Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snacky1365380698
Skrevet

Vet du, det tror jeg ikke er grunnen. Jeg tror rett og slett folk er villige til å se forbi to-tre sekunder der Zidane mistet hodet OG at Materazzi fremstår mye mer usympatisk etter episoden, tross alt. Og en ting til, rette uttalelser mot spillere gir også disiplinærstraff. Bare spør Tromsøspillerne som kalte Carew svarting. :-)

Som om jeg skulle sagt det selv :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zombiebob

13

• gripp

12

• Logitechmusa

6

• ShitDiddelyDo

4

ShitDiddelyDo
Skrevet

Zidane er den største siden Maradona.

Og han er større nå enn før han flekka den styggest spillende fotballspilleren som noensinne har gått på en fotballbane.

Hadde han mista hue litt mer og truffet faenskapet 30 høyere opp, hadde han til og med gått forbi Maradona på heltelista mi.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Hvis han har tenkt å spille flere kamper, er han i alle fall garantert å få en del meldinger om mor, søster etc. fra motspillere...i hver eneste kamp :-) Jeezes, for en idiot.

"Hvis han har tenkt å spille flere kamper, er han i alle fall garantert å få en del meldinger om mor, søster etc. fra motspillere...i hver eneste kamp :-) Jeezes, for en idiot."

Ikke særlig skarp du heller som ikke har fått med deg at den famøse kampen var Zidanes siste. :-)

Skrevet

Vet du, det tror jeg ikke er grunnen. Jeg tror rett og slett folk er villige til å se forbi to-tre sekunder der Zidane mistet hodet OG at Materazzi fremstår mye mer usympatisk etter episoden, tross alt. Og en ting til, rette uttalelser mot spillere gir også disiplinærstraff. Bare spør Tromsøspillerne som kalte Carew svarting. :-)

Det er det som er så tragisk. Folk tolererer vold fordi det er en "helt" som utfører.

For meg gikk Zidane fra helt til mygg på 1 døgn. Hans patetiske forsvar gjør saken bare enda verre - at han ikke kan være rak nok i ryggen til å stå for det han har gjort uten forbehold. Pyse.

Skrevet

"Hvis han har tenkt å spille flere kamper, er han i alle fall garantert å få en del meldinger om mor, søster etc. fra motspillere...i hver eneste kamp :-) Jeezes, for en idiot."

Ikke særlig skarp du heller som ikke har fått med deg at den famøse kampen var Zidanes siste. :-)

Skarp og skarp..det er vel andre ting som avgjør det, da :-)

However:

http://www.nytimes.com/2006/07/09/sports/soccer/09redbulls.html?_r=1&oref=slogin

...

Så det er slett ikke sikkert at han har spilt sin siste kamp. Det er ikke uvanlig at fotballspillere legger opp en tre, fire ganger.

Skrevet

Zidane er den største siden Maradona.

Og han er større nå enn før han flekka den styggest spillende fotballspilleren som noensinne har gått på en fotballbane.

Hadde han mista hue litt mer og truffet faenskapet 30 høyere opp, hadde han til og med gått forbi Maradona på heltelista mi.

Da likte du sikkert denne:

(Reprise fra tidligere post på dol).

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Det er det som er så tragisk. Folk tolererer vold fordi det er en "helt" som utfører.

For meg gikk Zidane fra helt til mygg på 1 døgn. Hans patetiske forsvar gjør saken bare enda verre - at han ikke kan være rak nok i ryggen til å stå for det han har gjort uten forbehold. Pyse.

Man må nok være helt nede på ditt myggnivå for å se at Zidane har oppført seg patetisk etterpå den VM-kampen, han har tvert imot holdt en lav profil noe som nok er klokt gjort. Syns rett og slett det er den skamslåtte uskyldige italieneren som har oppført seg og uttalt seg patetisk i etterkant, jfr andre innlegg i denne tråden.

Gjest korupte italienere
Skrevet

Man må nok være helt nede på ditt myggnivå for å se at Zidane har oppført seg patetisk etterpå den VM-kampen, han har tvert imot holdt en lav profil noe som nok er klokt gjort. Syns rett og slett det er den skamslåtte uskyldige italieneren som har oppført seg og uttalt seg patetisk i etterkant, jfr andre innlegg i denne tråden.

Den Italienern får ingen sympati. Zidane burde ha råka nesa i stedet for fuglebrystet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vold på en fotballbane er vel omtrent like vanlig som ukvemsord, eller? Ingen av delene bør tolereres. Og en ting har jeg i alle fall fått med meg, at er det en som har brukt skitne triks og stygge taklinger mot andre på fotballbanen mer enn en gang, så er det Materazzi.

Man trenger ikke mene det Zidane gjorde var greit for å likevel innse at mannen er et fabelaktig fotballtalent. Og fotballtalent er han like fullt om han skalla ned Materazzi, det er snakk om to sekunder av en hel karriere.

Selv om jeg ikke tolererer vold, så syns jeg altså det skal mer enn ett feilskjær til før et menneske skal fratas all ære på den måten du gjør. En fotballspiller er også kun et menneske.

Skrevet

Du skal ha honnør for at du til tross for din åpenbare stupiditet, er såpass klar og bestemt i utsagnene dine.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Du skal ha honnør for at du til tross for din åpenbare stupiditet, er såpass klar og bestemt i utsagnene dine.

Zidane har uttalt seg en gang, Materazzi har uttalt seg springende og forskjellig fra gang til gang. Så stupid kan du væresjøl.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da likte du sikkert denne:

(Reprise fra tidligere post på dol).

Fyren er klin gæærn. Det unnskylder naturligvis ikke Zidane, men fyren burde vært tatt for lenge sia.

