Gå til innhold

Erfaringer/utsettelse av mens/marvelon

Anbefalte innlegg

Hallo.

Skal på påske ferie og kommer til å få mensen rudt påske tiden. Bruker p piller. Så derfor har jeg tenkt å utsette mensen ved å gå rett over til nesten brett. Bruker Marvelon. Noen erfraringer med dette? Er det vanlig med en liten blødning allikevell?

Usatte mensen en gang med noen andre p piller, da fikk jeg blødning.

Og en annen ting...hehe. Bruker å være litt plaget med veeeldige humørsvingninger før mensen:) Hehe, hva skjer når jeg hopper rett til neste brett da?:)))) Kommer jeg til å være sint på alt og alle helt til neste mens da?;)

Klem fra,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23842-erfaringerutsettelse-av-mensmarvelon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest melora

Marvelon er monofasisk. Du kan hoppe over mensen så mye du vil! Bare fortsett på neste brett, ta en pause når det passer å ha mensen.. Det er helt problemfritt og ufarlig. Hvis du bruker de kontinuerlig over lengre tid , feks 3 mnd, kan du få småblødninger, men da er det bare å stoppe med pillene slik at du får mensen, og fortsette som vanlig.

Mette Moen, Gynekolog

Det går fint å fortsette rett på neste brett med Marvelon, vanligvis får man ikke blødning. Med trefasepiller (forskjellig hormoninnhold) vil du får blødning. Med monofasepiller som Marvelon burde man ikke ha spesielle symptomer rett før mensen, for hormonnivået er det samme som tidligere i syklus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...