Gå til innhold

Blir jo aldri kvitt den magen!

Anbefalte innlegg

Gjest maggister

Det der er bare tull. Den "tuten" består av fett og det fettet forsvinner ikke noe raskere ved magetrening enn ved bicepstrening.

Joda, mange har slappere magemuskler lenger ned. Ser det tydelig ved at hvis man strammer magen så blir den mye flatere, hadde det vært bare fett ville man ikke kunnet stramme inn fettet på samme måte.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

8

• Babette

3

• Prozak

3

• Dory

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest mageline

Nei, det skal godt gjøres at de er for godt trent. :)

Det er nok fett. Det siste spekklaget kan være et helvete å få av, og det kan kreve et særdeles gjennomtenkt kosthold og god trening.

Men det hele kan naturligvis også bare være noe du innbiller deg. Du ville ikke vært den første. :)

Ok, da. Ønsketenkning fra min side det der med magemusklene :)

Er vel ikke stort jeg kan gjøre da, tenker jeg. En ting er jo å ikke gjøre noe med ting man er misfornøyd med, men så veldig irriterende å ikke oppnå de resultatene man vil når man faktisk gjør en innsats! Begrenset hvor sunn man kan være før det blir sykelig og. Og sjokkis må man jo ha innimellom :)

ShitDiddelyDo

Joda, mange har slappere magemuskler lenger ned. Ser det tydelig ved at hvis man strammer magen så blir den mye flatere, hadde det vært bare fett ville man ikke kunnet stramme inn fettet på samme måte.

Mange har mer fett lengre ned. Og det er helt naturlig. Det er for mange mye vanskeligere å bli kvitt dette fettet enn det over, spesielt for kvinner.

Alle vet vel at det ikke går an å punktforbrenne? Altså - du mister ikke et milligram mer fett på magen av å ta situps enn av pushups.

"....................................."

Gjest maggister

Alle vet vel at det ikke går an å punktforbrenne? Altså - du mister ikke et milligram mer fett på magen av å ta situps enn av pushups.

"....................................."

Nei, selvsagt ikke, men poenget med sit ups er da heller ikke det, men å stramme magemusklene. Mange har litt mage pga slappe magemuskler, og da hjelper sit ups.

ShitDiddelyDo

Nei, selvsagt ikke, men poenget med sit ups er da heller ikke det, men å stramme magemusklene. Mange har litt mage pga slappe magemuskler, og da hjelper sit ups.

De færreste som trener regelmessig, selv om magetrening ikke står på programmet, har dårlige trente magemuskler. Magemusklene får kjørt seg nesten uansett.

Og situps tar helt korrekt mest på de øverste rutene, men det vil ikke si at ikke de nederste får kjørt seg godt de også. Det gjør de.

Det er fettet som er problemet. Ikke musklaturen.

Annonse

Gjest maggister

De færreste som trener regelmessig, selv om magetrening ikke står på programmet, har dårlige trente magemuskler. Magemusklene får kjørt seg nesten uansett.

Og situps tar helt korrekt mest på de øverste rutene, men det vil ikke si at ikke de nederste får kjørt seg godt de også. Det gjør de.

Det er fettet som er problemet. Ikke musklaturen.

Ikke enig, for har sett for fler at magen ble klart flatere nederst når man begynte å trene den rett. Merket det godt selv også:)

ShitDiddelyDo

Ikke enig, for har sett for fler at magen ble klart flatere nederst når man begynte å trene den rett. Merket det godt selv også:)

Forskjellen i utseende vil først være der hvis du er skrapa for fett og dermed kan se hvordan musklene forandrer form. Det kan du ikke med fett der, og de fleste har litt fett helt nederst.

Gjest maggister

Forskjellen i utseende vil først være der hvis du er skrapa for fett og dermed kan se hvordan musklene forandrer form. Det kan du ikke med fett der, og de fleste har litt fett helt nederst.

Fortsatt ikke enig, du er gutt og har nok litt annerledes anatomi enn jenter. Å trene magemusklene gir faktisk flatere mage, tro det eller ei.

ShitDiddelyDo

Fortsatt ikke enig, du er gutt og har nok litt annerledes anatomi enn jenter. Å trene magemusklene gir faktisk flatere mage, tro det eller ei.

