Gå til innhold

Ok å bruke mange nick?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*humre* du er tilgitt;)

men ikkenotull nå: hehe

Du ser glorien min? Her...*peke*

"......................................."

Videoannonse
Annonse
Gjest Badesandal
Skrevet

Prozaken er min han! hehehe

Da har du litt å krangle med! ;)

Skrevet

Du ser glorien min? Her...*peke*

"......................................."

*kattekurr* hehe

Skrevet

Da har du litt å krangle med! ;)

Neida:-) hehehe jeg ringer han bringer;)

Gjest Ferri
Skrevet

Jeg bruker dette, og 2-3 faste andre.

Har tømt sjela mi litt i psykatri forumet, og delt mye. Sitter med en følelse av at hvis jeg skulle svart på litt mere "normale" ting, så ville folk som har lest og tillfeldigvis husker no av det jeg har delt der gjøre at jeg ville blitt behandlet annderledes.

Så jeg har noen andre nicks jeg gjømmer meg bak og kan skravle litt med, er like ærlig om mine meninger og tanker med de nicksa som jeg er med detta, er bare ikke meg !! likssssoom :)

Skrevet

Og hva så hvis noen skulle finne ut hvem jeg er? Bekymrer meg ikke det grann:-)

Gjest trekommafjorten
Skrevet

Bruker ikke fast nick når jeg skriver om mer personlige ting eller omstridte temaer. Finnes nok av tullinger på nett som misbruker informasjon. Dessuten har DOL en kverulant med nesten like bisarr virkeligshetsoppfatning som "sør", fra denne personen kommer grov utskjelling og stempling. Men DOL har også mange hyggelige mennesker, da.

verbale vera
Skrevet

Vi er mange som sikrer oss med å skifte nick, så får de andre gjøre hva de vil.

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men jeg antar at du har fått en del oppgitt hoderisting, hehe. Det pleier å være sånn når noen antyder at det kanskje ikke er så lurt å eksponere seg selv så mye som enkelte gjør her inne.

Jeg er litt enig med deg. Det er flere her inne som har opplevd ubehagelige episoder fordi de har blitt gjenkjent, og alle som legger igjen mye opplysninger om seg selv her risikerer å bli det. Det går selvsagt bra for de fleste, men det_kan_ skje. Mange her har jo også kontakt i RL. Tenk om en av dem får en riktig toppjobb en gang, en jobb der han eller hun synes i media ofte. I verste fall kan en eller annen tilfeldig doler tipse om vedkommendes aktivitet her inne, og andre kan sitte og boltre seg i tusenvis av personlige opplysninger om alt fra analsex til verdisyn og moral. Noe søkt kanskje, men ingen kan komme og garantere at det _ikke_ kan skje:-)

Jeg tror det er veldig lurt å ikke være for naiv når man skriver her inne, men det avhenger jo selvsagt også litt av hvem man er og hvor man vil i livet.

Jeg bruker forøvrig alltid fakenick når jeg skriver om sensitive ting.

Skrevet

Jeg bruker alltid samme nick, men passer på å ikke fortelle noe om bosted, alder, yrke etc.

Når det gjelder de som avslører såpass mye om seg selv at de vil være gjenkjennelige for folk som kjenner dem, mener jeg dette er deres sak.

Men: Problemet er at de også kan dra med seg andre i en uønsket eksponering, f. eks. venninner, kolleger, ekser etc. som de forteller personlige ting om.

Eksempelvis var det ei som vanket her for mange år siden, som fortalte mye om seg selv, og som også outet seg ved å vise til et bestemt avisoppslag. Dette måtte hun gjerne gjøre, men når hun tidligere hadde røpet ting om folk rundt seg, falt det hele litt uheldig ut for disse.

Skrevet

Neida:-) hehehe jeg ringer han bringer;)

"Neida:-) hehehe jeg ringer han bringer;)"

*LOL!* :-)

"....................................."

Skrevet

Skjønner tankerekka di.

Men jeg bruker samme nick. Og liker at andre også gjør det. For da blir man litt "kjent" med hverandre.

Unngår allikevel å "avsløre" for mange konkrete ting. Dvs jeg kan skrive om en hendelse FÅ vet m, eller tanker jeg har. Om mine nærmeste skulle være på DOL og "gjenkjenne" meg, så gjør ikke det noe.

Men av hensyn til egen sikkerhet så skriver jeg ikke konkrete ting, som hvor jeg bor etc

Helt enig.

Skrevet

Jeg bruker samme nick, men hvis jeg skal spørre om personlig ting, skifter jeg. Jeg skriver ikke noe her jeg ikke ville sagt i real life.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...