Gå til innhold

Husmorferie - hvor

Anbefalte innlegg

kakki1365380609
Skrevet

Så deilig :o) Jeg og en venninnne reiser på husmorferie til Fig tree Bay på Kypros i august. Da blir det soving, lesing, bading og god mat. Var for fire år siden også, hjelp så tiden går.

Skal dere om vinteren må dere nesten til Kanariøyene med best sjanse for fint vær, men kan være litt kaldt der også.

Gleder meg veldig, og kommer hjem til skolestart for både liten og stor, fjerning av mandler på seksåring og høsten rundt hjørnet :o)

God tur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk AveM! Jeg synes også jeg fortjener det. Har ikke tatt det opp med mannen enda, men tror nok det skal gå bra.

Hellas, sukk, det høres jo bare helt skjønt ut. Noen mer konkrete tips?

Jeg har kun vært på Skiathos selv. Det er et lite og koselig sted ved sjøen.

Jeg tror Hellas er roligere enn f eks de typiske ungdomsstedene som Mallorca, Aya Napa osv.

Jeg tror en kan velge mellom mange forskjellige steder i Hellas. Hvis du spør Gemini, så tror jeg hun er Hellas-eksperten her inne :)

Skrevet

Tusen takk AveM! Jeg synes også jeg fortjener det. Har ikke tatt det opp med mannen enda, men tror nok det skal gå bra.

Hellas, sukk, det høres jo bare helt skjønt ut. Noen mer konkrete tips?

Jeg er ingen Hellas-ekspert, rett og slett fordi jeg ikke har vært så mange steder i Hellas, bare 3 ulike øyer, Korfu, Lesvos og Chios. Men man danner seg jo allikevel et visst inntrykk av ulike steders særpreg, og i hvilken grad turismen preger de ulike stedene. På Chios har jeg vært 7 ganger, siste gang nå i sommer, og anbefales på det sterkeste! Turismen er ikke en av de viktigste inntektskildene der, fordi de har gode inntekter bl.a. på shipping og mastiki-produksjon. Og at turismen er begrenset er noe jeg synes er bra, da opplever man gjerne mer av det genuine ved stedet man besøker.

Det er gode muligheter for alt dere søker (strand/sol, ro og fred, god mat osv), og mye mer. Traff to norske damer der nå i juni, søstre på ferie sammen, de storkoste seg de også. Chios har lite turisme, men blant de som har vært der, så er det mange som reiser tilbake, år etter år. Kjenner til folk som var nedover for 20. gang, for 3. gang osv. Og folk som hadde kommet ut av tellinga!

Du kan jo se her: http://www.giovannirinaldi.it/page/europe/grecia_chios/index.htm

Hvis du vil ha tips om flere nettsider med info og/eller bilder, eller om du lurer på noe konkret, så bare spør!

Skrevet

Så deilig :o) Jeg og en venninnne reiser på husmorferie til Fig tree Bay på Kypros i august. Da blir det soving, lesing, bading og god mat. Var for fire år siden også, hjelp så tiden går.

Skal dere om vinteren må dere nesten til Kanariøyene med best sjanse for fint vær, men kan være litt kaldt der også.

Gleder meg veldig, og kommer hjem til skolestart for både liten og stor, fjerning av mandler på seksåring og høsten rundt hjørnet :o)

God tur.

Kos dere!! Var der for noen år siden:) Vi leide bil, og reiste litt rundt på øya. Det er fine områder i nærheten, som fint kan rekkes ved sykkel, eller spasertur. Kalk-klippene bør sees.

kakki1365380609
Skrevet

Kos dere!! Var der for noen år siden:) Vi leide bil, og reiste litt rundt på øya. Det er fine områder i nærheten, som fint kan rekkes ved sykkel, eller spasertur. Kalk-klippene bør sees.

Notert og takk :o)

Skrevet

God tur.

Det høres jo bare så utrolig herlig ut!

Vi må bare få til dette!!!

Skrevet

Jeg er ingen Hellas-ekspert, rett og slett fordi jeg ikke har vært så mange steder i Hellas, bare 3 ulike øyer, Korfu, Lesvos og Chios. Men man danner seg jo allikevel et visst inntrykk av ulike steders særpreg, og i hvilken grad turismen preger de ulike stedene. På Chios har jeg vært 7 ganger, siste gang nå i sommer, og anbefales på det sterkeste! Turismen er ikke en av de viktigste inntektskildene der, fordi de har gode inntekter bl.a. på shipping og mastiki-produksjon. Og at turismen er begrenset er noe jeg synes er bra, da opplever man gjerne mer av det genuine ved stedet man besøker.

Det er gode muligheter for alt dere søker (strand/sol, ro og fred, god mat osv), og mye mer. Traff to norske damer der nå i juni, søstre på ferie sammen, de storkoste seg de også. Chios har lite turisme, men blant de som har vært der, så er det mange som reiser tilbake, år etter år. Kjenner til folk som var nedover for 20. gang, for 3. gang osv. Og folk som hadde kommet ut av tellinga!

Du kan jo se her: http://www.giovannirinaldi.it/page/europe/grecia_chios/index.htm

Hvis du vil ha tips om flere nettsider med info og/eller bilder, eller om du lurer på noe konkret, så bare spør!

