Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til samme legen i 17 år, altså han var også min barnelege. Men det siste året synes jeg det er svært ukomfertabelt å måtte gå dit. Jeg har et problem som han vil følge opp som gjør at jeg er der relativt ofte. Men problemet mitt blir aldri en diskusjon i disse timene. Det eneste han spør meg ut om er sex. Hva jeg tenner på, hva jeg liker å se på, stillinger, om jeg får orgasme, hvem jeg har gjort det med, om jeg liker sm, etc.etc.

I begynnelsen svarte jeg på alt han spurte om. Men vis jeg stiller spørsmål ang dette, får jeg bestandig et logisk svar. Og at jeg må stole på ham, han er jo legen min...

Jeg stusset på at hver eneste gang over en lengere periode jeg var der så måtte jeg ta GU. Og han var svært nøye for å si det slik. Han finner også hver gang en grunn til å sjekke/ta meg på brystene. Hvis jeg bare nevner i forbifarten at jeg har lagt på meg noen kg, så må skjorten av og han sjekker da brystene. Og kommer med helt useriøse kommetarer. Hvis jeg skal sjekke magen blir jeg nødt til å dra buksene til knea og trusen på følge med... Så kommer disse ekle kommentarene. Han legger timene bestandig helt på slutten av dagen, for som han sier han vil ta seg god tid og ikke stresse med at andre venter.Sist jeg var der var jeg inne i en og en halv klokke time. Hver gang mens jeg venter på å komme inn er arbeidsdagen til de andre på kontoret over og alle lys på rom og korridorer blir slukket. Og jeg føler meg ikke trygg sammen med denne legen.

Han fleiper hele tiden med at vi skal finne på "noe", innviterer meg med på forskjellige ting, og prater om hvor fantastisk det hadde vært med en 30 år yngre elskerinne. Da han ville gi meg hans private mobil nr og oppfordret meg til å ta kontakt på natten, fordi han som regel hadde vakt og satt på kontoret, ville jeg teste ham. Jeg trodde ikke det jeg hørte. Jeg måtte sende en melding først før jeg ringte, slik at ikke kona skulle merke noe. Jeg har aldri tatt kontakt, bare for å få med det.Han sier også at han ikke er som folk flest, og liker ikke å følge normale lover og regler.... Jeg reagerte først på dette da jeg fikk vite at han har vært utro flere ganger.Jeg synes han missbruker tillitsforholdet mitt til ham og sin stilling til å oppnå private ønsker (bla sex-prat). Han sier han vil følge med tett opp, men jeg skjønner ærlig talt ikke hva dette sex-praten har med mitt problem å gjøre. Jeg har spurt flere av mine venninner om de har opplevd det samme noe de ikke har.Problemet mitt er av psykisk karakter. Legen vet godt hvor mye jeg har slitt psykisk,og hvor mye jeg har vært gjennom og det vet han å utnytte. Jeg er vel et "lett offer". Men dette er noe jeg nekter å godta og vil gjør noe med.

Hva skal jeg gjøre??

Mvh.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt lege øyeblikkelig, og anmeld legen du går til nå

Skrevet

Hva du skal gjøre? Bytt lege.

Det er jo helt klart at jeg skal bytte lege. Men jeg vil jo at denne legen skal få en reaksjon mot det han gjør. Slik at han ikke gjør dette mot flere unge jenter. Men det er der jeg er blank.

Skrevet

Bytt lege og anmeld den du har! Sånn som dette skal det IKKE være.

Skrevet

Man er nesten fristet til å tro at dette er et tulleinnlegg....

Det eneste rådet til deg er å BYTTE lege, og så rapportere han til fylkeslegen!!!

Slik oppførsel er så totelt uakseptabelt at det er vanskelig å finne ord.....

Overgrep av en lege er en svært alvorlig affære! Gå IKKE til den legen igjen. Spiller ingen rolle at andre ikke har opplevd han slik. Det er deg og din helse som står på spill.

Kjære deg, lov meg at du gjør noe med saken, ellers kan du få enda større problemer.

Tenker masse på deg!

Stor klem

Skrevet

Du vet nok hva du skal gjøre - innerst inne. Du MÅ bytte fastlege. Og du bør melde denne legen til fylkeslegen.

Han går laaaaangt over grensen. Han utnytter deg, og du bør absolutt ikke godta dette lenger.

Skrevet

Det er jo helt klart at jeg skal bytte lege. Men jeg vil jo at denne legen skal få en reaksjon mot det han gjør. Slik at han ikke gjør dette mot flere unge jenter. Men det er der jeg er blank.

Du melder ham til fylkeslegen.

Skrevet

Da må du i tilfelle anmelde det og eller rapportere det inn til legeforeningen.

