Gå til innhold

Drikking i forholdet.

Anbefalte innlegg

Gjest been there,too

hehehe ja det er bare miljøet og vennene. han drikker aldri når vi er hjemme alene, på ferie eller i middagselskap med familien.

:) da høres det ut som det er håp!hadde han hatt virkelig sug etter alkohol,hadde han nok vært tørst v slike anledninger,også.nei,du får gi ham ultimatum.velger han kompisene,er han ikke noe for deg.da må du heller finne en som setter deg høyere.lykke til.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

5

• ShitDiddelyDo

4

• hidi

4

• DarkPink

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest pippi strømpe

:) da høres det ut som det er håp!hadde han hatt virkelig sug etter alkohol,hadde han nok vært tørst v slike anledninger,også.nei,du får gi ham ultimatum.velger han kompisene,er han ikke noe for deg.da må du heller finne en som setter deg høyere.lykke til.

takk for det =) !

Gjest been there,too

Det er stort sett alltid venner og miljøet.

Tegnene vil være der hvis det er noe mer.

Nesten alle jeg kjenner har hatt perioder med ekstremfyll i helgene, også over mange år, men det er knapt noen som har hatt problemer med alkohol, og de som har hatt det har vist tegnene allerede i veldig ung alder.

du har nok rett. typen il pippi strømpe drikker ikke i ferier o.l.,så da høres d ikke ut som han har sug etter alkohol,men at det er mer en (U)vane.men jeg har dessverre erf. m en som er alkoholiker,og et av tegnene var at han drakk seg dritings,og et tegn var at han måtte ha uansett situasjon-bare det var helg,ferie,eller også midt i uka noen ganger.

ShitDiddelyDo

du har nok rett. typen il pippi strømpe drikker ikke i ferier o.l.,så da høres d ikke ut som han har sug etter alkohol,men at det er mer en (U)vane.men jeg har dessverre erf. m en som er alkoholiker,og et av tegnene var at han drakk seg dritings,og et tegn var at han måtte ha uansett situasjon-bare det var helg,ferie,eller også midt i uka noen ganger.

Det du beskriver er også tegnene jeg har erfart hos personer som ikke burde drikke, og disse tegnene var der fra begynnelsen.

Det går gjerne på å sitte hjemme med spritflaska og drikke seg dritings den lørdagen det ikke skjer noe, i motsetning til det mer vanlige som ville vært å bytte ut spriten med brus eller et par-tre øl, det går på reaksjonsmønsteret når de drikker, f.eks. ved at de ikke bare blir mer av seg selv, men en helt annet person, det å blacke ut er mer en selvfølge enn noe som skjer en sjelden gang, osv.

Jeg har sett det på et par personer, og når jeg tenker tilbake har tegnene hvert der omtrent fra dag 1.

Jeg er ingen ekspert, men min erfaring er at noen har anlegg for det der. Andre har det ikke.

Og jeg tror det i svært liten grad kommer an på hvor ofte man drikker. Enten har man det i seg eller så har man det ikke.

Gjest been there,too

Det du beskriver er også tegnene jeg har erfart hos personer som ikke burde drikke, og disse tegnene var der fra begynnelsen.

Det går gjerne på å sitte hjemme med spritflaska og drikke seg dritings den lørdagen det ikke skjer noe, i motsetning til det mer vanlige som ville vært å bytte ut spriten med brus eller et par-tre øl, det går på reaksjonsmønsteret når de drikker, f.eks. ved at de ikke bare blir mer av seg selv, men en helt annet person, det å blacke ut er mer en selvfølge enn noe som skjer en sjelden gang, osv.

Jeg har sett det på et par personer, og når jeg tenker tilbake har tegnene hvert der omtrent fra dag 1.

Jeg er ingen ekspert, men min erfaring er at noen har anlegg for det der. Andre har det ikke.

Og jeg tror det i svært liten grad kommer an på hvor ofte man drikker. Enten har man det i seg eller så har man det ikke.

enig.noen er genetisk disponert for å bli alkoholikere.

Muligheten for at han har et alkoholproblem overveiende stort.

Antagelig må han ha profesjonell hjelp for å komme seg ut av dette. Hvis han forstår at han har et problem så kan han jo gjøre et forsøk på å slutte selv.

Hvis det er noen "trøst" så kommer dette til å bli verre med årene. Når det går så hardt for seg som dette, så vil det nok bli verre. Han kommer til å begynne å drikke tidligere på de dagene han drikker og han vil etter hvert drikke andre dager han i dag ikke drikker på.

