Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Skjønner du ikke at det kan føles krenkende å måtte svare på så intime og personlige spørsmål?

Jeg synes det finnes grenser for hva som skal kartlegges og skjematiseres.

Det er jo bare pasienten og helsepersonell som har tilgang til det, og helsepersonell har taushetsplikt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Herregud da!
Skrevet

Det er jo bare pasienten og helsepersonell som har tilgang til det, og helsepersonell har taushetsplikt.

Beklager, men den taushetsplikta bryter mange av dem, sånn har det alltid vært.

Det er mange som er helsepersonell, og de sladrer og diskuterer pasienter masse seg imellom også.

Og alle forteller kona/mannen det meste.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er mange som er helsepersonell, og de sladrer og diskuterer pasienter masse seg imellom også.

Øh, ja, ALLE som har taushetsplikt bryter den. Nei, det var et dårlig argument.

Skrevet

Hva er problemet?

Er det ikke anonymisert?

Svarene vil gjøre det langt lettere å planlegge en god og tilstrekkelig hjelpetjeneste.

En god og tilstrekkelig hjelpetjeneste vil aldri skje uansett og det vet du like godt som meg ;o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

En god og tilstrekkelig hjelpetjeneste vil aldri skje uansett og det vet du like godt som meg ;o)

Herregud så negativ du er.

Skrevet

Herregud så negativ du er.

Har du hørt om ventelister og folk som får vasket gulvet en gang i mnd?

Tenk deg noen med flere unger og masse sand og dritt på gulvet i ukesvis. Eller de som er allergiske mot husstøv og får vasket en gang i mnd. Eller å vente 8 uker på nye dekk når man har punktert.

Jeg skal love deg at det er ikke mye å rope hurra for når det gjelder hjelpeapperatet.

Men det er en helt annen diskusjon som er ferdig diskutert her inne. Den tar jeg heller med andre som også er inne i hjelpeapperatet for andre kan umulig forstå hvor ille det er.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Har du hørt om ventelister og folk som får vasket gulvet en gang i mnd?

Tenk deg noen med flere unger og masse sand og dritt på gulvet i ukesvis. Eller de som er allergiske mot husstøv og får vasket en gang i mnd. Eller å vente 8 uker på nye dekk når man har punktert.

Jeg skal love deg at det er ikke mye å rope hurra for når det gjelder hjelpeapperatet.

Men det er en helt annen diskusjon som er ferdig diskutert her inne. Den tar jeg heller med andre som også er inne i hjelpeapperatet for andre kan umulig forstå hvor ille det er.

Det er ikke sånn alle plasser i landet.

Gjest til kranglefanten
Skrevet

Jaha? Jeg jobber på sykehjem og har aldri fortalt mannen min noe! Du er nok et troll som er ute etter krangling. Vi har en taushetsplikt! Ansatte kan snakke om brukere sammen, og jeg synes du er veldig frekk. Hvorfor skulle ektefellen høre om brukere?

Gjest uffdahuffda
Skrevet

Kanskje bryting av tausehetsplikt foregår i ditt miljø, men blant folk flest respekteres den slik den burde!

Og takk for det. Er takket være slike utsagn fra deg som får folk til å tro at det er OK å bryte den. Ikke bra!

Gjest Herregud da!
Skrevet

Neida jeg er ikke troll som er ute etter å krangle eller noe, men jeg vet at flere bryter den pålagte taushetsplikten.

Jeg kjenner et par stykker som har blitt utsatt for det.

Jeg vet da at det finnes mange trofaste som ikke bryter den, men noen gjør det dessverre.

Det andre med å fortelle og diskutere jobb med ektefellen leste jeg i en artikkel at de fleste gjør til tross for taushetsløftet, men jeg vet ikke om det kan karakteriseres som å bryte taushetsplikten(?)

Gjest Herregud da!
Skrevet

Jeg skrev mange, ikke alle.

Bare en er en for mye forresten.

Gjest Herregud da!
Skrevet

Kanskje bryting av tausehetsplikt foregår i ditt miljø, men blant folk flest respekteres den slik den burde!

Og takk for det. Er takket være slike utsagn fra deg som får folk til å tro at det er OK å bryte den. Ikke bra!

Nei vet du hva, her er noen bare ute etter å krangle og hisse opp folk som vanlig.

Jeg trekker meg stille ut av diskusjonen og konstaterer bare at vi er uenige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...