For en helt utrent person - selvsagt. Men personen over trener blant annet løping. En som trener løping har ikke slappe magemuskler. De færreste har slappe magemuskler med mindre de nettopp har vært gravide.

Har du prøvd Pilates-trening? Skal gjøre underverker for magen har jeg hørt.

Nå er det nå en gang så at vi er forskjellig skapt, og jeg tror at noen aldri får flat mage. Jeg har alltid hatt litt mage, selv om jeg var tynn som en strek ellers. Må jo ha plass til tarmer og andre innvoller også vet du :-)

Min niese derimot har så flat mage at hun har komplekser for det. Hun syntes det var så flaut å ikke ha mage, når alle vennene hennes hadde det.

Det skal ikke være lett! Alle har som regel noe de er misfornøyde med.

Jeg er sikker på at det er mange som misunner deg din fine fasong, så prøv å se hvor fin og naturlig du egentlig ser ut.

Ha en fortsatt fin sommer, og la magen din få se solen!

Gjest togli

Jeg både løper og sykler, og er egentlig veldig godt trent. Men, den magen ass!

Har ikke så mye fett der at det gjør noe heller, men er et eller annet mystisk der inne ;)

Prøv en tarmrensekur. Kanskje det er mye luft i magen din som gjør den oppblåst?

Jeg fikk her på dol anbefalt "dr.Greys tarmrenseprogram". Det funker som bare rakker'n! - og magen ble flat og fin til sydenturen til uka :-)

Annonse

For en helt utrent person - selvsagt. Men personen over trener blant annet løping. En som trener løping har ikke slappe magemuskler. De færreste har slappe magemuskler med mindre de nettopp har vært gravide.

Jeg er enig med deg her. Magen min blir ikke flatere av å trene magemusklene, og jeg er jente.

Gjest mageline

Prøv en tarmrensekur. Kanskje det er mye luft i magen din som gjør den oppblåst?

Jeg fikk her på dol anbefalt "dr.Greys tarmrenseprogram". Det funker som bare rakker'n! - og magen ble flat og fin til sydenturen til uka :-)

Den tror jeg at jeg må prøve!

Hvor får man kjøpt den, og hva sånn ca er prisen?

Gjest togli
Gjest togli

Den tror jeg at jeg må prøve!

Hvor får man kjøpt den, og hva sånn ca er prisen?

I det forrige innlegget mitt fikk du samme link to ganger, men hvis du søker på siden, så finner du nok fram til teen selv. Den er god :-)

Selve tarmrensepulveret er ikke spesielt godt - for å si det mildt *hehe*

"du er gutt og har nok litt annerledes anatomi enn jenter"

Man forholder seg jo ikke bare til seg selv og sitt kjønn. Man forholder seg også til fysiske og treningsfysiologiske fakta.

"......................................."

Har du prøvd Pilates-trening? Skal gjøre underverker for magen har jeg hørt.

Nå er det nå en gang så at vi er forskjellig skapt, og jeg tror at noen aldri får flat mage. Jeg har alltid hatt litt mage, selv om jeg var tynn som en strek ellers. Må jo ha plass til tarmer og andre innvoller også vet du :-)

Min niese derimot har så flat mage at hun har komplekser for det. Hun syntes det var så flaut å ikke ha mage, når alle vennene hennes hadde det.

Det skal ikke være lett! Alle har som regel noe de er misfornøyde med.

Jeg er sikker på at det er mange som misunner deg din fine fasong, så prøv å se hvor fin og naturlig du egentlig ser ut.

Ha en fortsatt fin sommer, og la magen din få se solen!

En kommentar til det du skriver:

Ja, alle har noe som ikke er perfekt. Men det er ens eget valg om man velger å være misfornøyd med det eller ikke.

To kvinner kan godt ha samme lille valk, mens den ene er fornøyd, den andre ikke.

Gjest ponndus

"du er gutt og har nok litt annerledes anatomi enn jenter"

Man forholder seg jo ikke bare til seg selv og sitt kjønn. Man forholder seg også til fysiske og treningsfysiologiske fakta.

"......................................."

Som du tydeligvis ikke har helt greie på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...