Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest LucySky
Skrevet

Signerte nå. Verste jeg har hørt/sett

Fy faen.Rett og slett.

Skrevet

Signerte nå. Verste jeg har hørt/sett

Fy faen.Rett og slett.

Det er helt sykt. Det er så man ikke tror at det er sant

Gjest Debra irl
Skrevet

Må du som rullestolbruker svare på spørsmål som dette? Hvem er det somskal svare på denne typen spørsmål? Og hva begrunner de spørsmålene med? Hvorfor skal man svare på slikt?

Jeg ser jo at denne siden er ganske negativ, men jeg har ikke hørt om IPLOS før, og jeg er jo prinsipielt i mot det meste av registre og oppsamling av info jeg ikke skjønner at andre har noe med.

Skrevet

Må du som rullestolbruker svare på spørsmål som dette? Hvem er det somskal svare på denne typen spørsmål? Og hva begrunner de spørsmålene med? Hvorfor skal man svare på slikt?

Jeg ser jo at denne siden er ganske negativ, men jeg har ikke hørt om IPLOS før, og jeg er jo prinsipielt i mot det meste av registre og oppsamling av info jeg ikke skjønner at andre har noe med.

Jeg har ikke pleietjenester så jeg vet ikke jeg må fylle ut. Hvis ikke det er bestemt at alle som har assistent må.

Jeg føler meg ikke særlig kallet til å svare nei. Det er liksom mitt private domene som jeg synes jeg har krav på å holde privat :o)

Du kan lese mer om det her

http://www.nhf.no/index.asp?id=34557&te=34557

Skrevet

Jeg ser her at jeg må fylle ut siden jeg har personlig assistent.

http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00005/IS-1112_5469a.pdf

Gjest Debra irl
Skrevet

Jeg har skrevet under på oppropet.

Dette høres skikkelig ille ut. Det bør vel være andre spørsmål/ svar å konsentrere seg om? Selvom de sikkert har en god "forklaring" på hvorfor de har valgt nettopp disse.

Jeg syns ikke noe om at de jeg kjenner i rullestol/ hjelpetrengende situasjon skal være nødt til å svare på slikt.

Gjest Debra irl
Skrevet

Det står jo i innledningen på side 6 som hovedmål at:

IPLOS skal gi sikker informasjon om søkere og mottakere av kommunale sosial- og helsetjenester. Informasjonen skal være relevant og nødvendig for saksbehandling og utøvelse av tjenesten samt for planlegging og beslutninger for kommuneledelsen og statlige myndigheter."

Skrevet

Jeg har skrevet under på oppropet.

Dette høres skikkelig ille ut. Det bør vel være andre spørsmål/ svar å konsentrere seg om? Selvom de sikkert har en god "forklaring" på hvorfor de har valgt nettopp disse.

Jeg syns ikke noe om at de jeg kjenner i rullestol/ hjelpetrengende situasjon skal være nødt til å svare på slikt.

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor jeg og andre jeg kjenner skal svare på slike spørsmål.

Gjest Debra irl
Skrevet

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor jeg og andre jeg kjenner skal svare på slike spørsmål.

Men en del av spørsmålene, nå som jeg har lest gjennom, er jo relevante.

Men en aldri så liten revidering ville kanskje vært på sin plass?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt den store forargelsen mot dette verktøyet. Det er jo ikke stort verre enn en pleieplan?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt den store forargelsen mot dette verktøyet. Det er jo ikke stort verre enn en pleieplan?

Hva er en pleieplan?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hva er en pleieplan?

En plan med problemstilling, mål og hvordan man skal gå fram for å nå målene til pasienten.

F.eks. en pasient har problemer med å spise selv, målet er at h*n skal ha en god ernæring. Framgangsmåten kan da f.eks. være mating.

Skrevet

Men en del av spørsmålene, nå som jeg har lest gjennom, er jo relevante.

Men en aldri så liten revidering ville kanskje vært på sin plass?

Jeg har ikke lyst å svare på et eneste ett av dem. Tviler på at noen hadde synes det var kult å bli registrert på den måten

Skrevet

En plan med problemstilling, mål og hvordan man skal gå fram for å nå målene til pasienten.

F.eks. en pasient har problemer med å spise selv, målet er at h*n skal ha en god ernæring. Framgangsmåten kan da f.eks. være mating.

Men her er det ikke snakk om pasienter, her er det snakk om vanlige mennesker som bor hjemme og som trenger assistanse av forskjellige grunner.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men her er det ikke snakk om pasienter, her er det snakk om vanlige mennesker som bor hjemme og som trenger assistanse av forskjellige grunner.

Hva er så grusomt med å kategorisere hjelpebehovet da?

Skrevet

Hva er så grusomt med å kategorisere hjelpebehovet da?

Gidder du å ha dataregistrert hvor ofte du vasker hender og hvor sosial du er eller intimhygienen din under mensen.

Jeg skjønner ikke hvorfor andre har noe med det å gjøre.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Gidder du å ha dataregistrert hvor ofte du vasker hender og hvor sosial du er eller intimhygienen din under mensen.

Jeg skjønner ikke hvorfor andre har noe med det å gjøre.

Ok, det er sikkert noen som reagerer på det, og det er helt greit.

Grunnen er jo ikke at man skal sitte der og kategorisere personer som uhygieniske eller hjelpeløse, men for å kartlegge hjelpebehovet til hver enkelt.

Skrevet

Hva er problemet?

Er det ikke anonymisert?

Svarene vil gjøre det langt lettere å planlegge en god og tilstrekkelig hjelpetjeneste.

Gjest Herregud da!
Skrevet

Hva er problemet?

Er det ikke anonymisert?

Svarene vil gjøre det langt lettere å planlegge en god og tilstrekkelig hjelpetjeneste.

Skjønner du ikke at det kan føles krenkende å måtte svare på så intime og personlige spørsmål?

Jeg synes det finnes grenser for hva som skal kartlegges og skjematiseres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...