Gå til innhold

Hva er poenget med eggkoker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en eggkoker fordi jeg trodde eggene ville bli fortere ferdig.

Jeg tror den til og med brukte lenger tid enn ved å koke i kasserolle. Dessuten ble det enda mer å stappe i mine overfylte skap, den er i 3 deler, altså mer å vaske.

Den tappen som er på eggkokeren til å stikke hull i egget med er så tykk at hele egget ble most.

For et fiaskokjøp :(

Gjest Mirandolina
Skrevet

Godt spørsmål :)

Mye unyttige matrielle ting,som folk bare må ha...for å ha det.

Skrevet

Jeg liker den fordi den alltid lager perfekt kokte egg uansett om jeg vil ha bløtkokt, smilende eller hardkokt. Jeg husker aldri riktige koketider når jeg koker dem i kjele :)

Mista nikket
Skrevet

Jeg liker den fordi den alltid lager perfekt kokte egg uansett om jeg vil ha bløtkokt, smilende eller hardkokt. Jeg husker aldri riktige koketider når jeg koker dem i kjele :)

Hva er smilende egg??? Har jeg aldri hørt om før.

Gjest togli
Skrevet

Oh, nå kom jeg på at vi har en eggkoker laaaangt bakerst i et av kjøkkenskapene....

Gjest signatura
Skrevet

Hva er smilende egg??? Har jeg aldri hørt om før.

Hardkokte egg med en myk (smilende) kjerne i det gule. Tror jeg.

Skrevet

Hehe, jeg leste "Hva er poenget med eggstokker" jeg.

Lurte litt på hva dette var for en tråd :-)

*lol*

Gjest "90210"
Skrevet

Eggkoker har de solgt mye av på tilbud da, grunnet det at de liksom skulle selge så mye av dem, for det var så ganialt.

Det var før folk fant at det egentlig var idiotisk.

Skrevet

Godt spørsmål :)

Mye unyttige matrielle ting,som folk bare må ha...for å ha det.

Nettopp. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg måtta ha det.

Skrevet

Oh, nå kom jeg på at vi har en eggkoker laaaangt bakerst i et av kjøkkenskapene....

Havner nok langt bak i et skap her også. Da er jeg mer fornøyd med milkshakemaskinen vi kjøpte, eller smoothiemaskin.. Veit ikke hva den heter, men vi har laget mye herlig milkshake i går og i dag :) Snadder!

Skrevet

Hehe, jeg leste "Hva er poenget med eggstokker" jeg.

Lurte litt på hva dette var for en tråd :-)

*lol*

Her spør man om alt, he he.. Men eggstokkene mine har jeg forstått poenget med ;)

Skrevet

Totalt sett ikke så fantastisk nei. Men du frigjør en plate, og slipper huske på egga.

Skrevet

Det har jeg ingen planer om å kjøpe, nei.

Men vi var på besøk hos noen for ikke så lenge siden, som hadde riskoker! En ting jeg hadde like tanker om som eggkokeren, nemlig at det bare var tøys, vas og tok opp skapplass. Men makan for en fantastisk god ris det ble!! Det var helt utrolig og jeg ble sittende og spise risen bar til slutt. ;)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Nettopp. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg måtta ha det.

Jepp,har det jeg også,bruker den aldri...

Skrevet

Eg er frykteleg glad i kokt egg og kaviar, og eggkokaren er ein flott liten dings som alltid kokar egga perfekt. Den brukast minst eit par-tre gongar i veka her i huset.

Gjest togli
Skrevet

Havner nok langt bak i et skap her også. Da er jeg mer fornøyd med milkshakemaskinen vi kjøpte, eller smoothiemaskin.. Veit ikke hva den heter, men vi har laget mye herlig milkshake i går og i dag :) Snadder!

Smoothie lager vi her hjemme også! Problemet er at jeg ikke har satt meg helt inn i de ulike blandingene, så det blir helst bare frosne jordbær med appelsinjuice e.l. Smaker iallefall godt :-)

Skrevet

Smoothie lager vi her hjemme også! Problemet er at jeg ikke har satt meg helt inn i de ulike blandingene, så det blir helst bare frosne jordbær med appelsinjuice e.l. Smaker iallefall godt :-)

Prøv vaniljeis - en svææær klatt, ha i jordbær og melk. Herrlig :) Jeg kjøpte friske jordbær i dag.

Mye vaniljeis, melk og f eks banan, eller oboypulver, eller blåbær osv er også deilig. Selv han far i huset spør om mer :)

Gjest togli
Skrevet

Prøv vaniljeis - en svææær klatt, ha i jordbær og melk. Herrlig :) Jeg kjøpte friske jordbær i dag.

Mye vaniljeis, melk og f eks banan, eller oboypulver, eller blåbær osv er også deilig. Selv han far i huset spør om mer :)

Jeg har vært gnien på vaniljeis i smoothien fordi jeg har en niåring som får turbopropeller i baken av vanilje ;-)

Kanskje jeg sniker meg til en vaniljeissmoothie etter ungenes leggetid en kveld?!

Mista nikket
Skrevet

Hardkokte egg med en myk (smilende) kjerne i det gule. Tror jeg.

Okey, det er mine mislykkede hardkokte egg det da :-)

Skrevet

Har aldri skjønt poenget med eggkokere, annet enn hvis man f.eks bor på hybel uten komfyr. Dessuten er eggkokere en ting folk syns er fin å ty til når de ikke vet hva de skal kjøpe i gave til "den som har alt". Hadde jeg hatt eggkoker ville den blitt stående og støve ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...