Gå til innhold

Har jeg for trang forhud?

Anbefalte innlegg

NysgjerrigGutt23

Hei,

Jeg er en gutt på 23 år, fortsatt jomfru, men lurer på en ting.

Forhuden min drar greit tilbake over hode men samles rett under hode og det dannes en ring rundt. Den glir ikke av seg selv tilbake så jeg må ta i litt for å få den tilbake over hode igjen.

Jeg har ikke noen smerter, men når jeg onanerer så gjør jeg dette uten å dra forhud tilbake. Selve penishode er også veldig ømfindtlig, altså ubehagelig å ta på.

Er dette normalt? Hva kan eventuellt gjøres? Dette er egentlig et litt pinlig tema å snakke om, men må jeg kanskje til legen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238337-har-jeg-for-trang-forhud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker helt kurant. Du kan prøve å kjøpe litt søt mandeloje på apoteket å smøre med. Vask, smør innsiden og trekk tilbake hver dag. Om noen uker er det mye bedre. Det er slik det skal fungere, den vokser helt av seg selv ved strekk. Om noen år eller før, kan du trekke den helt ned over skaftet, så TRB (et nervesett på innsiden) kommer på utsiden, og du er klar for å nyte damene til fulle. Mandeloljen kan følge deg reste av livet, den gjør at den tynne huden over hele redsakpen holder seg myk og ung.

Gjest Tja..! og flllleeeere nicks :p

Virker helt kurant. Du kan prøve å kjøpe litt søt mandeloje på apoteket å smøre med. Vask, smør innsiden og trekk tilbake hver dag. Om noen uker er det mye bedre. Det er slik det skal fungere, den vokser helt av seg selv ved strekk. Om noen år eller før, kan du trekke den helt ned over skaftet, så TRB (et nervesett på innsiden) kommer på utsiden, og du er klar for å nyte damene til fulle. Mandeloljen kan følge deg reste av livet, den gjør at den tynne huden over hele redsakpen holder seg myk og ung.

HEEEELT ned? det høres vondt ut og ganske rart. Men det er vanlig mener du?

Hmmm.. Skjer det automatisk, er ikke så sikker på om jeg vil dra forhuden langt nedover skaftet jeg...høres vondt ut!!

HEEEELT ned? det høres vondt ut og ganske rart. Men det er vanlig mener du?

Hmmm.. Skjer det automatisk, er ikke så sikker på om jeg vil dra forhuden langt nedover skaftet jeg...høres vondt ut!!

Etterhvert vil den strekkes så langt. Det er ikke vondt når den har fått tid på seg til det. Den er konstruert for å vokse til å bli slik.

Etterhvert blottlegges TRB mer og mer, til den kan trekkes helt ned, og hele innsiden ligger utenpå. På noen skjer det aldri, mens noen har den slik veldig tidlig.

Det er er fordel at mest mulig av dette båndet blottlegges når det er "i bruk". Samme båndet er det også som gir mest intens nytelse ved oralsex. Det er like viktig at det rulles tilbake og dekkes til igjen når det er i hvile, så det beskyttes effektivt. Smart greie?

Gro Isachsen, Sexolog

Penisen din virker å være helt normal. Så lenge du får til å dra forhuden tilbake uten smerter er alt ok.

Penishodet blir naturlig nok svært følsomt så lenge det hele tiden er gjemt bak forhuden. Noen har så følsomt penishode av den grunn at de får orgsame svært raskt når de skal ha sex og penishodet blir kjælt med. Mange trener derfor opp følsomheten ved å trekke forhuden tilbake og lar det være tilbaketrukket en stund – gjerne mens de går med truse. Men gjør dette i små porsjoner slik at du ikke opplever ubehag med det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...