Gjest Lille Kylling Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg skal kanskje gå fra midlertidig uføretrygd (ung ufør) og over til attføring. Vil jeg da få samme beløp utbetalt? Jeg har forstått det sånn at når man er ung ufør så får man et tillegg, er det da mulig at jeg mister dette? 0 Siter
Gjest Jeg også! Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 For å svare på det, må jeg først vite hvor gammel du er. 0 Siter
Gjest minstebeløp Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Krav for å få status som "ung ufør" skal være de samme for attføring som for ufør, men kan hende du må søke om det særskilt. Det vil iallefall føre til en minsteutbetaling på 150 940 0 Siter
Gjest Suppa7 Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Krav for å få status som "ung ufør" skal være de samme for attføring som for ufør, men kan hende du må søke om det særskilt. Det vil iallefall føre til en minsteutbetaling på 150 940 "Krav for å få status som "ung ufør" skal være de samme for attføring som for ufør" Men i praksis er ikke kravene så og si aldri de samme! H-n risikerer dessverre å miste tillegget om h-n går over på attføring. Mange i attføring og rehab. osv, får avslag, mens de får tillegget når de søker varig eller tidsbegrensa. 0 Siter
Gjest Lille Kylling Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 For å svare på det, må jeg først vite hvor gammel du er. Jeg er 25 år. Ble syk da jeg var 21. 0 Siter
tiliti Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 "Krav for å få status som "ung ufør" skal være de samme for attføring som for ufør" Men i praksis er ikke kravene så og si aldri de samme! H-n risikerer dessverre å miste tillegget om h-n går over på attføring. Mange i attføring og rehab. osv, får avslag, mens de får tillegget når de søker varig eller tidsbegrensa. Jeg tror det er vanligere å få det etter å tidligere ha fått avslag, enn det er å miste det når man først har fått det. 0 Siter
Gjest Palene Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Jeg mistet ung ufør når jeg gikk fra rehab til ufør. Reglene ble forandret mens jeg gikk på rehab, så jeg var ikke lenger "kvalifisert". I følge reglene ville jeg automatisk beholdt ung ufør mellom rehab og attføring, men ikke over til ufør. Hvordan reglene er andre veien vet jeg ikke, men hvis du fikk ung ufør etter de forandret reglene i 98, burde du slippe det jeg opplevde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.