Gå til innhold

Pc istedet for ferie

Anbefalte innlegg

Frøken Pryd
Skrevet

Ja, det ble det på meg denne sommeren gitt. Jeg skrev inn her tidligere om tips til hva jeg skulle gjøre i ferie, siden alle venninnene mine har fått seg typer i det siste og skulle på ferie med dem.

Vel, jeg hadde faktisk begynt å planlegge en tur til Riga, bare en langhelg,siden det ville være første gang jeg reiser alene, men nå er pc'n min så trøblete at jeg valgte pc.

Så får jeg heller sørge for at jeg får meg en ferie til neste år.

Man føler seg jo nesten rik når feriepengene kommer, men jaggu forsvinner de fort også i disse sommertider. Jeg har jo bare handla litt her og litt der, meste på salg, kjøpt meg spinningsko(som ikke akkurat er billig), vært på cafe og sånne ting. Og plutselig er pengene nesten borte. Iallefall nå etter at jeg har kjøpt meg bærbar pc, trådløs mus og router (eller har bestilt i dag da).

Men, jeg gleder meg til den er på plass, og jeg slipper å slite med denne gamle her som bare lager problemer for mg og som er dødstreig.

Her er min nye pc:

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=17887&cid=5415

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere med ny PC, brukte feriepengene i fjor til det jeg også.

Er i samme situasjon selv jeg i sommer, plutselig ingen single venninner igjen, barnefri ei uke og ingen planer. Så på en tur til Paris og lurte på å hoppe på den alene, men ble til at jeg blir hjemme. Så nå drar jeg med meg noen venner på byen til helga og koser oss, og har faktisk avtaler nesten hver dag alikevel. Også får jeg tid til å trene så mye jeg vil. Så det blir nok ikke så ille alikevel:-D

petter smart
Skrevet

Jeg vurderte selv å kjøpe den pc'en, så du må fortelle om dine erfaringer med den etterhvert.

Frøken Pryd
Skrevet

Jeg vurderte selv å kjøpe den pc'en, så du må fortelle om dine erfaringer med den etterhvert.

Ja, jeg får gjøre det. Jeg fikk anbefalt den av min bror - han er sånn "datanerd". Jobber med data og er veldig opptatt av data. Selvfølgelig skulle jeg hatt en mye dyrere og bedre, men han mente til mitt bruk er denne ok. Så, da satser jeg på det :)

Søstra mi og sambissen har også akkurat kjøpt denne, så jeg satser på den er bra.

Frøken Pryd
Skrevet

Gratulere med ny PC, brukte feriepengene i fjor til det jeg også.

Er i samme situasjon selv jeg i sommer, plutselig ingen single venninner igjen, barnefri ei uke og ingen planer. Så på en tur til Paris og lurte på å hoppe på den alene, men ble til at jeg blir hjemme. Så nå drar jeg med meg noen venner på byen til helga og koser oss, og har faktisk avtaler nesten hver dag alikevel. Også får jeg tid til å trene så mye jeg vil. Så det blir nok ikke så ille alikevel:-D

Jeg har hatt en uke ferie allerede, og må innrømme at tiden har gått veldig fort. Jeg har iallefall ikke kjedet meg, selvom jeg ikke har hatt så veldig mye på programmet.

Deilig å sove lenge, være lenge oppe - enten se en film, surfe og chatte eller lese bok. Dessuten har jeg visst shoppa litt, og jeg har prioritert trening - så det er deilig med ferie gitt.

Skal eterhvert reise "hjemover" og besøke mamma og besteforeldre og slikt, og så håper jeg at det varmer seg opp så jeg kan få solt meg litt også.

Uansett - ferie er ganske deilig gitt - nå skal jeg ut og gå meg en tur, før jeg skal ta fatt på litt husarbeid.

Kos deg i sommer!!

