Gå til innhold

Uten fast bopel

Anbefalte innlegg

Gjest magtor
Skrevet

Hei, er det noen som vet hvordan det går med min attføring hvis jeg nå mister min faste bopel? Har sosial fobi som gjør at jeg ikke tør å finne meg en ny bopel nå som jeg ikke kan bo sammen med min mor mer. Plikter sosialkontoret til å finne meg en bopel hvis jeg må bo i telt? Kan de kreve at jeg må kvitte meg med min eneste venn, min hund?

Takk for evtentuelle svar.

Videoannonse
Annonse
nattsvermeren1365380995
Skrevet

hei! vet ikke noe i forhold til attføringen.men du kan søke om å få kommunal bolig,evt kan du be sosialkontoret hjelpe deg å finne leilighet.angående dyrehold,har noen borettslag restriksjoner mot det,men det gårsom regel an an å søke borettslaget om å få ha hund allikevel,hvis man har særlige grunner til det.(da må du i søknaden legge ved legeærklæring om at du trenger å ha hunden pga angsten)lykke til:)

Gjest bare en
Skrevet

Det er en dom på dette med dyrehold og boretslag. Det står i norges lover at du har lov å ha husdyr så lenge dyret ikke er til stor sjenanse for andre bebore i boretslaget.

Det betyr at de lover og regler boretslaget selv har laget ikke gjelder på dette punktet siden det står i Norges lover at du har lov å ha husdyr. Husker desverre ikke nøyaktig hva denne loven heter, men du bør kunne finne den inne på lovdata.no

Gjest magtor
Skrevet

hei! vet ikke noe i forhold til attføringen.men du kan søke om å få kommunal bolig,evt kan du be sosialkontoret hjelpe deg å finne leilighet.angående dyrehold,har noen borettslag restriksjoner mot det,men det gårsom regel an an å søke borettslaget om å få ha hund allikevel,hvis man har særlige grunner til det.(da må du i søknaden legge ved legeærklæring om at du trenger å ha hunden pga angsten)lykke til:)

Hei Nattsvermer :)

Takk for tilbakemeldingen. Jeg har vært i kontakt med sosialkontoret per. e-post og hun sa at det var veldig vanskelig og helt umulig hvis jeg ikke bodde i fylket fra før av (vil tilbake til byen hvor jeg er vokst opp). Det kunne være sosialkontoret i mitt nåværende fylke kunne hjelpe meg med å finne en bolig i byen hvor jeg hører hjemme. Det høres litt rart ut, men er det vanlig at f.eks sosialkontoret i Oppland har boliger i Hedmark som de omplasserer folk til?

Gjest magtor
Skrevet

Det er en dom på dette med dyrehold og boretslag. Det står i norges lover at du har lov å ha husdyr så lenge dyret ikke er til stor sjenanse for andre bebore i boretslaget.

Det betyr at de lover og regler boretslaget selv har laget ikke gjelder på dette punktet siden det står i Norges lover at du har lov å ha husdyr. Husker desverre ikke nøyaktig hva denne loven heter, men du bør kunne finne den inne på lovdata.no

Hei Bare En,

Takk for tilbakemeldingen. Å ha hund bør være en menneskerett så lenge man skikker seg, men forstår godt at det er forbudt med hunder mange plasser. Er desverre noen hundeeiere som ødelegger for mange.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Hei Nattsvermer :)

Takk for tilbakemeldingen. Jeg har vært i kontakt med sosialkontoret per. e-post og hun sa at det var veldig vanskelig og helt umulig hvis jeg ikke bodde i fylket fra før av (vil tilbake til byen hvor jeg er vokst opp). Det kunne være sosialkontoret i mitt nåværende fylke kunne hjelpe meg med å finne en bolig i byen hvor jeg hører hjemme. Det høres litt rart ut, men er det vanlig at f.eks sosialkontoret i Oppland har boliger i Hedmark som de omplasserer folk til?

hei! vet ikke hva som er vanlig i forhold til sos.k. og det med boliger.men det høres bra ut om du kan få hybel der du sogner til .du som ønsker å flytte til der du vokste opp,kan jo gjøre det siden.det viktigste er jo å ha en plass å bo.( men jeg hadde ønsket for deg at du kunne få flytte dit du vet at du ville trives. kan du få fastlegen til å legge fram din sak til de som ordner med boliger).lykke til:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...