Alkohol er dessverre slik når det oppstår et problem, det blir mer og mer drikking, det går aldri andre veien hvis vedkommende ikke slutter eller drikker svært mye mindre.

Annonse

ja akkurat slik er det for meg også. man tror hele tiden det er rom for forbedring men det skjer ingen forbedringer. man sitter som en idiot helg etter helg.

det er ikke akkurat som han trenger alkoholavvenning. det er miljøet og vennene han trenger avvenning fra. hadde de kunne klart å vært edru så hadde han også det.

Dette her tror jeg ikke noe på. Det er nok noe i det du sier, men jeg tror at han er mer glad i alkohol enn at det er bare vennene han vil være sammen med. Hvis ikke hadde han ikke drukket seg så jævlig på tryne hver helg.

Gjest ikkeoegøydetder

Jeg hadde en kjæreste som var sånn i mange år. Kan nå ikke skjønne at jeg holdt ut. Vi kranglet og kranglet pga dette. Om jeg ble med og drakk meg full, så var det selvsagt alltid min skyld av vi kranglet..

Aldri kunne vi gjøre noe sammen på søndager, fordi han var fyllesyk. jeg ble selvsagt lei til slutt, og gjorde det slutt.

Men det er håp! Etter to år traff vi hverandre igjen, og begynte å date på nytt. Han var da blitt 31 år og hadde forandret seg mye. Vennene hans hadde stort sett etablert seg med damer og noen hadde barn, og det gjorde sitt til at ting roet seg i hele vennegjengen. Han går fortsatt ut i blant, gjerne med kollegaer, men drikkingen er mye mer kontrollert, og vi krangler aldri i fylla lenger..

Så det er håp for alle (han her var ekstrem), men spørsmålet er jo om du gidder å vente så lenge..

Gjest been there,too

Muligheten for at han har et alkoholproblem overveiende stort.

Antagelig må han ha profesjonell hjelp for å komme seg ut av dette. Hvis han forstår at han har et problem så kan han jo gjøre et forsøk på å slutte selv.

Hvis det er noen "trøst" så kommer dette til å bli verre med årene. Når det går så hardt for seg som dette, så vil det nok bli verre. Han kommer til å begynne å drikke tidligere på de dagene han drikker og han vil etter hvert drikke andre dager han i dag ikke drikker på.

Alkohol er dessverre slik når det oppstår et problem, det blir mer og mer drikking, det går aldri andre veien hvis vedkommende ikke slutter eller drikker svært mye mindre.

men gutten til pippi strømpe drikker ikke i ferier o.l. har han virkelig alkoholsug,når han ikke drikker da?

men gutten til pippi strømpe drikker ikke i ferier o.l. har han virkelig alkoholsug,når han ikke drikker da?

Tja, si det, men det er svært sjeldent at de kan drikke så mye over lang tid før det går galt. Husk at alkohollikere kan drikke i 30 år uten at de selv skjønner at de har et problem. De nærmeste har skjønt det i langt færre år, men det kan gå årevis før noen skjønner det.

Drikkemønsteret hans tyder på problemer, men det betyr ikke at akkurat han har det. Men han er inne i en meget farlig "gate" og fortsetter han vil han nesten garantert få et problem om han ikke har det nå.

Gjest been there,too

Tja, si det, men det er svært sjeldent at de kan drikke så mye over lang tid før det går galt. Husk at alkohollikere kan drikke i 30 år uten at de selv skjønner at de har et problem. De nærmeste har skjønt det i langt færre år, men det kan gå årevis før noen skjønner det.

Drikkemønsteret hans tyder på problemer, men det betyr ikke at akkurat han har det. Men han er inne i en meget farlig "gate" og fortsetter han vil han nesten garantert få et problem om han ikke har det nå.

ok.erfaringer med min eks:han klarte ikke å la være å drikke i ferier,etc. så derfor trodde jeg at pippis gutt ikke hadde det samme "suget"-at det var mer en "uvane.men vet jo at mange utvikler et alkoholproblem ved å drikke hver helg.og jo yngre de er når de starter med det,jo større er risikoen...

ok.erfaringer med min eks:han klarte ikke å la være å drikke i ferier,etc. så derfor trodde jeg at pippis gutt ikke hadde det samme "suget"-at det var mer en "uvane.men vet jo at mange utvikler et alkoholproblem ved å drikke hver helg.og jo yngre de er når de starter med det,jo større er risikoen...

Det er sant, jo yngre er når de starter jo større er sjangsen for at det går galt.

Men generelt er store inntak, ofte, over lang tid svært risikabelt. Det at de ikke klarer å stoppe, men drikker seg sanseløs hver eneste gang bør være nok til å sette bremsene på for fullt.

