Gå til innhold

Veiing, måling osv på kontroll

Anbefalte innlegg

Gjest endeligmamma

Hei. Er gravid med mitt første barn (jippi). Er 6 uker på vei, og skal snart bestille time til første kontroll. Er sterkt overvektig (er ellers i god form, ingen plager), og ønsker absolutt ikke å veies (ville overhodet ikke følt meg komfortabel med det). Må man det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238389-veiing-m%C3%A5ling-osv-p%C3%A5-kontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste leger/jordmødre ønsker å følge med på vekten. Dette for å se at du faktisk legger litt på deg under graviditeten.

Men du kan sikkert be om å få slippe, så får du se. Kanskje du også bare kan veies en sjelden gang, og ikke på hver kontroll.

Ellers vet jeg hvordan du føler deg. Er overvektig selv, og syntes ikke det var noe morsomt å veies under graviditetene. MEn jeg bare lot det stå til.

• 2 uker senere...

Jeg fikk spørsmålet første gang jeg var hos lege; "Ønsker du å veie deg her, eller vil du gjøre det hjemme underveis i svangerskapet?" Om jeg valgte hjemme, så skulle jeg bare opplyse antall kilo opp siden forrige gang. Altså føre min egen statistikk.

Jeg valgte å gjøre det hos lege/jordmor, jeg har ikke badevekt hjemme og er ikke overvektig, men kontrollerer vekten med om klærne fortsatt passer (når jeg ikke er gravid som nå)..;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...