Gjest en venn av foreldrene Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Vil fortelle fortsettelsen/slutten på en beretning. Skrev for et tid siden et innlegg, ville gjerne høre hva man trodde skulle til for at at datteren skulle få det bra: "Datteren (hun er myndig) til en god venn av meg har funnet seg en kjæreste. En muslim til foreldrenes enorme fortvilelse. Vennskapet har vart noen få uker. De er redd for at datteren deres blir lurt inn i noe hun ikke kan komme ut av. Hittil har deres deres mistanker blir bekreftet, sier de uten at de orker å gå i deltaljer overfor meg. Samtaler med datteren har ikke nyttet hittil. Det skal visst være "lokk-og-lur" metoden i så steg med diverse "kulturelle" innslag han bruker på henne for at hun skal bli muslim. Det siste nå er at han har spandert på henne et fastantrekk fra hjemlandet sitt. Det så ut som pysjamasen til tippoldemora til siste danskekonge. Forholdet mellom datter og foreldrene er godt. De ønsker å bevare det." I tiden etterpå fortsatte fyren forsøkene på sin "kulturelle påvirkning" med dårlig resultat. Kanskje han ble litt motløs og likegyldig til henne. I tiden etterpå har fyren også lånt mye penger av jenta. Men lang tid har gått uten at hun fikk dem tilbake. Så var de ute på fest. Det var mørkt, tett regn, mye vind og langt hjem, ingen busser gikk. Drosje var vanskelig å få tak i. Han hadde god mulighet til å kjøre henne hjem, men gjorde det ikke. Til slutt fant foreldrene henne gråtende og utslitt og fikk henne hjem. Det var slutten mellom datteren og fyren til foreldrenes lettelse. Man kunne vel ane at det ville gå sånn ? 0 Siter
Gjest anonymist! Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Ønsker å være anonym med dette innleggs-svaret til deg: Det var nå endelig godt å høre!! At det var slutten mellom de to altså! Hvem vet hva som ville skjedd videre hvis han hadde prakket på henne en tur til hjemlandet sitt og giftet seg med henne osv... da kunne hun kanskje aldri sluppet ut igjen... og om de hadde fått barn, da kan han i utgangspunktet ha rett på å beholde barna hvis hun vil reise tilbake... jeg syns de virker farlige hele gjengen! og jeg unnskylder meg ikke for det! basta! De som er uenige med meg kan jo ta en titt på "Ikke uten min datter!" 0 Siter
Gjest en venn av foreldrene Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Ønsker å være anonym med dette innleggs-svaret til deg: Det var nå endelig godt å høre!! At det var slutten mellom de to altså! Hvem vet hva som ville skjedd videre hvis han hadde prakket på henne en tur til hjemlandet sitt og giftet seg med henne osv... da kunne hun kanskje aldri sluppet ut igjen... og om de hadde fått barn, da kan han i utgangspunktet ha rett på å beholde barna hvis hun vil reise tilbake... jeg syns de virker farlige hele gjengen! og jeg unnskylder meg ikke for det! basta! De som er uenige med meg kan jo ta en titt på "Ikke uten min datter!" Veldig enig i alt du skrev. "Ikke uten min datter!" burde mange flere lese. En virkelig øyeåpner. 0 Siter
Gjest fantastiske frida Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Veldig enig i alt du skrev. "Ikke uten min datter!" burde mange flere lese. En virkelig øyeåpner. Hva med alle de historiene om lykkelige flerkulturelle ekteskap skal vi ikke lese dem også? 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Veldig enig i alt du skrev. "Ikke uten min datter!" burde mange flere lese. En virkelig øyeåpner. ""Ikke uten min datter!" burde mange flere lese. En virkelig øyeåpner." Problemet med slike bøker er bare at folk har en tendens til å lese det, og tenkte "Aha...så det er slik det er. Sånn er de, alle sammen." Jeg skal ikke spekulere i hvor stor andel slikt representerer, men det er tross alt aldri snakk om alle. PS: I motsetning til dere ynkelige feiginger, så trenger ikke jeg å være "anonym" for å si dette. "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Hva med alle de historiene om lykkelige flerkulturelle ekteskap skal vi ikke lese dem også? "Hva med alle de historiene om lykkelige flerkulturelle ekteskap skal vi ikke lese dem også?" Det bør man. Men når det gjelder ekteskap mellom muslimer og moderne mennesker, så er som regel forutsetningen at kvinnen går tilbake til middelalderen i kjønnsrolle etc. Da fungerer det fint. Vi har mange eksempler på det, og jeg tenker faktisk at de er noen forædere mot sine medsøstre når jeg ser vestlige kvinner med slør, som har giftet seg og konvertert. Det er en hån mot den delen av verden som forsøker å sette menneskeverd og frihet som høyeste prioriteter. "....................................." 0 Siter
