Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, lovte jeg skulle spørre for et vennepar om dette. Hvorfor de vil vite det, tror jeg ikke jeg tør å spekulere i engang *ler*

Hvor urenslig på en skala fra 1-5 (1 kjempeurenslig, 5 renslig) er det for å en gutt å dusje seg hver 3 dag?

Og hvor urenslig er det av en jente å dusje seg 2 ganger i uken, men som vasker seg nedentil hver dag?

Tror jeg vil begynne å se annerledes på det venneparet fra nå av jeg!*ler litt*

Videoannonse
Annonse
  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• NeaNoor

7

• ShitDiddelyDo

6

• løvinne71

5

• Hatsumomo

3

Mest aktive i denne tråden

Snacky1365380698
Skrevet

1 må jo nødvendigvis være at de aldri dusjer, så da ligger begge pent på en 2'er (men tanken på det gjør at jeg har lyst til å plassere de på en 1'er!).

Hvis dama vasker seg i underlivet hver dag, hvorfor bare ikke hoppe i dusjen??

Og fikk lyst å spørre han fyren om hvor ofte han får oralsex..hehe..sannsynligvis ikke ofte :)

Skrevet

Nei, jeg synes ikke dette kan kalles urenslig.

Så lenge man vasker seg "ofte nok" til ikke å lukte svette, eller ha synlig fett hår, og i tillegg har noen ekstra vasker nedentil, så synes jeg dette er innenfor normal hygiene å regne!

Men jeg synes det blir litt feil å måle hygiene kun etter hvor ofte og hvor mange ganger man vasker seg / dusjer.

For det er jo veldig individuelt hvor mye man svetter, hvor fort håret blir fett, hvor aktiv man er, eller hvor "skitne" omgivelser man ferdes i.

Noen ser sikkert rene og pene ut selvom de dusjer "bare" to ganger i uka, mens andre bør dusje nærmest daglig for å virke rene...

Dermed må jo hver enkelt finne ut sitt "behov."

D

Skrevet

Nei, jeg synes ikke dette kan kalles urenslig.

Så lenge man vasker seg "ofte nok" til ikke å lukte svette, eller ha synlig fett hår, og i tillegg har noen ekstra vasker nedentil, så synes jeg dette er innenfor normal hygiene å regne!

Men jeg synes det blir litt feil å måle hygiene kun etter hvor ofte og hvor mange ganger man vasker seg / dusjer.

For det er jo veldig individuelt hvor mye man svetter, hvor fort håret blir fett, hvor aktiv man er, eller hvor "skitne" omgivelser man ferdes i.

Noen ser sikkert rene og pene ut selvom de dusjer "bare" to ganger i uka, mens andre bør dusje nærmest daglig for å virke rene...

Dermed må jo hver enkelt finne ut sitt "behov."

D

Jepp, der sa du det.

Jeg er godt fornøyd med å dusje annenhver dag. Tredje dag føler jeg at jeg MÅ dusje, men dagen etter en dusj er det INGEN som kan se eller lukte noe som helst.

Kroppen venner seg til rutiner, og min kropp har vent seg til å få fett hår hver tredje dag. Sånn er det bare.

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, som oftest to ganger daglig. Må i allefall dusje om morgenen. Leste en gang hvor mye man egentlig svetter iløpet av en natt. Usj...

Så om jeg hadde dusjet to ganger i uka, hadde jeg følt meg urenslig.

Skrevet

Jepp, der sa du det.

Jeg er godt fornøyd med å dusje annenhver dag. Tredje dag føler jeg at jeg MÅ dusje, men dagen etter en dusj er det INGEN som kan se eller lukte noe som helst.

Kroppen venner seg til rutiner, og min kropp har vent seg til å få fett hår hver tredje dag. Sånn er det bare.

Høres akkurat ut som meg.

Jeg har hverken tid eller behov for å dusje HVER dag, men supplerer av og til med en ekstra vask her eller der, etter behov...

Tror ikke det lukter vondt av meg heller...

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, som oftest to ganger daglig. Må i allefall dusje om morgenen. Leste en gang hvor mye man egentlig svetter iløpet av en natt. Usj...

Så om jeg hadde dusjet to ganger i uka, hadde jeg følt meg urenslig.

Da tror jeg nok du har et mer unormalt dusj-mønster enn en som dusjer 2-3 ganger i uka...

Ingen TRENGER å dusje 2 ganger daglig av hensyn til hygienen!

Synes du høres litt paranoid ut, jeg....

Frøken Pryd
Skrevet

Jeg personlig er avhengig av en dusj om morgenen, hvis jeg ikke får den føler jeg meg ustelt.

Og de dagene jeg trener dusjer jeg jo to ganger, men da vasker jeg ikke håret etter trening som regel - med mindre jeg skal noe etterpå da :)

Men - det er jo sikkert veldig individuelt dette, og så lenge man vasker seg godt (forresten så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke like godt dusjer da - det tar jo ikke noe lengre tid...), så er man vel "ren pg pen".

Skrevet

"Hvor urenslig på en skala fra 1-5 (1 kjempeurenslig, 5 renslig) er det for å en gutt å dusje seg hver 3 dag?"

4.

"Og hvor urenslig er det av en jente å dusje seg 2 ganger i uken, men som vasker seg nedentil hver dag?"