Skrevet

Ser jaggu ut om elprice har ihvertfall ett produkt som det faktisk _er_ god pris på :-)

Hvis bruket ditt ikke er mer avansert enn å spille musikk, lese e-post og surfe, pluss evt. ikke-utviklingsbaserte oppgaver, så er en Pentium M (ikke Celeron) faktisk _mer_ enn kraftig nok for deg. Den maskinen der kunne til og med jeg vært fornøyd med, selv om jeg neppe kjøper noe annet enn dobbeltkjerneprosessor nå når det først har kommet.

"......................................"

Skrevet

Jeg har den, og er veldig fornøyd.

Skrevet

Ser jaggu ut om elprice har ihvertfall ett produkt som det faktisk _er_ god pris på :-)

Hvis bruket ditt ikke er mer avansert enn å spille musikk, lese e-post og surfe, pluss evt. ikke-utviklingsbaserte oppgaver, så er en Pentium M (ikke Celeron) faktisk _mer_ enn kraftig nok for deg. Den maskinen der kunne til og med jeg vært fornøyd med, selv om jeg neppe kjøper noe annet enn dobbeltkjerneprosessor nå når det først har kommet.

Kan du forklare med enkle ord hva en dobbeltkjerneprosessor er, og hva som er fordelen med det?

Skrevet

Kan du forklare med enkle ord hva en dobbeltkjerneprosessor er, og hva som er fordelen med det?

Det er den nye typen Intel-prosessorer (AMD har vel også kommet med det, hvis ikke er det rett rundt hjørnet). Den er typisk godt egnet til bærbare PC-er, da den bruker mindre strøm og dermed produserer mindre varme etc. etc. Det er siste generasjon prosessorer, uten at den egentlig er noe raskere. Bare bedre :-) Alle nye bærbare kommer med dobbeltkjerneprosessor nå, og Apple har gått over til Intel og disse prosessorene i nye maskiner.

"........................................."

Skrevet

Det er den nye typen Intel-prosessorer (AMD har vel også kommet med det, hvis ikke er det rett rundt hjørnet). Den er typisk godt egnet til bærbare PC-er, da den bruker mindre strøm og dermed produserer mindre varme etc. etc. Det er siste generasjon prosessorer, uten at den egentlig er noe raskere. Bare bedre :-) Alle nye bærbare kommer med dobbeltkjerneprosessor nå, og Apple har gått over til Intel og disse prosessorene i nye maskiner.

"........................................."

Takk skal du ha. Jeg har bare hatt AMD-prosessorer på de siste PC-ene jeg har hatt og har ikke fulgt med på hva Intel har hatt av nyheter. Høres bra ut da.

Skrevet

Takk skal du ha. Jeg har bare hatt AMD-prosessorer på de siste PC-ene jeg har hatt og har ikke fulgt med på hva Intel har hatt av nyheter. Høres bra ut da.

AMD på bærbar = dårlig. De har aldri helt fått til dette med mobile prosessorer. Men på stasjonære er det uendelig mye bedre enn Intel.

"........................................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

AMD på bærbar = dårlig. De har aldri helt fått til dette med mobile prosessorer. Men på stasjonære er det uendelig mye bedre enn Intel.

Hvorfor er det forresten så jævla dårlig batterikapasitet på de bærbare pc-ene jeg ser anonsert rundt-forbi?

Ofte ligger den på rundt 2 timer.

Selv kjøpte jeg den bærbare pc-en jeg nå sitter ved for litt over 2 år siden, og den hadde ca. 4-5 timers batterikapasitet. Nå, med nytt batteri, er jeg nesten oppe i 4-5 timer igjen.

Hvorfor blir ikke batterikapasiteten bedre? Det burde jo være et kritisk punkt for mange og noe som burde utvikles?

Skrevet

Hvorfor er det forresten så jævla dårlig batterikapasitet på de bærbare pc-ene jeg ser anonsert rundt-forbi?

Ofte ligger den på rundt 2 timer.