Siden Materazzi er den han er og viden kjent for sine ekstremt stygge taklinger og skitne triks, er det også få som tviler på at han gikk langt over streken.

Utrutinert av Zidane som fikk Frankrike til å rakne, men det fryder meg at så godt som hele verden skylder på det italienske faenskapet, og at hans frynsete og særdeles stygge spill nå har vært oppe til debatt i hele verden.

På tide at folk ser psykopaten for hva han er.

Skrevet

Zidane har uttalt seg en gang, Materazzi har uttalt seg springende og forskjellig fra gang til gang. Så stupid kan du væresjøl.

Hva de sier etterpå spiller ikke så stor rolle. Det viktige er hva som skjedde på banen, og Zidane ødela finalen for laget sitt og muligheten for ytterligere fotballspill for egen del.

Jeg innser at det er nytteløst å forklare deg dette, men tenk likevel etter hvordan fotballen ville vært hvis man tillot/aksepterte/forstod voldelige angrep på grunnlag av muntlige meldinger i kampens hete.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Hva de sier etterpå spiller ikke så stor rolle. Det viktige er hva som skjedde på banen, og Zidane ødela finalen for laget sitt og muligheten for ytterligere fotballspill for egen del.

Jeg innser at det er nytteløst å forklare deg dette, men tenk likevel etter hvordan fotballen ville vært hvis man tillot/aksepterte/forstod voldelige angrep på grunnlag av muntlige meldinger i kampens hete.

Men det var ikke akkurat det jeg og Zombiebob diskuterte akkurat nå, var det vel? Vi diskuterte det som skjedde etter kampen og jeg registrerer raskt at du kommer inn fra oven og sier at det kun er kampen som teller. Drit i hva du mener, vil du ikke fortsette samme diskusjonen som vi andre var inne i kunne du bare holde kjeft.

Logitechmusa
Skrevet

Hvorfor skulle Materazzi blitt straffet? Han har da ikke gjort noe ulovlig? Kjeftbruk er (dessverre) standard i enhver kamp, og det er kun straffbart dersom det går på dommeren.

Jeg synes Zidane burde ha innsett at oppførselen ikke var en VMs-beste-spiller verdig, og derfor sagt fra seg gullballen. Det hadde det stått respekt av, da hadde han vist seg som en voksen, ansvarlig mann.

Nå tar han nesten ikke ansvar, men bare unnskylder seg. Det blir bare patetisk.

"Hvorfor skulle Materazzi blitt straffet? Han har da ikke gjort noe ulovlig?"

Mulig, men det ser langt fra så enkelt ut som du vil ha det til.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=122956

Logitechmusa
Skrevet

"Hva de sier etterpå spiller ikke så stor rolle. Det viktige er hva som skjedde på banen,"

Det er nok mange som vil være uenig med deg i akkurat det. Ikke at det som skjedde på banen ikke var viktig, men det ser jammen ut til å være viktig det som skjer i ettertid også.

"Jeg innser at det er nytteløst å forklare deg dette,"

Kan ikke vente at alle skal stå i kø for Mensa som du nok gjør. :-P

"men tenk likevel etter hvordan fotballen ville vært hvis man tillot/aksepterte/forstod voldelige angrep på grunnlag av muntlige meldinger i kampens hete."

Du trenger ikke tillate/akseptere/forstå voldelige angrep. Det du derimot kan forsøke å gjøre, er å skjønne at for noen er det ikke sett på som særlig sportslig å provosere motspillerne heller bare fordi de "ser på deg med et superarrogant blikk" og sier du kan få skjorta etter kampen er over.

Det er kanskje på tide det blir satt fokus på hva folk lirer av seg av usmakligheter også, selv i kampens hete.

Skrevet

"Hva de sier etterpå spiller ikke så stor rolle. Det viktige er hva som skjedde på banen,"

Det er nok mange som vil være uenig med deg i akkurat det. Ikke at det som skjedde på banen ikke var viktig, men det ser jammen ut til å være viktig det som skjer i ettertid også.

"Jeg innser at det er nytteløst å forklare deg dette,"

Kan ikke vente at alle skal stå i kø for Mensa som du nok gjør. :-P

"men tenk likevel etter hvordan fotballen ville vært hvis man tillot/aksepterte/forstod voldelige angrep på grunnlag av muntlige meldinger i kampens hete."

Du trenger ikke tillate/akseptere/forstå voldelige angrep. Det du derimot kan forsøke å gjøre, er å skjønne at for noen er det ikke sett på som særlig sportslig å provosere motspillerne heller bare fordi de "ser på deg med et superarrogant blikk" og sier du kan få skjorta etter kampen er over.

Det er kanskje på tide det blir satt fokus på hva folk lirer av seg av usmakligheter også, selv i kampens hete.

Morsomt å se at Zidane mer og mer fremstår som en furten primadonna og/eller en pater som kun ivaretar sin muslimske families ære.

Han slenger med leppa selv, skjønner du:

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/vm2006/article685432.ece

....

Ellers er jo fyren kjent som et dophue fra tiden i Italia:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4709306

Det spørs om han ikke hadde tatt for seg av varene før VM-finalen også.

Skrevet

Morsomt å se at Zidane mer og mer fremstår som en furten primadonna og/eller en pater som kun ivaretar sin muslimske families ære.

....

Slutt og mobb elskeren min!

Gjest for en dust du er
Skrevet

....

Og dette kommer fra han som sier at kun det som skjedde under kampen er viktig?

Skrevet

Og dette kommer fra han som sier at kun det som skjedde under kampen er viktig?

Både omtalen av dommerens mor (første linken) og inntak av dop (andre linken) er direkte kamprelatert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...