Kathrine Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Skrevet 18. juli 2006 Jeg har nettopp gått bort fra phpbb etter å ha blitt plaget av stadige små frustrasjoner i årevis. Good riddance, spør du meg Hei:) Hva syns du om SM i forhold til phpBB da? Spør alle jeg kan nå, for dette har jeg null peiling på... 0 Siter
citoyen Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hei:) Hva syns du om SM i forhold til phpBB da? Spør alle jeg kan nå, for dette har jeg null peiling på... SM er mer konfigurerbart, og det er enklere å installere modifikasjoner. Medlemsadministrasjonen er mye mer strømlinjeformet. Det har irritert vettet av meg i phpBB at for f.eks å slette en bruker må jeg inn på hver enkelt brukers profil, man kan ikke slette flere på en gang, som ofte kan være nødvendig når man blir utsatt for spam. Den norske oversettelsen er mye bedre enn den i phpBB (den i phpBB måtte jeg sitte og fikse på i timevis før jeg kunne se meg bekjent av å bruke den). Det jeg ikke har testet ennå er oppdateringer. Jeg har stadig opplevd problemer med phpBB etter oppdateringer, ting man så må inn og finne hacks for på supportforumet. Nå sist funket ingen av hackene for problemet jeg opplevde, så etter å ha revet meg i håret noen dager bestemte jeg meg for at det var like greit å prøve noe annet. Konverteringen av hele forumet, medlemmer og poster og alt, gikk strålende. phpBB er ikke noe dårlig program, altså, og jeg er sikker på at SMF også har sine ulemper. Men så langt opplever jeg SMF som langt mer admin-vennlig. Brukerne mine er fornøyde også. 0 Siter
Kathrine Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Skrevet 19. juli 2006 SM er mer konfigurerbart, og det er enklere å installere modifikasjoner. Medlemsadministrasjonen er mye mer strømlinjeformet. Det har irritert vettet av meg i phpBB at for f.eks å slette en bruker må jeg inn på hver enkelt brukers profil, man kan ikke slette flere på en gang, som ofte kan være nødvendig når man blir utsatt for spam. Den norske oversettelsen er mye bedre enn den i phpBB (den i phpBB måtte jeg sitte og fikse på i timevis før jeg kunne se meg bekjent av å bruke den). Det jeg ikke har testet ennå er oppdateringer. Jeg har stadig opplevd problemer med phpBB etter oppdateringer, ting man så må inn og finne hacks for på supportforumet. Nå sist funket ingen av hackene for problemet jeg opplevde, så etter å ha revet meg i håret noen dager bestemte jeg meg for at det var like greit å prøve noe annet. Konverteringen av hele forumet, medlemmer og poster og alt, gikk strålende. phpBB er ikke noe dårlig program, altså, og jeg er sikker på at SMF også har sine ulemper. Men så langt opplever jeg SMF som langt mer admin-vennlig. Brukerne mine er fornøyde også. Takk for grundig svar:) Går for SM jeg, enkelt og greit er tingen for meg;) 0 Siter
Prozak Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Takk for svar:) Er phpBB like enkelt å tilpasse "mine behov" som SM? Og er phpBB mer utsatt for hackere enn SM? Jeg er helt blank på dette, så jeg må spørre litt... phpBB er nok kanskje litt mindre enkelt hvis du er nybegynner, uten at jeg kjenner noe særlig til SM. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Takk for svar:) Er phpBB like enkelt å tilpasse "mine behov" som SM? Og er phpBB mer utsatt for hackere enn SM? Jeg er helt blank på dette, så jeg må spørre litt... phpBB er nok kanskje litt mindre enkelt hvis du er nybegynner, uten at jeg kjenner noe særlig til SM. "........................................." 0 Siter
citoyen Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 phpBB er nok kanskje litt mindre enkelt hvis du er nybegynner, uten at jeg kjenner noe særlig til SM. "........................................." Hvis du ikke kjenner noe særlig til SM, hvordan vet du at phpBB er det beste? 0 Siter
Prozak Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hvis du ikke kjenner noe særlig til SM, hvordan vet du at phpBB er det beste? Fordi jeg _synes_ det :-) "................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.