Gå til innhold

Antibiotika

Anbefalte innlegg

Frøken eple
Skrevet

Dumt spørsmål...

... bør man ikke drikke alkohol mens man går på antibiotika? Eller SKAL man ikke drikke alkohol?

Hva skjer? Effekten reduseres? Man bli snøvledritings?

Har så innmari lyst på litt vin i morgen kveld.

Videoannonse
Annonse
Gjest kjedelig jeg
Skrevet

takk for oppmuntrende svar!angående antibiotika,er det ikke farlig å drikke litt.den virker allikevel

Skrevet

Kommer an på hvilken type du tar. Noen kan du bli dårlig avå kombinere med alkohol, andre vil du bare redusere effekten av. Se i felleskatalogen, eller les pakningsvedlegget.

Frøken eple
Skrevet

takk for oppmuntrende svar!angående antibiotika,er det ikke farlig å drikke litt.den virker allikevel

Bare hyggelig :o)

Så antibiotika er bedre venn med alkohol enn penicilin?

:o) Johooo! Hvitvinen skjelver i kjøleskapet!

Frøken eple
Skrevet

Kommer an på hvilken type du tar. Noen kan du bli dårlig avå kombinere med alkohol, andre vil du bare redusere effekten av. Se i felleskatalogen, eller les pakningsvedlegget.

Tror de heter Ery... et eller annet. Det er det det står på selve pillen hvertfall.

Gjest kjedelig jeg
Skrevet

har tatt anibiotika flere ganger uten at dette har vært noe problem,men du kan jo som tralla sier,sjekke pakningsvedlegget.

Frøken eple
Skrevet

har tatt anibiotika flere ganger uten at dette har vært noe problem,men du kan jo som tralla sier,sjekke pakningsvedlegget.

Det skal jeg. Takk for svar.

Og god natt, nå er det natta for meg

Gjest kjedelig jeg
Skrevet

Det skal jeg. Takk for svar.

Og god natt, nå er det natta for meg

god natt,og du hadde så søtt nick i kveld:)

Skrevet

Tror de heter Ery... et eller annet. Det er det det står på selve pillen hvertfall.

Ery-max sikkert. Tror det skal gå greit å drikke litt da. Men du bør ikke drikke mye, da de brytes ned i leveren.

Her er en veldig grei oversikt over legemidler på et forståeleig språk:-)

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/

Gjest antibiotikapenicillin
Skrevet

penicillin er ett av flere antobiotikum som finnes - det er ikke noen motsetning mellom disse begrepene.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Hvis du drikker alkohol når du tar antibiotika,kan det miste effekten...antibiotikaen alstå :)

Frøken eple
Skrevet

god natt,og du hadde så søtt nick i kveld:)

Takk skal du ha :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...