Gjest fantastiske frida Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 "Hva med alle de historiene om lykkelige flerkulturelle ekteskap skal vi ikke lese dem også?" Det bør man. Men når det gjelder ekteskap mellom muslimer og moderne mennesker, så er som regel forutsetningen at kvinnen går tilbake til middelalderen i kjønnsrolle etc. Da fungerer det fint. Vi har mange eksempler på det, og jeg tenker faktisk at de er noen forædere mot sine medsøstre når jeg ser vestlige kvinner med slør, som har giftet seg og konvertert. Det er en hån mot den delen av verden som forsøker å sette menneskeverd og frihet som høyeste prioriteter. "....................................." Du fremstår ikke akkurat som prakteksempel på moderne menneske. Mange muslimer har intelligens som ikke du kan skryte av. De har også refleksjoner, men jeg antar at du ikke engang forstår ordet. I tillegg så forstår mange muslimer at ikke alle bruker samme nick på dol pga. moderne sikkerhet. Det forstår ikke du. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Du fremstår ikke akkurat som prakteksempel på moderne menneske. Mange muslimer har intelligens som ikke du kan skryte av. De har også refleksjoner, men jeg antar at du ikke engang forstår ordet. I tillegg så forstår mange muslimer at ikke alle bruker samme nick på dol pga. moderne sikkerhet. Det forstår ikke du. "Du fremstår ikke akkurat som prakteksempel på moderne menneske." Nehei? Utdyp? "Mange muslimer har intelligens som ikke du kan skryte av." *LOL* Maken til toskete utsagn. Mange jøder har eller har hatt en intelligens hverken du eller jeg kan skryte av. Albert Einstein, f.eks. "De har også refleksjoner, men jeg antar at du ikke engang forstår ordet." Bare av nykjerrighet: Hva er problemet ditt? Har jeg sagt noe som traff deg litt for bra? Hva var det? Uttalelsen om feige knøler som ikke tør å si sin ærlige mening med sitt vanlige nick? *Ler* Det står jeg for. Hvis du klarer å knytte "refleksjoner" til det på en saklig måte, så blir jeg imponert. "I tillegg så forstår mange muslimer at ikke alle bruker samme nick på dol pga. moderne sikkerhet. Det forstår ikke du." *Præ-hæ-hæ!* Enda en "smart" uttalelse. *LER* For ordens skyld: Det finnes overhodet ingenting du kan lære meg om datasikkerhet. De som kan lære meg noe som helst om det, er eksperter på meget høyt nivå. Enkelt og greit :-) Og dette har ingenting med sikkerhet å gjøre, men kun med ren og skjær feighet. Enkelt og greit. "......................................" 0 Siter
Gjest en venn av foreldrene Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 ""Ikke uten min datter!" burde mange flere lese. En virkelig øyeåpner." Problemet med slike bøker er bare at folk har en tendens til å lese det, og tenkte "Aha...så det er slik det er. Sånn er de, alle sammen." Jeg skal ikke spekulere i hvor stor andel slikt representerer, men det er tross alt aldri snakk om alle. PS: I motsetning til dere ynkelige feiginger, så trenger ikke jeg å være "anonym" for å si dette. "........................................" "Problemet med slike bøker er bare at folk har en tendens til å lese det, og tenkte "Aha...så det er slik det er. Sånn er de, alle sammen." Jeg skal ikke spekulere i hvor stor andel slikt representerer, men det er tross alt aldri snakk om alle." Har du lest og forstått budskapet i boken, hadde du ikke skrevet det. Det er ikke snakk om generalisering ut fra enkelttilfelle, men et eksempel med islamsk kultur slik svært mange, men ikke alle møter den. Det har ødelagt mange menneskeliv og er derfor viktig å advare mot. Å ofre slike viktige advarsler for å ikke ødelegge media glansbilde av flerkulturellt fellesskap er hensynløst overfor tidligere og mulige fremtidige ofre for islamsk fundamentalisme. Flerkultuelt fellesskap blir ofte en illusjon på grunn av islamsk fundamentalisme som reduserer kvinners menneskeverd til kvegnivå. Det store problemet for mange er at det er umulig å vite fullt ut hva slags forandringer som kan følge med blandingsekteskap. Statistikken er klar på dette: En mye høyere andel av blandingseksteskap havarerer i forhold til dem som har lik kulturell bakgrunn. Like barn leker som kjent best. "PS: I motsetning til dere ynkelige feiginger, så trenger ikke jeg å være "anonym" for å si dette." Hehehe. Folk her er nok vel vandt med å bli skjelt ut og stemplet av deg. