Gå til innhold

Spå om fremtiden

Anbefalte innlegg

verbale vera
Skrevet

Noen som tror på klarsynte? Noen som har opplevd noe spennende på den fronten. Noen som har blitt spådd i negativ retning eller er alt bare fryd og gammen i fremtiden.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nå uten nick
Skrevet

Jotakk, jeg ble spådd av ei feit og stygg kjerring oppi trøndelag (ikke det at utseendet har noe med saken å gjøre, men hun var virkelig vemmelig og frastøtende utseendemessig!).

Hun spådde i..teblad tror jeg det var, og ingenting av spåinga stemte. Jeg gjorde det bare for underholdningens skyld.

Skrevet

Det er vanseklig å spå .... særlig om fremtiden! ;-)

Gjest mer skeptisk
Skrevet

Enten er man utsatt for svindel eller så får man faktisk kunnskap som må komme fra et sted. Enten ved at den som spår, er selv der hendelsene skjer (ytterst sjelden tilfelle) eller får vite det av andre personer (men er normalt uten mulighet til å kommunisere med andre om hendelsene).

Da gjenstår det kun svindel eller okkult aktivitet (som ofte forbindes med ekstrem ondskap) hvis du kan tro på det. Unødvendig å finansiere svindel og okkult virksomhet - det er jo deg som er offeret !

Gjest LucySky
Skrevet

Det er vanseklig å spå .... særlig om fremtiden! ;-)

Å, bra. Endelig en som siterte riktig (bortsett fra den lille trykkleifen).

Jeg er SÅ lei av å høre alt fra stortingspolitikere til lokale sjefer for viltnemda si på tv at "det er vanskelig å spå om fremtiden, da".

Vitsen (er det ikke den gamle danske karrikaturtegneren Storm P. som fant på det) går ganske riktig slik: "det er vanskelig å spå, særlig om fremtiden" og det var jo morsomt. Vitsen faller bort når man tar bort "særlig"!

:)

Gjest trultemor26
Skrevet

Kusina til mamma spår i kaffegrut. Hun spådde mamma sin kopp en gang og mamma fikk beskjed om at hun snart skulle bli bestemor. Dagen etter kom jeg hjem og fortalte at jeg var gravid!

En stund senere ble mamma spådd i kaffegrut på nytt, av samme dama, og fikk nok en gang beskjed om at hun skulle bli bestemor på nytt. Hun kunne ikke vite om det var jeg eller søsteren min som skulle få, men en av oss. Dette fortalte mamma meg helga etter at jeg hadde funnet ut at jeg var gravid igjen, og da hadde jeg ikke sagt det til noen.

Sprøtt hva!??

Vet ikke hva jeg skal tro jeg.

Kunne vært spennende å bli spådd selv en gang.

Skrevet

Jeg er SÅ lei av å høre alt fra stortingspolitikere til lokale sjefer for viltnemda si på tv at "det er vanskelig å spå om fremtiden, da".

Vitsen (er det ikke den gamle danske karrikaturtegneren Storm P. som fant på det) går ganske riktig slik: "det er vanskelig å spå, særlig om fremtiden" og det var jo morsomt. Vitsen faller bort når man tar bort "særlig"!

Helt enig - dette særlig må være med! :-)

Trykkleifen må jeg tilskrive hurtighet og slurv! ;-)

Jeg mente det var Storm-Ps utsagn, men var ikke 100% sikker, og unnlot derfor å kreditere ham for det.

Men jeg MÅTTE jo bare sitere ham, da, for overskriften var jo en smule komisk. Hva annet skal man spå om enn fremtiden??!!

Skrevet

Tillegg:

Men det er lov å si "det er vanskelig å spå hva som vil skje i fremtiden" el lign. men da er det jo ikke en vits lenger, bare at man ikke vet hva som vil skje fremover.

For av og til er det jo lettere å gjette hva fremtiden vil bringe: Ser du noen som sykler i full fart utover ei brygge uten bremser på sykkelen skjønner man jo hva som vil skje når brygga tar slutt! ;-)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg tror på det...jepp!

Har erfaring også,men ikke negative :)

Men har truffet humbug folk,men det er bare uvitenhet,"money talks" folk,men man lærer stadig noe nytt :)

verbale vera
Skrevet

Jeg tror på det...jepp!

Har erfaring også,men ikke negative :)

Men har truffet humbug folk,men det er bare uvitenhet,"money talks" folk,men man lærer stadig noe nytt :)

Kan du gi meg noen tips for Oslo området?

Gjest Mirandolina
Skrevet

Kan du gi meg noen tips for Oslo området?

Uff...det er så mange useriøse,har til og med jeg innsett...

Og du må tenke på at selv om de "ser" inn i fremtiden,er det ikke sikkert det skjer,det er så mange alternative fremtider.

Se for deg at du står i et veikryss,der er det tre veier du kan gå...hvis du går den første veien vil noe skje,går du den andre vil noe annet skje,og atter..går du den tredje skjer noe annet.

Spørs hvilke vei du tar...

Så om du spørr..hvis jeg gjør det og det..osv..er det ikke det stemmer uansett...veiene forandrer seg hele tiden.

Og husk:Veien blir til mens du går :)

Så egentlig er det du som vet/bestemmer hva som skal skje i fremtiden,utifra valgene du tar...

Jeg føler jeg tar på meg et "ansvar" om jeg anbefaler noen,for du kan bli skuffet..

Kan du ikke søke på nettet,og følge intuisjonen din?

Du ser lett hva som er seriøst og useriøst,jeg har blitt mere ktritisk med årene....

Det er dyrt også ofte,jeg har brukt mye penger på det.

Jeg har full tro på "slike ting",men har også erfart at det er folk som utnytter folks elendighet,så trå forsiktig.

Ikke ring 829 nr iallefall :)

verbale vera
Skrevet

Jotakk, jeg ble spådd av ei feit og stygg kjerring oppi trøndelag (ikke det at utseendet har noe med saken å gjøre, men hun var virkelig vemmelig og frastøtende utseendemessig!).

Hun spådde i..teblad tror jeg det var, og ingenting av spåinga stemte. Jeg gjorde det bare for underholdningens skyld.

Huffda......jeg som trodde at alle spådamer var sylslanke;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...