Gå til innhold

Fartsgrense Minnesund

Anbefalte innlegg

Gjest Huff, blir det bot?
Skrevet

Var på vei hjem i går på E6 mot Oslo. Like før Minnesund syntes jeg det blinket i en fotoboks (håper jeg så feil - dvs. at det var solglimt e.l.)

Spørsmålet er: har jeg oversett et skilt med 60 km/t, mens jeg ante fred og ingen fare og holdt 80 km/t?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når fotoboksen blinker, kan det ikke forveksles med sollys e.l. Tro du meg.

Det blinker ut av en annen verden og man kan risikere å utfor av mindre.

Gjest fartsbølle?
Skrevet

Ikke bare bot. Det blir fengsel og forvaring.

Du får heller mishandle noen til krøpling og dekke deg bak at du er narkoman. Da får du et par timers samfunnstjeneste.

Skrevet

Det var oppmuntrende!

Jeg så et lite blink - som da forhåpentligvis var refleksjon av sola.

Skrevet

Ikke bare bot. Det blir fengsel og forvaring.

Du får heller mishandle noen til krøpling og dekke deg bak at du er narkoman. Da får du et par timers samfunnstjeneste.

Det var jo veldig opplysende!

Gjest Morsk
Skrevet

Det er 80-sone på hele den nevnte strekningen.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det stemmer ikke når jeg ble 'tatt' i en fotoboks.

Det var sol og fint vær. Datteren min som satt på mente det kanskje blinket, jeg så det ikke.

Så det var to uker hvor jeg gikk og var veldig spent på om det hadde blinket eller ikke.

Etter to uker fikk jeg bekreftet at det blinket ja.

Skrevet

Det stemmer ikke når jeg ble 'tatt' i en fotoboks.

Det var sol og fint vær. Datteren min som satt på mente det kanskje blinket, jeg så det ikke.

Så det var to uker hvor jeg gikk og var veldig spent på om det hadde blinket eller ikke.

Etter to uker fikk jeg bekreftet at det blinket ja.

Okei. Jeg har blitt tatt en gang selv og vært passasjer to ganger på biler som har blitt tatt. Alle gangene har det blinket kraftig rødt. Kjørte også bak en bil som ble tatt en gang. Lå sikkert ti-tjue meter bak, men var ingen tvil om at h*n ble tatt.

Skrevet

Det er 80-sone på hele den nevnte strekningen.

Takk! Da behøver jeg ikke forberede meg på forelegg.

Skrevet

Hvis du får bot, lag en historie med at det sto en trailer midt i veien så du måtte stoppe, og at to biler kjørte forbi deg foran boksen. Påstå at dette må være med på bildet, fordi det blinka i det traileren kjørte.

DETTE KAN DA UMULIG VÆRE RIKTIG?

Håper det ikke var noen med i bilen din som kan/må vitne.

Skrevet

Det er ingen 60 grense der på E6, men det er en fotoboks rett før du kommer til brua, rett ned i bakken der.

Det blinker ganske kraftig, så det er ingen tvil hvis du blir tatt bilde av.

Gjest E6 kjører
Skrevet

Det er selvsagt ikke 60 på E6, det er 80 der.

Skrevet

Hvis du får bot, lag en historie med at det sto en trailer midt i veien så du måtte stoppe, og at to biler kjørte forbi deg foran boksen. Påstå at dette må være med på bildet, fordi det blinka i det traileren kjørte.

DETTE KAN DA UMULIG VÆRE RIKTIG?

Håper det ikke var noen med i bilen din som kan/må vitne.

I fall du er alvorlig ang. å forsøke å lure seg unna:

Kunne ikke falle meg inn!

Har jeg vært uoppmerksom og kjørt ca. 20 km/t for fort tar jeg sannelig konsekvensen av det og betaler forelegget.

Skrevet

Selvsagt og selvsagt..!?

Jeg vet at det stort sett er minst 80 km/t fartsgrense på E6. Dette utelukker imidlertid ikke at det kan være nedsatt fartsgrense i lang tid enkelte steder.

Heldigvis for meg virker det som om dette ikke er tilfellet for området før Minnesund-brua.

Skrevet

I fall du er alvorlig ang. å forsøke å lure seg unna:

Kunne ikke falle meg inn!

Har jeg vært uoppmerksom og kjørt ca. 20 km/t for fort tar jeg sannelig konsekvensen av det og betaler forelegget.

Uff for en altrusitisk og kjedelig borger du er. Systemet er fullt av forakt for enkeltmennesker, og du finner deg i alt?

95% av de som blir tatt i fotobokser er vanlige bilister. Alle kjører for fort i blant uten at de er kriminelle eller farlige. Den vikariende årsaken er at de skal forhindre ulykker, men hvis det var tilfelle, ville bygget bedre veier. Det er MYE billigere å sette opp en fotoboks. Da kan de ansette flere byråkrater og få inn mer skatt for å dekke utgiftene som boksene genererer osv.

BEDRE VEIER er det vi trenger, ikke en simpel skattefelle for vanlige folk. Råkjørerne vet hvor alle boksene er og unngår dem.

Skrevet

Som andre sier her, så blinker det såpass kraftig når det tas bilde at du neppe er i tvil. Jeg har blitt tatt én gang, på høylys dag, og det var meget tydelig :-)

"......................................."

Skrevet

Jeg har da vært med på at det har blunket uten at jeg oversteg fartsgrensa. Jeg fikk aldri noen bot i hvert fall.

Gjest Calóni
Skrevet

Mener du at det generelt sett alltid er 80-sone på E6?

Gjest Morsk
Skrevet

Mener du at det generelt sett alltid er 80-sone på E6?

I Norge er det altid 80 utenfor tettbebyggelse med mindre annet er skiltet..men det er det jo ofte.

Gjest Calóni
Skrevet

I Norge er det altid 80 utenfor tettbebyggelse med mindre annet er skiltet..men det er det jo ofte.

Ja, det var det jeg tenkte å poengtere :) Gudbrandsdalen, feks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...