Gjest been there,too

Det er sant, jo yngre er når de starter jo større er sjangsen for at det går galt.

Men generelt er store inntak, ofte, over lang tid svært risikabelt. Det at de ikke klarer å stoppe, men drikker seg sanseløs hver eneste gang bør være nok til å sette bremsene på for fullt.

de har vel egentlig et alkoholproblem allerede,når de drikker seg sanseløst,og gjør ting de ikke har kontroll på.vet av erfaring at det er vanskelig for vedkommende å innrømme at han har et problem. håper pippis gutt kommer til fornuft,og ser hvilken kurs han er i ferd med å stake ut.

Annonse

Vel.. hvor gammel er han?

Det er jo mulig at han og kompisene vil vokse det av seg.

Men det er nok desverre _veldig_ lite du kan gjøre, hvis du har fortalt ham at du synes han har et farlig drikkemønster.

Hvis han er i en alder der han burde være ferdig med sånt, tror jeg bsare jeg vil anbefale deg å komme deg unna, før dere er gift og har barn og det kan bli vanskeligere.

Jeg vet veldig mye om at å være gift og bo med en som har et alkoholproblem, er noe av det vanskeligste man kan gjøre.

Gjest been there,too.

Vel.. hvor gammel er han?

Det er jo mulig at han og kompisene vil vokse det av seg.

Men det er nok desverre _veldig_ lite du kan gjøre, hvis du har fortalt ham at du synes han har et farlig drikkemønster.

Hvis han er i en alder der han burde være ferdig med sånt, tror jeg bsare jeg vil anbefale deg å komme deg unna, før dere er gift og har barn og det kan bli vanskeligere.

Jeg vet veldig mye om at å være gift og bo med en som har et alkoholproblem, er noe av det vanskeligste man kan gjøre.

han er 25 og har holdt på slik i flere år,fortalte pippi.ikke noe bra utgangspunkt.. gikk d bra m grøten forresten:)

Ja selvfølgelig kan jeg stille det, men jeg er redd det ikke nytter..

ja som du sier, det er opp til meg om jeg vil vente på det.. Hmm..

Jeg har drukket slik som beskrevet i mange år, og holdt på jobb. Forholdene mine (3)skrantet og tok slutt etter ca.7 år. Etterhvert utvidet jeg drikkingen til å være på ukedagene også og mistet jobben.Klarte å finne meg ny dame og ny jobb, men fortsatte drikkingen. Alt gikk til helvete. Jobb, forhold, bolig og det meste av det jeg hadde skaffet meg opp i gjennom årene. Endte arbeidsledig på hybel før jeg innså hvor mye alkoholen hadde ødelagt for meg. Har nå vært totalt tørrlagt i snart 2 mnd, men har ingen garanti for fremtiden. Det virker på meg som om du må stille ham et kraftig ultimatum. Kun måtehold eller null.

han er 25 og har holdt på slik i flere år,fortalte pippi.ikke noe bra utgangspunkt.. gikk d bra m grøten forresten:)

Nei.. man KAN jo fremdeles vokse det av seg når man er 25, men det er det om det er verdt å ta sjansen, da...

Grøten var helt fin, men jeg orka ikke mer enn et par skeier før jeg ble kvalm likevel... nettopp slutta å slanke meg, og det ble litt for tung kost =p

de har vel egentlig et alkoholproblem allerede,når de drikker seg sanseløst,og gjør ting de ikke har kontroll på.vet av erfaring at det er vanskelig for vedkommende å innrømme at han har et problem. håper pippis gutt kommer til fornuft,og ser hvilken kurs han er i ferd med å stake ut.

Ja de har, som du sier er alkoholproblem og i det så er det ikke bare det at de ikke klarer å holde seg unna alkohol, men også at de ikke klarer å styre seg selv når de først drikker.

En alkholiker kan drikke i 30 år uten at h*n skjønner at h*n har et problem. Selv etter så mange år tror de at de har full kontroll og kan slutte når som helst.

Gjest eks.samboer

Drikkevaner er vanskelig å endre, særlig når han har venner som samtidig er drikkekompiser. Deres kultur er flatfyll og den som ikke blir med på det er "tøffel".

I mitt tidligere forhold gikk det sånn noenlunde greit med denne drikkingen helt til vi fikk barn sammen. Da syntes jeg ikke lenger det var greit at han brukte helgene til å drikke seg dritings og hele søndagen gikk til å være syk og elendig pga drikkingen.

Desverre, du kan ikke endre han. Du kan si at du ikke vil leve med en mann som drikker så mye, så får han velge, forhold eller drikking.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...