Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mei og samboeren min har prøvd å bli gravid sia november 2000... ikke noe har hendt før nå. Er 22 år, brukt p-piller sia jeg va 15 år... og etter at jeg slutta med pillen har jeg hatt syklus på 24 dager.. 1 gang gikk det 26 dager.. Nå er det gått 30 dager.. vi er hoppende glad for vi regner med at no har det skjedd! Har tatt 3 tester allerede med 3 dagers mellomrom.. og alle har vært negative... Vi lurer på hva det kan ha seg.. er det normalt att det kan ta langtid før testen kan gi utslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23831-gravid-eller-ei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg tror ikke du kan regne med å være gravid nå. De testene som er på markedet er så gode at man kan regne med korrekt svar allerede ved uteblitt mens. Er det graviditet som er årsaken til at mensen lar vente på seg, skulle den nok ha vist positivt svar nå. Jeg vil anbefale deg å vente en stund til og se hva som skjer. Skulle mensen mot formodning utebli, kan du ta en ny test, evt. kontake lege for nøyere undersøkelser. Det hender at menstruasjonen uteblir hvis man er veldig opptatt av å bli gravid. Det er akkurat som om kroppen opplever den voldsomme fokuseringen som stress, og stress kan ,som vi vet, rote til mye i systemet vårt.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23831-gravid-eller-ei/#findComment-100650
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...