Gå til innhold

Hustelefon - er det mulig??

Anbefalte innlegg

Snacky1365380698
Skrevet

Er det mulig at fasttlf er så dyrt? Håper nesten det er jeg som har oversett noe vesentlig her.

Det billigste alternativet til Telenor er 169kr/mnd når man har ISDN. Men da må du ringe så lite hvis det skal lønne seg, at abn til 239kr/mnd er mer realistisk. Men det er jo over 2000kr i året!?!?

Tenkte hustlf ville vært et ok tilleggsalternativ nå når vi flytter i ny leilighet. Har kun hatt hver sin mobil til nå. Greit for familie og venner å ha et fast nr å forholde seg til. Men fikk litt seconds thoughts nå ja....

Oppgitt...

Videoannonse
Annonse
Snacky1365380698
Skrevet

hustelefon, ja - ikke teleforn. Hehe, litt trøtt så tidlig om morgenen :)

Skrevet

Det er like greit med kun mobiltelefoner idag ja. Alt for dyrt med den gode gamle telefonen.

Skrevet

Har du bredbånd så kan du jo sjekke ut Skype? Veldig greit syns jeg. Da ringer du gratis til andre som har Skype, og for 13 øre minuttet med Skype Out til de som ikke har Skype.

sjekk ut www.skype.no

Clas Ohlsson selger rimelige Skype telefoner

Skrevet

Har du bredbånd (ADSL), så velg IP-telefoni. Eller test ut Skype-telefoni, som en annen her foreslår.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Sjekk ut tele 2 f.eks. De pleier å ha mye rimeligere abonnement

Skrevet

hustelefon, ja - ikke teleforn. Hehe, litt trøtt så tidlig om morgenen :)

Det er godt vi har en webbis som ikke kan fordra skriveleifer i overskrifter ;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vi sa opp hele hustelefonen for noen år siden, vi. Beste vi har gjort noensinne. Begge har jo mobiltelefoner, så det var bare smør på flesk og ekstrautgifter å ha hustelefon i tillegg.

Gjest Penger spart
Skrevet

Hvem trenger fasttelefon lenger? ingen!

Vi har sagt opp, og verden har blitt en helt annen.

Vips, så var vi kvitt alle plagsomme telefonselgere, bare det er god nok grunn for å si opp. Reservering funket aldri.

Bruk ip og mobil, da slipper du at nummeret kommer i telefonselgernes klør.

Og bruk kontantkort og forhåndsbetaling, deilig å være kvitt alle telefonregninger (unntatt den lille bredbåndsummen).

Skrevet

Hvem trenger fasttelefon lenger? ingen!

Vi har sagt opp, og verden har blitt en helt annen.

Vips, så var vi kvitt alle plagsomme telefonselgere, bare det er god nok grunn for å si opp. Reservering funket aldri.

Bruk ip og mobil, da slipper du at nummeret kommer i telefonselgernes klør.

Og bruk kontantkort og forhåndsbetaling, deilig å være kvitt alle telefonregninger (unntatt den lille bredbåndsummen).

Kvitt alle telefonselgere med bare mobilnummer? Ikke her i gården...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Da vi hadde fasttelefon var det telefonselgere på tråden omtrent daglig. Etter at vi sa opp fasttelefonen har jeg fått én oppringning fra telefon-spørreundersøkelse.

Gjest Penger spart
Skrevet

Ha mobiltelefonen på lydløs eller møte, da slipper du lyden om de prøver seg. Og reservere deg fra å stå i telefonkatalogene, også på nettet.

Vi plages aldri av telefonselgere lenger, har ikke skjedd en eneste gang siden vi kutta ut fasttelefon.

Skrevet

Da vi hadde fasttelefon var det telefonselgere på tråden omtrent daglig. Etter at vi sa opp fasttelefonen har jeg fått én oppringning fra telefon-spørreundersøkelse.

Det er ikke så mange som ringer her heller, men noen er det jo...

Skrevet

Ha mobiltelefonen på lydløs eller møte, da slipper du lyden om de prøver seg. Og reservere deg fra å stå i telefonkatalogene, også på nettet.

Vi plages aldri av telefonselgere lenger, har ikke skjedd en eneste gang siden vi kutta ut fasttelefon.

De ringer ikke så ofte at jeg gidder reservere meg fra å stå i telefonkatalogen.

ikke fast nick
Skrevet

Jeg har isdn fra Telenor, en linje, til 109 pr måned. Det går an å skifte fra to linjer til en linje på isdn, uten at det koster noe. Men til den prisen er det selvfølgelig dyrere pr samtale, så den passer nok best hvis du ikke ringer så mye.

Dessuten er det viktig å passe på at du har en telefon som du kan ringe nødnumre med dersom strømmen skulle bli borte. For om strømmen er borte, da virker ikke ip-telefoni, og heller ikke alle isdn-telefoner. Mobilen virker jo bare så lenge den har batteri.

Skrevet

Jeg ville gått for bredbånd og IP telefon. Det satser vi på å skaffe oss når vi flytter i alle fall, tenker som deg at det er greit for familie og venner å ha et fast nr å forholde seg til.

Dessuten er det sikkert ikke så dumt å begrense mobilbruken om man kan ifht stråling o.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...