Selv kjøpte jeg den bærbare pc-en jeg nå sitter ved for litt over 2 år siden, og den hadde ca. 4-5 timers batterikapasitet. Nå, med nytt batteri, er jeg nesten oppe i 4-5 timer igjen.

Hvorfor blir ikke batterikapasiteten bedre? Det burde jo være et kritisk punkt for mange og noe som burde utvikles?

Fordi maskinene er rimelige, og har rimelige komponenter. Jo flere celler i et batteri, jo lengre kapasitet, og jo dyrere blir batteriet. Det er null problem å finne laptopbatterier til tusenvis av kroner. I en dyr maskin, f.eks en businessmodell, vil du gjerne finne batterier med mange timers kapasitet. Mens i en celeron-maskin til 5-6.000 er det sjeldent mer enn 2 timers batteritid.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fordi maskinene er rimelige, og har rimelige komponenter. Jo flere celler i et batteri, jo lengre kapasitet, og jo dyrere blir batteriet. Det er null problem å finne laptopbatterier til tusenvis av kroner. I en dyr maskin, f.eks en businessmodell, vil du gjerne finne batterier med mange timers kapasitet. Mens i en celeron-maskin til 5-6.000 er det sjeldent mer enn 2 timers batteritid.

Ok. For min var dyr. Den kosta vel rundt 16000 for 2 år siden.

Men jeg antok at det var tilsvarende maskiner som nå hadde sunket veldig i pris, og ble solgt for rundt 6000 kroner. Dog ser jeg jo at batterikapasiteten på disse er heller laber.

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med den bærbare jeg har nå med AMD-prosessor. Den er ganske ny da, så det kan jo ha skjedd en utvikling.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"AMD på bærbar = dårlig."

Før core duo-prosessorene kom (og AMD har også dobbeltkjerne så vidt jeg vet), så var det nå AMD Turion 64 mobile som ble regnet for å være den grommeste prosessoren på bærbart, så hvor du har det fra at AMD på bærbar er dårlig skjønner ikke jeg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ok. For min var dyr. Den kosta vel rundt 16000 for 2 år siden.

Men jeg antok at det var tilsvarende maskiner som nå hadde sunket veldig i pris, og ble solgt for rundt 6000 kroner. Dog ser jeg jo at batterikapasiteten på disse er heller laber.

"Men jeg antok at det var tilsvarende maskiner som nå hadde sunket veldig i pris, og ble solgt for rundt 6000 kroner. Dog ser jeg jo at batterikapasiteten på disse er heller laber."

Det tror jeg nok ikke. Dagens billige bærbare er ikke gårdagens dyre bærbare, det er maskiner med billigere komponenter, det er derfor de er billige. På en del felt vil nok din to år gamle bærbare være bedre enn en ny og billig bærbar. Men for mange vil en av dagens billigaskiner være mer enn tilstrekkelig god.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, jeg får gjøre det. Jeg fikk anbefalt den av min bror - han er sånn "datanerd". Jobber med data og er veldig opptatt av data. Selvfølgelig skulle jeg hatt en mye dyrere og bedre, men han mente til mitt bruk er denne ok. Så, da satser jeg på det :)

Søstra mi og sambissen har også akkurat kjøpt denne, så jeg satser på den er bra.

"Søstra mi og sambissen har også akkurat kjøpt denne, så jeg satser på den er bra."

Hvis ikke er det jo greit å kunne sitte og klage sammen med noen man kjenner godt. ;-)

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

"AMD på bærbar = dårlig."

Før core duo-prosessorene kom (og AMD har også dobbeltkjerne så vidt jeg vet), så var det nå AMD Turion 64 mobile som ble regnet for å være den grommeste prosessoren på bærbart, så hvor du har det fra at AMD på bærbar er dårlig skjønner ikke jeg.

Tenkte det samme som deg. Hadde en gang en AMD prosessor på en utgammel bærbar, og den var high tech da den ble kjøpt for 7-8 år sida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...