som gjelder! Og så er Bleach og Gokusen utrolig artige serier. :)

Støtter deg fullt ut på "Gutten som ville være bjørn" - en av de mest rørende filmene jeg har sett de siste årene, uansett genre.

Og så nydelig musikk de har på den filmen!

Anime er jeg ikke veldig godt bevandret i; men serien "Hellsing" har imponert meg.

Artig hovedperson, en überkul biperson og flere interessante andre bipersoner; samt en fornyelse av vampyrkonseptet som -ikke- er skrekkfilmorientert, men derimot en blanding av action og sort humor.

Skrevet

Hm, mye gode tegnefilmer.

Dunderklumpen - en av barndommens favoritter. Svensk film med noe animasjon, om barn, ensomme skurker og leker som blir levende. Og en skatt.

Who framed Roger Rabbit - genial film/animsjonsblanding, film noir møter Looney Tunes.

Gutten som ville bli bjørn - rørende eventyrfilm laget i eventyr/mytestil. God story, god musikk, godt gjennomført. Trimmer tårekanalene mer enn lattermusklene.

Final Fantasy: Advent Children - japansk helaftens tegnefilm. Storyen er nesten ikke-eksisterende, men for noen tegninger...ekstremt høy "wow" effekt.

Samurai Deeper Kyo - japansk tegnefilmserie, foregår i samuraitiden. Noe melodramatisk, og tidvis for mange monstre. Men god og engasjerende storyline om man kan leve med ovennevnte, gode tegninger og god musikk.

Hellsing - miniserie (13 episoder) om britisk organisasjon som jakter vampyrer, deres "tamme" vampyr, og en nykommer. Sort humor, action, -ikke-skrekk. Kule personer og god storyline; ihvertfall i seriens første halvdel. Og tidenes kuleste biperson i Alucard.

Skrevet

Oj! Den har jeg ikke sett. ikke hørt om serien heller. men en av favorittbøkene mine da jeg var liten (lest opptil flere ganger) het "den hvite stenen". Lurer på om det er samme historien... :)

Skrevet

Ikke så mange tegnefilmer blant favorittene, men av barnefilmer generelt var (og er) favorittene:

Mio, min Mio

Med Grimm og Gru

tre nøtter til askepott

Den lille prinsessen

Og en film som het Bjørnen på norsk, kjenner ikke til originaltittel. Men husker det var en bjørnunge som mistet mammaen sin... trist men fin film. Noen som vet originaltittelen, så jeg kan søke den opp på nett?

Skrevet

Grave of the fireflies (anime, ekstremt trist film om to søsken i Japan under krigen).

Watership Down - en vinner.

Nemo, to gode venner, Lilo & Stitch, Bambi, The Lion King, Robin Hood og mange flere. Jeg elsker alle :)

Skrevet

Min Bror Bjørnen, Kipper og Gutten som ville være bjørn er nok favorittene blant de tradisjonelle tegnefilmene. Jeg er imidlertid ganske svak for anime, og da er det f.eks. Otomo's Steamboy og Akira, eller Studio Ghiblis mange mesterverk (Omoide Poro Poro, Spirited Away, My Neighbor Totoro, Nausicaä, Grave of the Fireflies) som gjelder! Og så er Bleach og Gokusen utrolig artige serier. :)

Likte du Stemboy!? Seriøst?

Det er den eneste anime filmen (til dags dato da) som jeg syntes var UR KJEDELIG. Den drøyet og drøyet. Meg og min man sovnet nesten under den.

Klart, grafikken var fantastisk. Men det var det eneste.

Skrevet

Likte du Stemboy!? Seriøst?

Det er den eneste anime filmen (til dags dato da) som jeg syntes var UR KJEDELIG. Den drøyet og drøyet. Meg og min man sovnet nesten under den.

Klart, grafikken var fantastisk. Men det var det eneste.

Ja, men jeg er vel såpass "gammel" at animerte filmer ser jeg stort sett (med enkelte unntak) nettopp fordi jeg lar meg imponere av grafikken. Sinnsykt mange detaljer i den filmen - når det gjelder karakterene og deres troverdighet er vel Akira nummeret bedre, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...