Gå til innhold

Bedre liv

Anbefalte innlegg

Gjest "90210"
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke orker skaffe meg et bedre liv jeg... for en jævla TAPER jeg er...

Har bare lyst til å ha et normalt liv, med venner, fritidsaktiviteter, festing, kjæreste, mestre studier slik som normale mennesker gjør.

Men neida. TAAAPER...

Videoannonse
Annonse
Gjest Mirandolina
Skrevet

Men det er ikke "unormalt" å være som deg,det er mange i samme båt...

De vil de vil men får det ikke til....

Men synd ingen finner på noe slik at det blir mere fellesskap,at samfunnet blir mere innkluderende.

Alle er opptatt med sitt,spesiellt de som mestrer alt....

Gjest "90210"
Skrevet

Men det er ikke "unormalt" å være som deg,det er mange i samme båt...

De vil de vil men får det ikke til....

Men synd ingen finner på noe slik at det blir mere fellesskap,at samfunnet blir mere innkluderende.

Alle er opptatt med sitt,spesiellt de som mestrer alt....

Er vel bare sunt det, at man må jobbe litt for få det bedre...

Det jeg klager over er ikke at ingen hjelper meg, men at jeg ikke klarer å hjelpe meg selv.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Det jeg klager over er ikke at ingen hjelper meg, men at jeg ikke klarer å hjelpe meg selv.

hvorfor greier du ikke å hjelpe deg selv?

Gjest "90210"
Skrevet

hvorfor greier du ikke å hjelpe deg selv?

Vel det er vel mer komplisert enn det.

Men akkurat nå kunne jeg jo trent og spist sunnere. Det ville gjort meg mer lykkelig. Er bare det at jeg ikke klarer det da.

På det området klarer jeg ikke hjelpe meg selv.

Går sånn i bølgedaler... noen ganger klarer jeg det, andre ganger ikke...

Blir rett og slett deprimert av denne stagnasjonen.

Gjest Vimsenn
Skrevet

Hva mener du?

Ja det må være snoooopy! jenner igjen måten hun skriver innleggene på

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Vel det er vel mer komplisert enn det.

Men akkurat nå kunne jeg jo trent og spist sunnere. Det ville gjort meg mer lykkelig. Er bare det at jeg ikke klarer det da.

På det området klarer jeg ikke hjelpe meg selv.

Går sånn i bølgedaler... noen ganger klarer jeg det, andre ganger ikke...

Blir rett og slett deprimert av denne stagnasjonen.

jeg gikk ned i vekt v å trene og spise sunnere,men ble ikke lykkeligere av det..fordi dette tok ikke bort de problemene som ligger bak mitt dårlige selvbilde og depresjon. leser en bok for tiden,og der står beskrevet en av de tankefeil vi mennesker gjør: alt-eller-intet tenkning.kalles også svart-hvitt tenkning,hvor vi ser bort fra alle grånyansene."hvis jeg ikke lykkes i alt,er jeg en taper!" dersom vi tenker slik vil det for eksempel være vanskelig å slutte å røyke.nesten alle sprekker en eller annen gang,og da vil man tenke:"nå er det gjort!jeg klarte det ikke denne gangenheller! enten er man en røyker eller så er man en ikkerøyker"

Gjest "90210"
Skrevet

jeg gikk ned i vekt v å trene og spise sunnere,men ble ikke lykkeligere av det..fordi dette tok ikke bort de problemene som ligger bak mitt dårlige selvbilde og depresjon. leser en bok for tiden,og der står beskrevet en av de tankefeil vi mennesker gjør: alt-eller-intet tenkning.kalles også svart-hvitt tenkning,hvor vi ser bort fra alle grånyansene."hvis jeg ikke lykkes i alt,er jeg en taper!" dersom vi tenker slik vil det for eksempel være vanskelig å slutte å røyke.nesten alle sprekker en eller annen gang,og da vil man tenke:"nå er det gjort!jeg klarte det ikke denne gangenheller! enten er man en røyker eller så er man en ikkerøyker"

Må liksom prøve å få det bra med det man har.