Dette er uproft av han, men det er tydelig at han tenner ganske kraftig på deg. Dette er ikke bra og kan være skummelt for deg å fortsette å ha kontakt med han, spesielt så lenge du er i en sårbar situasjon. Du vet jo aldri hva han kan finne på.

mil1365380270
Skrevet

Hjelper deg å klage:

http://www.shdir.no/pasientombudet

"Klage på helsepersonell eller...." :

http://www.helsetilsynet.no/templates/ArticleWithLinks____4934.aspx

Ellers står det man skal klage til fylkeslegen. Pasientombudet burde kunne hjelpe deg med dette. Jeg ville sendt både til helsetilsynet og fylkeslegen, du må få stoppet dette fort. (Den norske legeforening later det ikke til å være vits å sende til, de bare hører klagen og spør legen hva dennes oppfatning av saken er...)

Viktigst av alt er at du IKKE, IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET, konfronterer legen med det, eller oppsøker legekontoret. Bryt kontakten, la klageinstansene ta seg av resten, men følg opp at det skjer noe :-)

Skrevet

Fyren bryter de fleste etiske forskrifter i sitt yrke med den type oppførsel du her skildrer.

Legen bør innklages, rett adresse for klage kan eksempel være fylkeslegen eller Helsetilsynet i ditt hjemfylke.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du sier klart ifra om at det er du som betaler for timene, og du ønsker at det du vil snakke om blir snakket om, at det er du som skal ha føringen. Ellers kan du klage på han til fylkeslegen.

Skrevet

Rapporter ham inn til fylkeslegen. Beskriv hva han har gjort, hvor ofte osv.

Har du datoene fra legetimene og kan føre det hele som en oversiktlig logg, så gjør gjerne det, så man ser hvor omfattende det hele har vært.

Skrevet

Hva med å ha en diktafon i veska neste gang du er der? Da har du virkelig noe å slå i bordet med. Ofte ender slike saker med ord mot ord, så blir saken henlagt. For dette er virkelig uaksebtabel oppførsel.

Gjest togli
Skrevet

Hva med å ha en diktafon i veska neste gang du er der? Da har du virkelig noe å slå i bordet med. Ofte ender slike saker med ord mot ord, så blir saken henlagt. For dette er virkelig uaksebtabel oppførsel.

Det med diktafon var en god ide!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Meld oppførselen hans til fylkeslegen, så bytter du fastlege. En profesjonell lege skal ikke oppføre seg sånn!

Skrevet

Du skriver om omfattende GUer, utspørring om sex-liv, samt

"Han fleiper hele tiden med at vi skal finne på "noe", innviterer meg med på forskjellige ting, og prater om hvor fantastisk det hadde vært med en 30 år yngre elskerinne. Da han ville gi meg hans private mobil nr og oppfordret meg til å ta kontakt på natten, fordi han som regel hadde vakt og satt på kontoret..."

og samtidig lurer du på hva du skal gjøre... Vel, om du fremdeles lurer, så skal du finne deg en annen lege fortere enn svint, dernest skal du skrive en utfyllende klage til fylkeslegen slik at denne fyren får sin passende straff.

Hvis dette er seriøst da, syntes nesten det var litt for drøyt, men kan ikke noe for at jeg blir skeptisk.

Gjest uten nick akkurat nå
Skrevet

Det du bør gjøre, er å bytte lege. Så tar du med deg den beskrivelsen du har gitt her, og viser den nye legen din, og ber om hjelp til hvordan du skal gå fram for å anmelde fyren til Fylkeslegen.

Men er du lur, kan du gjøre en ting aller først: Bestill en time til hos den ubehagelige legen. Ha med deg en skjult mikrofon/opptaker i vesken, som du setter på idet du går inn. Ta opp hele timen.

Grunne til at jeg foreslår det, er at det lett vil stå ord mot ord, og han kommer til å benekte det hele. Da kan du ta fram håndfaste bevis overfor Fylkeslegen evt i en rettssak.

Selv tok jeg opp mange timer hos en splitter gal psykolog en gang på denne måten, uten at han visste om det!

Gjest Haifa
Skrevet

Høres ut som du har hatt min gamle lege.... Bor du i Rogaland? Eller kanskje det bare finnes en haug av slike menn som tilfeldigvis også er leger...Ikke for å være ekkel mot deg, men jeg fatter jo ikke hvorfor du har gått med på alt det tullet han har sagt...Du må velforstå at skal du sjekke magen, så trenger du ikke ha av trusen?

Anyway, jeg anmeldte min lege. Er under etterforskning nå, men driver fortsatt praksis.

Ønsker deg lykke til - og finn deg en ny lege!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...