Tusen takk. Det høres jo helt herlig ut. Skal sjekket det ut litt nærmere, og snakke med venninna mi.

Kommer med spørsmål videre om det blir Chios vi velger.

Tusen hjertelig takk for masse info!

Skrevet

Tusen takk. Det høres jo helt herlig ut. Skal sjekket det ut litt nærmere, og snakke med venninna mi.

Kommer med spørsmål videre om det blir Chios vi velger.

Tusen hjertelig takk for masse info!

Du kan jo ta en titt her også om du vil:

http://www.vgb.no/11393/

Hvis du vil se flere av bildene mine fra årets ferie, så kan du sende meg en mail på ninas krøllalfa organizer.net

PS: Jeg har bare vært på en liten del av øya i år, men har vært rundt nesten over alt på tidligere turer. Til gjengjeld tok jeg rimelig mange bilder der jeg var nå i år. :-)

Skrevet

Du kan jo ta en titt her også om du vil:

http://www.vgb.no/11393/

Hvis du vil se flere av bildene mine fra årets ferie, så kan du sende meg en mail på ninas krøllalfa organizer.net

PS: Jeg har bare vært på en liten del av øya i år, men har vært rundt nesten over alt på tidligere turer. Til gjengjeld tok jeg rimelig mange bilder der jeg var nå i år. :-)

Så nydelig! Du tar fine bilder.

Jeg avventer litt mer info. Må ikke overkjøre venninna mi helt heller :)

Skrevet

Så nydelig! Du tar fine bilder.

Jeg avventer litt mer info. Må ikke overkjøre venninna mi helt heller :)

Og så skal jeg prøve å la være å overkjøre deg... hihi

Men må bare svare, for å takke for kompliment for bildene mine.

Jeg fikk låne svigermors digitalkamera i ferien, for vårt eget begynner å fuske (gammelt). Men interessen for foto begynner å ta seg opp merker jeg, så jeg driver å sjekker ut hva slags kamera jeg skal gå for, når jeg får råd til å kjøpe meg et, forhåpentligvis om ikke så altfor lenge.

Men igjen, takk for positiv tilbakemelding på bildene, det var koselig!

Gjest fantastiske frida
Skrevet

Hvorfor tror dere vi vil ha sex??? Vi vil slappe av! Sex får vi sammen med mennene våre :)

Sex er avslappande;)

Skrevet

Og så skal jeg prøve å la være å overkjøre deg... hihi

Men må bare svare, for å takke for kompliment for bildene mine.

Jeg fikk låne svigermors digitalkamera i ferien, for vårt eget begynner å fuske (gammelt). Men interessen for foto begynner å ta seg opp merker jeg, så jeg driver å sjekker ut hva slags kamera jeg skal gå for, når jeg får råd til å kjøpe meg et, forhåpentligvis om ikke så altfor lenge.

Men igjen, takk for positiv tilbakemelding på bildene, det var koselig!

Det går helt greit - føler meg ikke overkjørt! Vet hvordan det er når man brenner for noe, man vil så gjerne at alle andre skal brenne for det samme!

Føler med deg i kamerajakten. Det er jo en jungel der ute, så mange kamera å velge mellom. Vi har et Olympus C-5000 som vi er veldig fornøyde med. Kjøpte det for 2 år siden, og har så langt ikke angret.

Kunne vel på sikt tenke meg et digitalt speilreflekskamera, men det får bli senere.

Skrevet

Sex er avslappande;)

Absolutt! Men det hjelper så lite når hverdagen er rett utenfor soveromsdøra...

Skrevet

Det går helt greit - føler meg ikke overkjørt! Vet hvordan det er når man brenner for noe, man vil så gjerne at alle andre skal brenne for det samme!

Føler med deg i kamerajakten. Det er jo en jungel der ute, så mange kamera å velge mellom. Vi har et Olympus C-5000 som vi er veldig fornøyde med. Kjøpte det for 2 år siden, og har så langt ikke angret.

Kunne vel på sikt tenke meg et digitalt speilreflekskamera, men det får bli senere.

Digitalt speilrefleks er nok spennende, og mannen min, som har fotografert mye med "vanlig" speilrefleks har lyst til å kjøpe det. Mens jeg er litt mer usikker, jeg ser jo at det er de beste kameraene, men vil jeg faktisk ta med kameraet like mye rundt i alle situasjoner? En klar fordel med kompaktkameraer for meg, er jo nettopp størrelsen, at de er så lett å ta med i "alle" situasjoner...

Så per nå holder jeg en liten knapp på et som heter Panasonic TZ1, 5 megapixler, 10x optisk zoom med bildestabilisator, mange forhåndsprogrammerte innstillinger, i tillegg til at man kan kjøre manuelle innstillinger. Ei venninne som er en dyktig hobbyfotograf mente det var et godt kjøp, men nevnte også Ricoh Caplio R4. Et kamera hun ønsker seg, men i hennes tilfelle er det for å ha et kompaktkamera i tillegg til speilrefleks.

Men foreløpig så ligger dessverre mitt kamerakjøp et lite stykke fram i tid, bl.a. pga ferien og andre ting som koster/har kostet penger i det siste :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...