Så vil man få så mye mer.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Må liksom prøve å få det bra med det man har.

Så vil man få så mye mer.

det kom ikke noe annet til meg,av at jeg forandret kroppen min(bortsett fra bedre fysisk helse).fikk det ikke bedre med meg selv(psyken).etter jeg har begynt å forandre tankene mine,går det mye bedre.er tryggere på meg selv,mer positiv, mer åpen,kommer lettere i kontakt med folk..osv

Gjest "90210"
Skrevet

det kom ikke noe annet til meg,av at jeg forandret kroppen min(bortsett fra bedre fysisk helse).fikk det ikke bedre med meg selv(psyken).etter jeg har begynt å forandre tankene mine,går det mye bedre.er tryggere på meg selv,mer positiv, mer åpen,kommer lettere i kontakt med folk..osv

Åssen har du forandret dine tanker da?

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Åssen har du forandret dine tanker da?

blandt annet v å skrive positive ting om meg selv,har jeg klart å innse at jeg er verdifull,har mye å være stolt av har mye å gi. også(jeg er ikke så god til å forklare) bli bevisst på hva jeg tenker når jeg tenker neg.(blir deppa når negative tanker slår ned i meg).skriv ned tankene. skriv opp hva du kan tenke i steden(en positiv tanke).og bytt ut den neg. med den pos. når tanken kommer. (psykiateren NHD har en bedre forklaring,hvis du vil slå opp på hans side,for det her er ikke helt som han sa det,men noe jeg tenkte meg fram til selv. tror hans beskrivelse er bedre) den boken jeg har begynt å lese nå,forresten,vet jeg vil forandre mitt liv!!etter jeg begynte å lese i den,merket jeg at tankene snudde seg "av seg selv".det er bare utrolig.du må oppleve det!

Gjest "90210"
Skrevet

blandt annet v å skrive positive ting om meg selv,har jeg klart å innse at jeg er verdifull,har mye å være stolt av har mye å gi. også(jeg er ikke så god til å forklare) bli bevisst på hva jeg tenker når jeg tenker neg.(blir deppa når negative tanker slår ned i meg).skriv ned tankene. skriv opp hva du kan tenke i steden(en positiv tanke).og bytt ut den neg. med den pos. når tanken kommer. (psykiateren NHD har en bedre forklaring,hvis du vil slå opp på hans side,for det her er ikke helt som han sa det,men noe jeg tenkte meg fram til selv. tror hans beskrivelse er bedre) den boken jeg har begynt å lese nå,forresten,vet jeg vil forandre mitt liv!!etter jeg begynte å lese i den,merket jeg at tankene snudde seg "av seg selv".det er bare utrolig.du må oppleve det!

Orker/gidder ikke lese stort for tiden jeg... har hatt det sånn i flere måneder.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Forstod jo det,det er ikke lett å hjelpe seg selv..er ikke lett når man "står stille".

Ønsker deg alt godt,take care :)

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Orker/gidder ikke lese stort for tiden jeg... har hatt det sånn i flere måneder.

det er en ganske tynn og lettlest bok:).du nevnte studier,skal du studere nå,til høsten?

nattsvermeren1365380995
Skrevet

hvis du absolutt ikke orker å lese for tiden:hvis du går til psykolog,kan du be ham om å få kognitiv terapi.det har jeg tenkt å gjøre,selv om jeg er godt hjulpen allerede.

Gjest samme båt
Skrevet

Hvilken bok, hvilken forfatter? tror jeg kunne trenge noe sånt!

nattsvermeren1365380995
Skrevet

livet er et usikkert prosjekt,av ingvard wilhelmsen,anbefalt av nhd,på siden for psykiatri.veldig bra!:)

nattsvermeren1365380995
Skrevet

se også tråder på siden for psy.:" negative tankebaner",og "kan en lære seg å tenke positivt",og "nettside om kognitiv terapi"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...