4.9.

"......................................."

Skrevet

Da tror jeg nok du har et mer unormalt dusj-mønster enn en som dusjer 2-3 ganger i uka...

Ingen TRENGER å dusje 2 ganger daglig av hensyn til hygienen!

Synes du høres litt paranoid ut, jeg....

Paranoid?? Jeg liker å starte dagen med en dusj, og trener fire dager i uka. Dusjer selvsagt etter trening.

Skrevet

Paranoid?? Jeg liker å starte dagen med en dusj, og trener fire dager i uka. Dusjer selvsagt etter trening.

Du skrev ikke noe om at du trente. Derimot skrev du at du "hadde hørt om hvor mye man svetter i løpet av en natt" og fikk det til å virke som den hyppige dusjingen din var litt påvirket av dette "skrekk-scenariet"...

Derfor oppfatnigen om at du virket litt paranoid...

Skrevet

Du skrev ikke noe om at du trente. Derimot skrev du at du "hadde hørt om hvor mye man svetter i løpet av en natt" og fikk det til å virke som den hyppige dusjingen din var litt påvirket av dette "skrekk-scenariet"...

Derfor oppfatnigen om at du virket litt paranoid...

På morgenen dusjer jeg bl.a pga. det, ja. Dusjer selvsagt ikke på kvelden fordi jeg kanskje har svettet natten før.

Artig at man blir stemplet som paranoid fordi man dusjer oftere enn deg.

Gjest Disney
Skrevet

Spørs hvor mye man svetter, (hvor fort håret blir fett, hvor mye sex man har, søler osv.) det. Og hvor godt man vasker seg når man vasker seg med klut. Jeg dusjer annenhver dag ca.,vasker meg hver dag. Så jeg syns de er helt normalt renslig.

Skrevet

Jepp, der sa du det.

Sånn er jeg også:)

Før, da var jeg så redd for all slag skitt (psykisk sykdom som gjorde det), da dusjet jeg flere ganger om dagen. Da var det ikke godt å dusje.

nå som jeg dusjer annenhver dag er dusjen bare herlig! er det noe spesielt,, feks trener 2 dager på rad, eller skal i selskap, da dusjer jeg hver dag. men det er sjeldent:)

:)

mil1365380270
Skrevet

Jenta vasker seg i alle fall, men ville ikke gjort noe intimt med noen av dem. Begge får en 3-er.

Skrevet

Sånn er jeg også:)

Før, da var jeg så redd for all slag skitt (psykisk sykdom som gjorde det), da dusjet jeg flere ganger om dagen. Da var det ikke godt å dusje.

nå som jeg dusjer annenhver dag er dusjen bare herlig! er det noe spesielt,, feks trener 2 dager på rad, eller skal i selskap, da dusjer jeg hver dag. men det er sjeldent:)

:)

Jepp, jepp. Og alltid hårvask etter trening, men som regel timer jeg trening og hårvask uansett. Det sliter utrolig på håret å vaske det hver dag.

Jeg har hatt bekjente som trener nesten på toppnivå, og de sa at de dusjet etter hver trening (ca hver eneste dag), men vasket ikke håret mer enn annenhver dag likevel.

Skrevet

Dette er vel sånn midt på 3 vil jeg anta.

Men det kommer selsagt helt an på hvor mye de vasker seg ellers. Hvis de f.eks. ikke skulle ha vasket seg mellom dusjene, så blir de jo urenselige.

Men hvis de vasker hender, under armene, i underlivet, osv. hver dag, så er ikke dette den verste urensligheten.

Vi må ikke glemme at det er bare i de siste to til tre tiårene, maks, som det har blitt en vane å dusje så ofte som vi gjør nå. De overlevde den gangen også.

Dusje f.eks to ganger daglig er ikke bra for huden. I tilleg er det tull i forhold til renslighet, hvis man ikke har trent eller av andre årsaker blir ekstra svett. Hudleger fraråder å dusje for ofte.

Skrevet

På morgenen dusjer jeg bl.a pga. det, ja. Dusjer selvsagt ikke på kvelden fordi jeg kanskje har svettet natten før.

Artig at man blir stemplet som paranoid fordi man dusjer oftere enn deg.

Jeg skrev: "Du høres litt paraniod ut"

Det er vel ikke akkurat å stemple deg som å faktisk VÆRE paraniod?

Grunnlaget mitt for å si det hadde heller ingenting å gjøre med de praktiske fakta at du dusjer oftere enn meg,

men jeg forklarte deg jo årsaken i mitt forrige innlegg...

Skrevet

Jepp, jepp. Og alltid hårvask etter trening, men som regel timer jeg trening og hårvask uansett. Det sliter utrolig på håret å vaske det hver dag.

Jeg har hatt bekjente som trener nesten på toppnivå, og de sa at de dusjet etter hver trening (ca hver eneste dag), men vasket ikke håret mer enn annenhver dag likevel.

Ja, det er sikkert lurt! Jeg også merker at håret er blitt myye finere nå som jeg bare vasker det annenhver dag:)

Skrevet

Men åssen klarer de å la være å vaske håret etter trening? Hos meg blir håret gjennomsvett i nakken når jeg trener. Dvs. løper. Seigt og jævlig, og vil liksom ikke tørke hvis jeg ikke har vasket det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...