Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har kjøpt meg en skritteller for å måle hvor mye jeg går i løpet av en dag. Problemet er bare det at telleren IKKE måler skrittene mine når jeg er hjemme og driver og går opp og ned trapper og fram og tilbake.... Da blir jo liksom noe av poenget borte, eller hva?! Er det noen som har brukt dette, og som har en modell å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken modell har du, og hvor har du den festet?

Silva skrittellere skal festes i livhøyde, fx i linningen på buksen/shortsen/skjørtet, ikke på sokken etc.

Skrevet

Hvilken modell har du, og hvor har du den festet?

Silva skrittellere skal festes i livhøyde, fx i linningen på buksen/shortsen/skjørtet, ikke på sokken etc.

Jeg har en Silva pedometer plus... festet i bukselinningen. Har gått, testet og talt... den registrerer muligens 10% av mine "inne-skritt" - muligens mindre...

Skrevet

Jeg har en Silva pedometer plus... festet i bukselinningen. Har gått, testet og talt... den registrerer muligens 10% av mine "inne-skritt" - muligens mindre...

For å unngå feilutslag (fx. bare man rører litt på seg mens man sitter i sofaen), så teller den ikke før man har gått 6-10 skritt.

Skrevet

Begynn å gå med innesko/sandaler :)

He-he... virkelig?!

Skrevet

For å unngå feilutslag (fx. bare man rører litt på seg mens man sitter i sofaen), så teller den ikke før man har gått 6-10 skritt.

Men jeg har prøvd å gå og gå og gå.... den registrerer ikke inne-skritt. Hva er da poenget, hvis man ikke kan måle alle skrittene? Er det andre modeller/typer som måler bedre?

Gjest mallet
Skrevet

He-he... virkelig?!

Problemet er vel at når du går inne går du på sokkene eller myke tøfler og dermed blir ikke nedslaget så hardt. Da rister det ikke nok til at skrittelleren gir utslag. Om du går med sko får du hardere nedslag.

petter smart
Skrevet

Kan du ikke stille inn følsomheten? Har selv sett en skritteller der du kunne stille følsomheten så den omtrent registrerte hjerteslagene.

Skrevet

Kan du ikke stille inn følsomheten? Har selv sett en skritteller der du kunne stille følsomheten så den omtrent registrerte hjerteslagene.

Akkurat?! Jeg tror ikke jeg kan det på denne, men trenger nok en annen modell. Da jeg var ute og gikk i går - lang tur - 4-6 kilometer over en time/halvannen, så registrerte telleren at jeg hadde gått 2 km i en halvtime. Så - konklusjonen så langt; bortkastet... desverre...

Skrevet

Akkurat?! Jeg tror ikke jeg kan det på denne, men trenger nok en annen modell. Da jeg var ute og gikk i går - lang tur - 4-6 kilometer over en time/halvannen, så registrerte telleren at jeg hadde gått 2 km i en halvtime. Så - konklusjonen så langt; bortkastet... desverre...

Har du lagt inn riktig skrittlengde da?

Skrevet

Har du lagt inn riktig skrittlengde da?

ja :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...