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 "Problemet med slike bøker er bare at folk har en tendens til å lese det, og tenkte "Aha...så det er slik det er. Sånn er de, alle sammen." Jeg skal ikke spekulere i hvor stor andel slikt representerer, men det er tross alt aldri snakk om alle." Har du lest og forstått budskapet i boken, hadde du ikke skrevet det. Det er ikke snakk om generalisering ut fra enkelttilfelle, men et eksempel med islamsk kultur slik svært mange, men ikke alle møter den. Det har ødelagt mange menneskeliv og er derfor viktig å advare mot. Å ofre slike viktige advarsler for å ikke ødelegge media glansbilde av flerkulturellt fellesskap er hensynløst overfor tidligere og mulige fremtidige ofre for islamsk fundamentalisme. Flerkultuelt fellesskap blir ofte en illusjon på grunn av islamsk fundamentalisme som reduserer kvinners menneskeverd til kvegnivå. Det store problemet for mange er at det er umulig å vite fullt ut hva slags forandringer som kan følge med blandingsekteskap. Statistikken er klar på dette: En mye høyere andel av blandingseksteskap havarerer i forhold til dem som har lik kulturell bakgrunn. Like barn leker som kjent best. "PS: I motsetning til dere ynkelige feiginger, så trenger ikke jeg å være "anonym" for å si dette." Hehehe. Folk her er nok vel vandt med å bli skjelt ut og stemplet av deg. "Har du lest og forstått budskapet i boken, hadde du ikke skrevet det." Nå roter du, og det blir bare flaut på dine vegne når du krangler uten å forstå. Hva har budskapet med saken å gjøre? Budskapet er da ikke noe å diskutere? Ingen har vel sagt at budskapet er feil, for generaliserende etc.? Jeg poengterte bare at mange folk generaliserer selv, etter å ha lest slike bøker. Det finnes mange andre gode eksempler på slikt. Så hva du krangler om her, forstår du vel knappt selv tenker jeg. "men et eksempel med islamsk kultur slik svært mange, men ikke alle møter den. Det har ødelagt mange menneskeliv og er derfor viktig å advare mot. Å ofre slike viktige advarsler for å ikke ødelegge media glansbilde av flerkulturellt fellesskap er hensynløst overfor tidligere og mulige fremtidige ofre for islamsk fundamentalisme. Flerkultuelt fellesskap blir ofte en illusjon på grunn av islamsk fundamentalisme som reduserer kvinners menneskeverd til kvegnivå." Igjen spør jeg: Hvem har protestert på, eller sagt imot, det du ramser opp der? "Det store problemet for mange er at det er umulig å vite fullt ut hva slags forandringer som kan følge med blandingsekteskap." Igjen krangler du med deg selv. Ingen her har sagt noe annet. "Statistikken er klar på dette: En mye høyere andel av blandingseksteskap havarerer i forhold til dem som har lik kulturell bakgrunn. Like barn leker som kjent best." Igjen og igjen og igjen. Skal du snart diskutere det som blir sagt, og ikke det du _tror_ andre mener? "Hehehe. Folk her er nok vel vandt med å bli skjelt ut og stemplet av deg." Sakligheten din er imponerende. Men med tanke på at du klarer å komme med et endeløs og rallende forsøke på å krangle, og "svarer" på ting hverken jeg eller andre har sagt, så er det ikke så overraskende. "......................................" 0 Siter
Gjest en venn av foreldrene Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Hva med alle de historiene om lykkelige flerkulturelle ekteskap skal vi ikke lese dem også? "Hva med alle de historiene om lykkelige flerkulturelle ekteskap skal vi ikke lese dem også?" Målet er ikke å rakke ned på mennesker fra annen kultur. For det finnes mange gode mennesker fra alle typer kulturer. Flerkulturelle ekteskap ender langt oftere i skilsmisse enn der begge har lik bakgrunn. I følge statistikken ender omtrent halvparten i skilsmisse. Mye verre er det med flerkulturelle ekteskap. Derfor er det etter min mening uansvarlig å ikke se nøyere på årsaker til havari av flerkulturelle ekteskap slik boken "Ikke uten min datter!" kan gi noe bidrag til. Det lille mindre tallet av lykkelige flerkulturelle ekteskap er ikke noe sannsynlig alternativ for de fleste og burde derfor ikke brukes oppmerksomhet på. Man bør heller fremheve de typer ekteskap som har best sjangse for å vare livet ut og være lykkelige. 0 Siter
mrxx Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Noen bombe synes jeg ikke det er. Selvsagt er ikke alle slik, men faen heller om jeg hadde tatt den sjangsen som jente. I tillegg vet jentene aldri hvordan de virkelig er, før de er gift. Da eier de deg med hud og hår og kan endre seg totalt. At jentene tør å ta denne sjangsen det skjønner jeg ikke. 0 Siter
Gjest en venn av foreldrene Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Noen bombe synes jeg ikke det er. Selvsagt er ikke alle slik, men faen heller om jeg hadde tatt den sjangsen som jente. I tillegg vet jentene aldri hvordan de virkelig er, før de er gift. Da eier de deg med hud og hår og kan endre seg totalt. At jentene tør å ta denne sjangsen det skjønner jeg ikke. enig, en veldig stor sjangse å ta. 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Så bra for dem (uten å rakke ned på flerkulturelle forhold osv...)!! Tror de bør være glad for at det gikk så 'bra' som det faktisk gjorde. Mange jenter lærer på langt verre måter! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.