Gå til innhold

Hva er symptomene?

Gjest vil ikke bruke nicket mitt akkurat nu

Anbefalte innlegg

Gjest Klumpeguri
Skrevet

Hemmorider er små utposninger på tarmen som kan komme av stort trykk/press på tarmen, dårlig avføringsmønster (gravide får det ofte fordi de gjerne blir hardere i magen ol)

Det er ikke farlig men kan gjøre svært vondt.

Disse utposingene kan være blodfyldte, slik at ved press så kan de sprekke noe som da gir blod i avføringen. Blodet er da helt ferskt med en "fersk" rød farge.

Det kan gjøre svært vondt ved press på disse, noen ganger nærmerst skrumper de inn/dør ut og man kan gå med dem uten problemer.

Det finnes utvendige hemmorider som du kan kjenne og se (små hudklomper) og det finnes innvendige som du ikke kan se/kjenne større annet enn ubehaget og det evnt. blodet som kommer.

Litt kløe kan forekomme når hemmoridene "lever" pga. groing, strekk osv.

Man kan fjerne dem, bla. så er det ofte at de snurper en "strikk" rundt og klyper dem av. Dette skal dog være ganske smertefullt så det blir ofte anbefalt å la hemmoridene være om de ikke volder for mye besvær.

Er du plaget på noe vis og er usikker på om det kan være hemmorider så bør du oppsøke lege.

De utvendige ser man med en gang, de innvendige finner man ved å stikke et lite "kikkeapparat" inn i stumpen, gjerne så vidt på innsiden.

Jeg fødte for noen mnd siden, og når jeg ser i speilet så kan jeg se en liten mørkeblå klump på endetarmsåpningen. Den er ikke plagsom, kan egentlig ikke kjenne den når jeg tar på den. så den plager meg ikke i det hele tatt, men er det og hemorroider?

Videoannonse
Annonse
Gjest klump på klump
Skrevet

Jeg fødte for noen mnd siden, og når jeg ser i speilet så kan jeg se en liten mørkeblå klump på endetarmsåpningen. Den er ikke plagsom, kan egentlig ikke kjenne den når jeg tar på den. så den plager meg ikke i det hele tatt, men er det og hemorroider?

Vanskelig å si. Om du ikke kjenner den egentlig med fingrene så kan det kanskje være et kraftigere blåmerke etter på kjenningen?

Eller begynnelsen på en hemmoride som ikke bør utvikle seg til noe mer.

Så lenge den ikke plager deg nevneverdig så tror jeg du godt kan la kroppen din få bruke litt tid på å komme seg etter fødselen.

Ved å passe på magen din, så kan du være heldig og slippe de slags problemer. Det skal sies at fleste hemmoridene på gravide/mødre dukker opp allerede under graviditeten. Slik at fikk du ikke noen da så er det store muligheter for å klare å unngå dem nå.

:)

Skrevet

De jeg kjenner som har hatt det, hadde så vondt at de ikke fikk sove om natten og måtte gå rundt hele tiden...

Skrevet

De jeg kjenner som har hatt det, hadde så vondt at de ikke fikk sove om natten og måtte gå rundt hele tiden...

Var det faktisk så fælt, oi! Men hvis du gidder, kan du fortelle meg hvordan symptomer de hadde. Og var det vondt for dem når de var på do.

Takk!

Skrevet

Var det faktisk så fælt, oi! Men hvis du gidder, kan du fortelle meg hvordan symptomer de hadde. Og var det vondt for dem når de var på do.

Takk!

Det kan jeg desverre ikke svare på....

Skrevet

Det kan jeg desverre ikke svare på....

Hmm..okay. Men du kan vel fortelle meg om de hadde de samme symptomene som meg? Ønsker bare å vite om jeg har hemmorider eller ikke.

Skrevet

Hmm..okay. Men du kan vel fortelle meg om de hadde de samme symptomene som meg? Ønsker bare å vite om jeg har hemmorider eller ikke.

Hvilke symptomer har du da?

Skrevet

Hvilke symptomer har du da?

Føles at det er noe der nede selv etter at jeg har avføring. Kjenner sånn litt svakt.

Skrevet

Føles at det er noe der nede selv etter at jeg har avføring. Kjenner sånn litt svakt.

Det kan jeg ikke huske de jeg kjenner har nevnt noe om, men jeg kan jo ikke utelukke noe heller. Beklager jeg ikke er til mer hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...