Gå til innhold

nå må jeg skjerpe meg!

Anbefalte innlegg

Gjest litt anonym......
Skrevet

er inne i en periode hvor jeg spiser snoop å snacks hver dag.... klarer ikke å slutte! var i butikken nå og kjøpte en pose med godt... hadde ikke kjempelyst på den, blir liksom en vane hvis dere skjønner hva jeg mener..... så selv om jeg ikke har lyst på noe, å til og med kan være veldig mett så må jeg dytte noe i munnen hele kvelden når jeg sitter forann tvn. går fint når samboeren min er hjemme men når jeg er alene så er det heeelt umulig! noen som kjenner seg igjen og har noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest feita
Skrevet

Kjenner meg alt for godt igjen, og har absolutt ingen gode forslag :(

Gjest nam!sjokolade
Skrevet

Å JA, kjenner meg veldig igjen! Har sittet på jobb i flere timer og drømt om den saftige sjokoladekaka jeg skal kjøpe når jeg er ferdig! MMMM!

Er sånn jeg også, rasker alltid med meg en sjokolade eller noe, selv om jeg egentlig ikke har lyst på. Det beste rådet jeg har er å være STAPPMETT når du går i butikken, da får du ikke lyst på , og prøve å unngå å kjøpe noe ekstra. ikke ha noe snadder i huset som du kan ta i et svakt øyeblikk, heller en yoghurt eller noe "sunt"! (hjelp, hvordan er det jeg høres ut! Klarer aldri noe sånt lenger en ei uke før jeg "sprekker"!)

Gjest litt anonym
Skrevet

Kjenner meg alt for godt igjen, og har absolutt ingen gode forslag :(

hehe! nei det er ikke lett! jeg har lovt meg selv at hver gang jeg sitter i sofaen og blir gottesjuk så skal jeg gå å pusse tennene og gå meg en liten tur... hvor smart er ikke det da?.... men funker det? NEI! absolutt ikke! hehe!

Gjest litt anonym
Skrevet

Å JA, kjenner meg veldig igjen! Har sittet på jobb i flere timer og drømt om den saftige sjokoladekaka jeg skal kjøpe når jeg er ferdig! MMMM!

Er sånn jeg også, rasker alltid med meg en sjokolade eller noe, selv om jeg egentlig ikke har lyst på. Det beste rådet jeg har er å være STAPPMETT når du går i butikken, da får du ikke lyst på , og prøve å unngå å kjøpe noe ekstra. ikke ha noe snadder i huset som du kan ta i et svakt øyeblikk, heller en yoghurt eller noe "sunt"! (hjelp, hvordan er det jeg høres ut! Klarer aldri noe sånt lenger en ei uke før jeg "sprekker"!)

akkurat det som er poenget mitt.... jeg har selv løsningen på det men det fungerer jo ikke i virkeligheten!! blir så skuffa over meg selv.... dårlig samvittighet er navnet på min nye bestevenn! hehe!

Gjest been there,too
Skrevet

la vær å kjøp inn usunne ting.om du MÅ putte noe i munnen,snitt opp grønnsaker i passende biter og ha i en skål og kos deg med.evt med en lett-dip.eller,hvis d er kjedespising.finn på noe du har lyst til,eller gå tur,tren,

Skrevet

Spis mat med masse sunt fett i, så stopper du i alle fall lysten på fet mat. Fisk, brød med masse linfrø og solsikkekjerner i... ta tran...

Gjest litt anonym
Skrevet

Spis mat med masse sunt fett i, så stopper du i alle fall lysten på fet mat. Fisk, brød med masse linfrø og solsikkekjerner i... ta tran...

sitter faktisk akkurat nå å dytter i meg solsikkekjerner.... hehe!

Skrevet

Jeg sluttet helt med alt søtt. Hadde absistenser en uke eller to, men så var det slutt. Spiser overhodet ikke noe søtt, kaker eller desserter....

Føler jeg behov for noe, så steker jeg en kyllingfilet, epler eller en skive med sunt pålegg.

Forstår deg veldig godt og det krever stor viljestyrke for å slutte. Det positive er at lysten på søtt er helt borte!

Tenker på deg!

Skrevet

Sliter med det sjøl... Men fikk et innfall, sjekket hvor mye f.eks. 25 kr per dag, 365 dager i året ble... Hm - blir en bra sydentur med lommepenger det...

En liten tankevekker!

Skrevet

kjenner meg veldig igjen, men det er bare å kjøpe inn sunne alternativ. Tro meg, bare du blir vant til det så er det utrolig lett.

Brokkoli, nøtter, kålrot, gulerøtter, div frukt med sunn yoghurt over...

Jeg lover deg at det er _minst_ like godt når suget kommer som alt godteriet. Trikset er bare at det må være det eneste du har i hus.

Gjest feita
Skrevet

hehe! nei det er ikke lett! jeg har lovt meg selv at hver gang jeg sitter i sofaen og blir gottesjuk så skal jeg gå å pusse tennene og gå meg en liten tur... hvor smart er ikke det da?.... men funker det? NEI! absolutt ikke! hehe!

He, he!!! Det er veldig langt fra tanke til handling.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Har slitt mye med det selv.

Men prøver å finne sunne alternativer til å dytte i meg søtsaker.

Så her har det gått mye i fersk ananas og jordbær på kveldstid. Og når jeg har spist litt av det forsvinner søtsuget.

Gjest Signert
Skrevet

Det er lettere å være disiplinert når du handler enn når du sitter foran tven og har lyst på godt - selv om det er vanskelig å gå forbi godsakene i butikken også. Likevel er nok dette lettere enn å styre lystene hjemme. Mitt råd (som virker uten unntak) er altså: La være å kjøpe det.

Alternativer:

Vannmelon, sukkerfrie pastiller, jordbær, ananas, gulrøtter med mager dip, vann, lettgele

Gjest Signert
Skrevet

Det er lettere å være disiplinert når du handler enn når du sitter foran tven og har lyst på godt - selv om det er vanskelig å gå forbi godsakene i butikken også. Likevel er nok dette lettere enn å styre lystene hjemme. Mitt råd (som virker uten unntak) er altså: La være å kjøpe det.

Alternativer:

Vannmelon, sukkerfrie pastiller, jordbær, ananas, gulrøtter med mager dip, vann, lettgele

Og forresten: ett glass hvitvin inneholder langt færre kalorier enn en skål godteri. Kos deg;)

Skrevet

Jeg er ikke spesiellt glad i godteri, men har EN kjempesvakhet for fruktkarameller;) ser jeg det i en butikkhylle (spesiellt Lidl sine) da MÅ jeg kjøpe og jeg kan love at den varer ikke lenge:) hehe

Nå for tiden spiser jeg mye jordbær om jeg vil kose meg, ellers går det i forskjellig frukter, godt med fruktsalat:)

Skrevet

Jeg er også inne i en sånn periode, men ellers lar jeg være å kjøpe slik flere foreslår her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...