tusseline Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Hei, jeg har kjøpt meg en skritteller for å måle hvor mye jeg går i løpet av en dag. Problemet er bare det at telleren IKKE måler skrittene mine når jeg er hjemme og driver og går opp og ned trapper og fram og tilbake.... Da blir jo liksom noe av poenget borte, eller hva?! Er det noen som har brukt dette, og som har en modell å anbefale? 0 Siter
Gemini Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Hvilken modell har du, og hvor har du den festet? Silva skrittellere skal festes i livhøyde, fx i linningen på buksen/shortsen/skjørtet, ikke på sokken etc. 0 Siter
tusseline Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Skrevet 13. juli 2006 Hvilken modell har du, og hvor har du den festet? Silva skrittellere skal festes i livhøyde, fx i linningen på buksen/shortsen/skjørtet, ikke på sokken etc. Jeg har en Silva pedometer plus... festet i bukselinningen. Har gått, testet og talt... den registrerer muligens 10% av mine "inne-skritt" - muligens mindre... 0 Siter
Gemini Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg har en Silva pedometer plus... festet i bukselinningen. Har gått, testet og talt... den registrerer muligens 10% av mine "inne-skritt" - muligens mindre... For å unngå feilutslag (fx. bare man rører litt på seg mens man sitter i sofaen), så teller den ikke før man har gått 6-10 skritt. 0 Siter
tusseline Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Skrevet 13. juli 2006 Begynn å gå med innesko/sandaler He-he... virkelig?! 0 Siter
tusseline Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Skrevet 13. juli 2006 For å unngå feilutslag (fx. bare man rører litt på seg mens man sitter i sofaen), så teller den ikke før man har gått 6-10 skritt. Men jeg har prøvd å gå og gå og gå.... den registrerer ikke inne-skritt. Hva er da poenget, hvis man ikke kan måle alle skrittene? Er det andre modeller/typer som måler bedre? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 He-he... virkelig?! Problemet er vel at når du går inne går du på sokkene eller myke tøfler og dermed blir ikke nedslaget så hardt. Da rister det ikke nok til at skrittelleren gir utslag. Om du går med sko får du hardere nedslag. 0 Siter
petter smart Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Kan du ikke stille inn følsomheten? Har selv sett en skritteller der du kunne stille følsomheten så den omtrent registrerte hjerteslagene. 0 Siter
tusseline Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Kan du ikke stille inn følsomheten? Har selv sett en skritteller der du kunne stille følsomheten så den omtrent registrerte hjerteslagene. Akkurat?! Jeg tror ikke jeg kan det på denne, men trenger nok en annen modell. Da jeg var ute og gikk i går - lang tur - 4-6 kilometer over en time/halvannen, så registrerte telleren at jeg hadde gått 2 km i en halvtime. Så - konklusjonen så langt; bortkastet... desverre... 0 Siter
Gemini Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Akkurat?! Jeg tror ikke jeg kan det på denne, men trenger nok en annen modell. Da jeg var ute og gikk i går - lang tur - 4-6 kilometer over en time/halvannen, så registrerte telleren at jeg hadde gått 2 km i en halvtime. Så - konklusjonen så langt; bortkastet... desverre... Har du lagt inn riktig skrittlengde da? 0 Siter
tusseline Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Har du lagt inn riktig skrittlengde da? ja :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.